Hlavní strana

Z Support
Přejít na: navigace, hledání

Novinky

  • Antivirus Kaspersky pro Windows 10 Anniversary Update
    Dodavatel antivirového systému Kaspersky, poskytovaného CIVem pro soukromé počítače zaměstnanců a studentů ZČU, již vydal novou verzi, plně funkční v kombinaci s Windows 10 Anniversary Update. Instalační balíček je k dispozici ke stažení na příslušné stránce. Instalace této verze řeší závažné problémy s funkčností, které vykazuje řada antivirových systémů (včetně druhého CIVem poskytovaného antivirového systému McAfee) po instalaci Windows 10 Anniversary Update. Vyčkat na vydání nové verze ze strany dodavatelů antivirových systémů je bohužel jediným dostupným řešením situace, samozřejmě kromě návratu k Windows 10 bez nainstalovaného Anniversary Update.
  • Změny po letní odstávce 2016
    Každoroční letní odstávku jsme využili k akcím, které není možné provést za běžného provozu. Šlo především o upgrade síťové a diskové infrastruktury, migrace dat na nová úložiště a ve zbylém čase instalace nebo upgrade SW a služeb. Podrobnosti najdete v následujícím textu.
  • Hromadný výdej
    Ve dnech 12. 9. - 30. 9. 2016 se v době od 9:00 do 16:30 koná v místnosti UI203 Hromadný výdej JIS karet pro studenty prvních ročníků. Pro vydání karty je nutno předložit občanský průkaz. Stav výroby karty lze sledovat na stránce http://jis.zcu.cz.

Výpadky provozu

  • Profylaxe - 31. 8. 2016
    Ve středu 31.8.2016 od 20h bude probíhat údržba systémů ZČU. Bude proveden upgrade serveru ISKAM na verzi 4, který začne již před profylaxí a to v 15:30. V průběhu odstávky nejsou vyloučeny další výpadky. Práce skončí nejpozději v 5:00 následujícího dne.
  • Velká letní odstávka informačních systémů 2016
    Každoroční odstávka informačních systémů ZČU se uskuteční dle pokynu kvestora ve dnech 16. – 19. srpna 2016. CIV zajistí, aby i po dobu odstávky byla datová síť používaná pro interní telefony odstavována v pracovní době jen na dobu nezbytně nutnou. U ostatních systémů není zaručena jejich funkčnost.
  • Chyba znemožňující zasílat soubory .doc elektronickou poštou
    Včera, tedy 10.8., nám byl řadou uživatelů ohlášen problém spočívající v tom, že nebylo možné pomocí univerzitních e-mailových služeb zasílat soubory .doc, protože byly odmítány naším poštovním serverem jakožto potenciálně nebezpečné. Problém byl způsoben chybou v databázi antivirového systému, který zajišťuje kontrolu elektronické pošty. Chyba byla odstraněna při další aktualizaci databáze a poštovní služby jsou tedy již opět plně funkční. Všem našim uživatelům se za tento krátkodobý výpadek omlouváme.

HelpDesk

Komix pro tento měsíc

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0051.png

E-mail, telefon a adresa

Univerzitní 20
306 14, Plzeň

Civenka

Provozní doba

  • Pozor:

Po dobu letních prázdnin platí upravená doba provozu HelpDesku i počítačových učeben CIV. Doba otevření HelpDesku odpovídá nejdelší době otevření učeben.

Provoz: pondělí-pátek

  • Hlavní pracoviště HelpDesk Bory (UI205) 7:00 - 20:00.

Služba Helps 7:00 - 17:00.

Od 19.9.2016 nově otevřeno

  • Pracoviště Jungmannova ulice 1/153 (JJ 108) 7:00 - 15:00.


V době blízké otevírací a zavírací době HelpDesku může být operátor nakrátko nepřítomný kvůli obchůzce učeben. Může také docházet k omezení provozu pracovišť a jednotlivých služeb. Podrobné informace získáte na tel. 377 63 8888.

Stav služeb a hlášení závad

Přečtěte si

  • Google Drive/Nahrání souboru
    Google Drive nabízí jak nahrání všech Vašich dat v původních formátech, tak jejich automatický převod do nativních Google Dokumentů.
  • Připojení mobilních zařízení/Jak se připojit
    Ve většině budov Západočeské univerzity a v jejich blízkém okolí je možné se připojit do dvou bezdrátových sítí eduroam a zcu-mobile. Důrazně doporučujeme se připojovat do bezdrátové sítě eduroam. Následující návody popisují jak si nastavit připojení do bezdrátové sítě v různých klientech i operačních systémech.
  • AFS/OpenAFS klient
    AFS klient je aplikací, která v prostředí Windows umožňuje klientské stanici pracovat se souborovým systémem AFS.
  • InSync
    Návod na konfiguraci klienta zálohovacího softwaru Druvaa InSync.
  • Přístup k elektronické poště
    Uživatelé přistupují k elektronické poště běžným klientem WWW (Netscape, Mozilla, Internet Explorer) přes aplikaci WebMail na adrese http://webmail.zcu.cz. Dalším způsobem je přístup pomocí klientů - speciálních programů, které jsou závislé na prostředí konkrétního operačního systému. V prostředí Orion i OrionXP jsou základními prostředky programy alpine a Mozilla Thunderbird.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje