Hlášení podvodných zpráv

Z HelpDesk

Podvodné e-maily (phishing) mohou neznalé uživatele přimět nezachovat se bezpečně. Pro jejich ochranu můžeme provést určitá opatření, například informovat prostřednictvím novinky na stránkách uživatelské podpory nebo provést blokování závadných odkazů. Ne všechny podvodné zprávy jsou zaslány také pracovníkům CIV, takže každé hlášení od uživatelů nám pomůže.

Jaké zprávy bychom chtěli nahlásit

Kromě očividného spamu (nabídky zázračných pilulek, zahradních hadic neuvěřitelných kvalit apod.) všechny pokusy o podvod, zejména zprávy napodobující informace od poskytovalete služby (ZČU, platební brány, banky, pojišťovny, dopravce, ...) s cílem získat přístupové údaje uživatelů. Pokud si nejste jisti, do jaké kategorie zpráva spadá, tak nám ji pošlete, v nejhorším případě si jen rozšíříme sbírku očividného spamu.


Jak přeposlat e-mailovou zprávu

Prosté přeposlání zpráva (forward, přeposlat) není ideální způsob, protože e-mailový klient přepošle pouze část zprávy a my tak přijdeme o část důležitých informací

  • Odkazy ve zprávě
  • Zajímavé html konstrukce
  • Hlavička e-mailu

Proto nám prosím přeposílejte na adresu operator@service.zcu.cz zprávy podle následujících návodů.

E-mailový klient Mozilla Thunderbird

V seznamu doručených zpráv označte zprávu, kterou chcete přeposlat, klikněte na ni pravým tlačítkem myši a v kontextovém menu vyberte Přeposlat jako > příloha :

Email report 06.png


Přeposílaný e-mail je vložen jako příloha ve formátu eml, která obsahuje kompletní přeposílanou zprávu. Stačí doplnit adresáta a krátký popis:

Email report 07.png


Prostředí webmail.zcu.cz

V seznamu doručených zpráv označte zprávu, kterou chcete přeposlat, a klikněte na ni pravým tlačítkem myši:

Email report 04.png


V kontextovém menu zvolte Zobrazit zdroj zprávy, poté se otevře se okno se zdrojovým kódem:

Email report 05.png


Obsah zobrazeného okna zkopírujte do schránky (CTRL+A označí celý text a poté CTRL+C vloží do schránky) a vložte do zprávy (CTRL+V), kterou nám posíláte.