Přehled dostupnosti poskytovaných služeb

Z HelpDesk

V současné době je oblast IT velmi komplexní záležitost. Občas, když dojde k nějaké chybě, je složité určit, zda je chyba jen u vás na počítači, nebo zda za to může nedostupnost serverů. Abyste kvůli každému ověření nefunkčnosti nemuseli volat na HelpDesk, připravili jsme pro vás online základní přehled stavu služeb.

Popis mapy služeb

  • Zelená barva – služba je z uživatelského hlediska funkční

To znamená, že pro typickou činnost uživatele je služba dostupná a dá se s ní běžným způsobem pracovat.

  • Červená barva – služba z uživatelského hlediska nefunguje jak má

Například mailový systém bude červený, jestliže bude červená i služba Webmail. V tomto případě nezáleží na tom, že lze odesílat maily například přes klienta Mozilla Thunderbird, protože část systému je nefunkční a ne všichni uživatelé s ním mohou odkudkoliv pracovat.

  • Výše umístěné služby závisí na těch níže umístěných

Například při nefunkčním jednotném webovém ověřování (WebAuth) budou červené rovněž všechny služby umístěné výše, včetně tří nejobecnějších.


<anyweb width="1100" height="600">http://nagvis.zcu.cz/nagvis/frontend/nagvis-js/index.php?mod=Map&act=view&show=operator_overview</anyweb>


Přehled je postavený na základě sledování služeb systémem Nagios a vizualizovaný rozšířením NagVis.