Nápověda:Stag

Z HelpDesk
Verze z 13. 1. 2012, 16:04, kterou vytvořil Phanousk (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

IS/STAG

Základní informace

Citace ze stránky o informačním sborníku Seznámení s IS-STAG 2005:
Informační systém studijní agendy IS/STAG představuje aplikaci, která dnes zabezpečuje veškeré evidence týkající se studenta, studijních programů, studijních oborů, studijních plánů, předmětů, rozvrhovaných akcí, zápisů studentů na předměty, zápisů studentů na rozvrhové akce, zápisů studentů na zkoušky, studentů - uchazečů (přijímací řízení), studentů - absolventů (vystavování závěrečných dokumentů), matriky studentů, evaluace (sledování kvality) studia.

Aplikace IS/STAG je vyvíjena na ZČU nad databázovým systémem Oracle a kromě ZČU ji používá několik dalších vysokých škol v České republice. Studijní agenda (jako program) je nasazena především v učebnách, ale k nejčastěji používaným funkcím je umožněn i přístup přes webový prohlížeč.

Jak se ke STAGu dostaneme?

Existují čtyři možnosti přístupu ke STAGu:

— Tyto všechny přístupy využívají pro přihlášení uživatelské jméno ve tvaru studentského čísla (např: A98385) a heslem je rodné číslo studenta bez lomítka, zato s předponou X (např: x5211061254). Toto heslo platí, jestliže si ho student sám nezměnil.

Možné problémy při přístupu ke STAGu

Existuje několik důvodů, které způsobí nemožnost přístupu k systému STAG. Při řešení problému je VŽDY potřeba ověřit, jaký způsob přístupu uživatel zvolil.

  • Nemožnost připojení k Tenkému klientu.
  • Server http://stag.zcu.cz neodpovídá, má dlouhé odezvy, aplikace UIS se nemůže připojit.
    • Problém je způsoben přetížením nebo nedostupností databáze studijní agendy. Většinou se tak děje v době zvýšeného provozu (třeba v době předzápisu) nebo při nečekané chybě databázového serveru. V těchto případech je třeba zkontrolovat dostupnost serverů Tantalos (server pro přístup přes aplikaci UIS v OrionXP) a Deucallion (server pro přístup přes www). To se dá udělat nejlépe přes adresu http://nagios.zcu.cz v menu Host detail. Jestliže se objeví nějaká chyba, je třeba kontaktovat databázové oddělení CIV ať už telefonicky, nebo přes RT frontu PIS. Jestliže oba servery běží, ja pravděpodobně chyba mezi židlí a klávesnicí (nebo někde v síti) a je to práce pro Helps, nebo je potřeba se lépe vyptat co vlastně nefunguje (a přitom odkud se uživatel připojuje a jakým způsobem).