Instalace klienta STAGu a Magionu

Z Support
Přejít na: navigace, hledání

Tento dokument popisuje instalace lokálního klienta STAGu a Magionu na počítači ve vlastní správě.

Obsah

Podmínky instalace a užívání

  • operační systém Windows XP v 32bitové edici nebo Windows 7 v 32/64bitové edici
  • administrátorská práva pro instalaci, spouštět a aktualizovat aplikace již lze jako běžný uživatel (při instalaci se povolí uživateli přístup do adresářů C:\orant a C:\Program Files\magion)
  • na počítači musí být nainstalován OpenAFS klient
    • na Windows 7 doporučuji AFS klienta 1.7.31 a vyšší (klient striktně využívá UTF kódování pro názvy souborů)
  • počítač musí mít cca 1,5GB volného místa na systémovém disku C:
  • počítač musí být připojen k univerzitní sítí (IP adresa 147.228.x.x)
    • pevné připojení kabelem v budovách ZČU
    • WiFi připojení k síti eduroam
    • připojení přes VPN

Instalace

Ke stažení
Instalační skript pro Windows XP
Instalační skript pro Windows 7 32/64bit


Windows XP, 32bit

Instalace se skládá ze dvou částí. Nejprve se nakopírují soubory potřebné pro instalaci a aktualizaci agend, následně dojde k instalaci vlastních agend (Oracle klienta, STAGu a Magionu). Stáhněte si tento instalační skript. Instalační skript musí být spuštěn uživatelem s administrátorskými právy. Po instalaci která bude v závislosti na rychlosti připojení trvat několik minut (kopíruje se velké množství souborů) je nutné počítač restartovat!


Windows 7, 32/64bit

Instalace se skládá ze dvou částí. Nejprve se nakopírují soubory potřebné pro instalaci a aktualizaci agend, následně dojde k instalaci vlastních agend (Oracle klienta, STAGu a Magionu). Stáhněte si tento instalační skript. Soubor je nutné spustit jako správce. Tedy kliknout pravým tlačítkem myši > Spustit jako správce.
Spustit jako spravce
POZOR spouštějte skript přímo z prostředí Windows (např. z plochy), pokud chcete skript spustit z příkazové řádky, spusťe ji z nabídky start. Souborové manažery typu TotalCommander či Salamander jsou většinou 32bitové a instalační skript by pak chybně detekoval verzi vašeho systému.

Po instalaci která bude v závislosti na rychlosti připojení trvat několik minut (kopíruje se velké množství souborů) je nutné počítač restartovat!

Nastavení prostředí

V souvislosti se změnou autentizace do Magionu je třeba ještě překontrolovat, případně nastavit několik detailů podle návodu na stránce: Centrální_autentizace_do_Magionu

Spuštění klientů

V nabídce start a na ploše se Vám vytvořily dva zástupci Magion a IS STAG, oba spouští odpovídající aplikaci. Při každém spuštění dojde k otestování výše uvedených podmínek. V případě jejich splnění, dojde k aktualizaci souborů klienta (může trvat i několik desítek sekund). Poté se Vám zobrazí známý dialog pro příhlášení k agendám. V případě, že z nějakého důvodu není dostupné AFS, zobrazi se upozornění, že nebylo možné program aktualizovat. V takovém případě se můžete rozhodnout zda chcete pokračovat ve spuštění, či nikoli. Program bude fungovat i bez aktualizace, může se ale stát, že některé nově implementované funkcionality nebudou dostupné.


Možné problémy a jejich odstranění

Program se nespustí a místo toho vypíše chybu:

  • Neni k dispozici sitova konektivita! Zapojte kabel nebo se pripojte k wifi a spusteni opakujte.

Řešení: Váš počítač zřejmě nemá přístup k internetu. Zkontrolujte připojení kabelu nebo WiFi sítě. Vyzkoušejte nějakou webovou stránku pro ověření konektivity a poté opakujte spuštění aplikace.


  • Neni k dispozici AFS!

Řešení: Zkontrolujte zda běží AFS klient a dostupnost síťové jednotky (máte-li ji mapovanou, obvykle jde o disk J:) Po zapojení síťového kabelu nebo po přechodu mezi WiFi je AFS několik sekund nedostupné. Vyčkejte cca 30s a opakujte spuštění aplikace. Pokud problém přetrvává zkuste restartovat počítač.


  • Nemáte IP adresu z univerzitního rozsahu! Připojte se k síti eduroam, připojte kabel nebo zapněte VPN a spusteni opakujte.

Řešení: Tato chyba se objeví pokud se pokusíte spustit aplikace doma nebo jinde mimo ZČU. V tomto případě zkontrolujte stav Vaší VPN a neběží-li zapněte ji. Pokud VPN klienta vůbec nemáte doinstalujte jej dle návodu k VPN na našem supportu. Ověření, že máte IP adresu z rozsahu univerzity, můžete provést na stránce http://mojepc.zcu.cz.


  • Pokud i přes použití VPN je hlášena chyba o nedostupnosti AFS, nastavte MTU na hodnotu 1500. Stáhněte si aplikaci SetMTU.exe a nastavte MTU na hodnotu 1500 u všech fyzických připojení (Připojení k místní síti, Bezdrátové připojení k síti).


  • Pokud se nepodaří vytvořit zabezpečené VPN spojení i přes správnost přihlašovacích údajů, a nastavení MTU, pak VPN klienta odinstalujte, smažte nastavení klienta z adresářů %USERPROFILE%\local settings\appData\cisco a %ALLUSERSPROFILE%\appData\cisco a opět VPN klienta AnyConnect nainstalujte.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje