Hlavní strana

Z Support
Přejít na: navigace, hledání

Novinky

  • Nový, nebezpečný phishingový e-mail
    Dnes jsme byli některými kolegy upozorněni, že se v jejich univerzitních e-mailových stránkách objevil podvodný e-mail, jehož cílem bylo donutit uživatele vyplnit svoje Orion jméno a heslo do kopie přihlašovacího formuláře WebAuth za účelem odcizení těchto přihlašovacích údajů. V případě vyplnění a odeslání formuláře je uživatel přesměrován na domovskou stránku zcu.cz, což dává provedené akci zdání legitimity. Jedná se o poměrně nebezpečný případ phishingu, který je však možné včas identifikovat na základě textu e-mailu v angličtině a pochybného http odkazu. Přesto nabádáme naše uživatele ke zvýšené opatrnosti. Pokud jste podlehli a formulář vyplnili, neprodleně kontaktujte tým WIRT.
  • Ukončení podpory 3DES v HTTPS
    Během jarní odstávky (17.3.2017 - 20.3.2017) bude odstraněna podpora šifry 3DES (již není bezpečné) v HTTPS přístupech na servery ZČU. Webové prohlížeče Internet Explorer (jakékoli verze) na systémech Windows XP a starší nebudou poté schopné navázat spojení se servery. Dotčeným uživatelům doporučujeme aktualizovat operační systém nebo použít jiný webový prohlížeč.
  • Upozornění na nový e-mail obsahující virus
    Našimi uživateli bylo během dneška nahlášeno, že do jejich nebo jimi spravovaných e-mailových schránek ZČU byl doručen e-mail, který se tváří, že obsahuje fakturu a informace o dodání zboží, ve skutečnosti však jeho příloha obsahuje nebezpečný počítačový virus. Jak tento e-mail vypadá si můžete prohlédnout například na stránkách hoax.cz. Nabádáme všechny uživatele ke zvýšené opatrnosti při práci s doručenými e-maily. Další informace naleznete v kategorii Bezpečnost.

Výpadky provozu

  • Výpadek sítě v datovém centru
    V úterý 31.1. ráno došlo k poruše centrálního síťového prvku, který zajišťuje připojení hlavního datového centra. Důsledkem jsou výpadky některých služeb poskytovaných z datového centra. Na odstranění problému intenzivně pracujeme ve spolupráci s dodavatelem technologie. Omlouváme se za související komplikace. Aktualizace: zhruba od deváté hodiny je problém prozatímně opraven, s úplným řešením čekáme na dodavatele.
  • Profylaxe - 1.2.2017
    Ve středu 1.2.2017 od 20h bude probíhat údržba systémů ZČU. Bude provedena údržba databází Oracle. Odstávka se dotkne systémů IS/STAG, Magion, Aleph, atd. V průběhu odstávky nejsou vyloučeny další výpadky. Práce skončí nejpozději v 5:00 následujícího dne.
  • Výpadek provozu některých informačních systémů večer 21.1.2017
    Večer v sobotu 21.1.2017 po 21:00 dojde k odstávce jedné z databází za účelem obnovy dat ztracených uživatelskou chybou. V souvislosti s obnovou dat je nutné kopírovat větší množství dat při vypnuté databázi. Předpoklládáme opětovné zprovozneni do půlnoci z 21. na 22. 1. V případě komplikací pak nejdéle 22.1. v 8:00 ráno. Během odstávky mohou být nedostupné aplikace INIS, VERSO, SMP, GTF a další. IS/STAG by neměl být výpadkem nijak ovlivněn. Omlouváme se za komplikace. Aktualizace: Databáze byla odstavena od 22:20 21.1. do 00:40 22.1. - následně je opět v provozu.

HelpDesk

Komix pro tento měsíc

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0052.png

E-mail, telefon a adresa

Univerzitní 20
306 14, Plzeň

Civenka

Provozní doba

Provoz: pondělí-pátek

  • Hlavní pracoviště HelpDesk Bory (UI205) 7:00 - 20:00.

Služba Helps 7:00 - 17:00.

  • Pracoviště HelpDesk Jungmannova ulice 1/153 (JJ 108) 7:00 - 15:00.


V době blízké otevírací a zavírací době HelpDesku může být operátor nakrátko nepřítomný kvůli obchůzce učeben.

Může také docházet k omezení provozu pracovišť a jednotlivých služeb. Podrobné informace získáte na tel. 377 63 8888.

Stav služeb a hlášení závad

Přečtěte si

  • Připojení mobilních zařízení/Jak se připojit/Android 5.X a vyšší
    Tento text popisuje postup a nastavení připojení do bezdrátové sítě eduroam v operačním systému Android.
  • Připojení mobilních zařízení/Jak se připojit/iPhone
    Tento text popisuje postup a nastavení připojení do bezdrátové sítě eduroam pro Apple iPhone.
  • Návod na použití funkce printscreen
    PrintScreen se hodí v případě, že potřebujete odeslat chybu a je zbytečné ji opisovat. Výsledkem postupu je obrázek, který přiložíte jako přílohu ke zprávě o tom, jak jste chybu vyvolali nebo kdy a jak vznikla.
  • Správa mobilního připojení
    Správa mobilního připojení (SMP) je aplikace, která umožňuje spravovat přístupové údaje potřebné k používání mobilního připojení - na ZČU jde prakticky o přístup do sítí eduroam a zcu-mobile. Každý uživatel přihlášený pomocí konta Orion může nastavovat své vlastní údaje. Vybraní pracovníci mají navíc možnost spravovat tzv. hostovská konta, která jsou určena pro krátkodobé návštěvníky univerzitních pracovišť.
  • Acronis True Image
    Tato stránka obsahuje základní možnosti použití zálohovacího programu Acronis True Image používaného i na noteboocích IS. Pokud se chcete dozvědět o všech možnostech tohoto software, podívejte se do manuálu, který naleznete na Vašem instalačním CD, nebo zde.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje