Čtení zprávy v Mozilla Thunderbird

Z HelpDesk

Mozilla Thunderbird

Má-li zpráva digitální podpis, je v záhlaví zprávy zobrazena ikona "tuštičky". Následující screenshoty vám pomohou zjistit zda, je podpis platný a kým byl vytvořen.


Podpis je platný a zpráva ověřena

Máte-li v záhlaví zprávy "tuštičku" jako na následujícím obrázku, je vše v pořádku a el. podpis je platný. Znamená to, že zpráva byla doručena tak jak jí odesílatel posílal (nebyla během cesty k adresátovi modifikována). Dále přítomnost platného podpisu znamená, že e-mailová adresa odesílatele je shodná s adresou uvedenou v jeho certifikátu. Za správnost těchto údajů se zaručuje certifikační autorita svým vlastním podpisem. Kliknutím na ikonu si můžete zobrazit podrobnosti o el. podpisu.


P01.jpg


Neověřený podpis

Bude-li ve vaší zprávě zobrazena ikona "tuštičky" s červeným křížkem jako v následujícím obrázku, znamená to, že zpráva má digitální podpis, ale ten není platný. Nejčastěji je problém způsoben tím, že není do vašeho klienta [Import certifikátu v Mozilla Thunderbird|importován kořenový certifikát]. Méně častým, avšak daleko závažnějším důvodem, může být, že zpráva byla během přenosu poškozena nebo pozměnena.

P04.jpg


Podpis nelze ověřit

Pokud je zobrazena ikona "tuštičky" s otazníkem, vyskytl se problém s ověřením elektronického podpisu. Kliknutím na ikonu dig. podpisu získáte více podrobností. Tento stav je například, když zpráva opatřená elektronickým podpisem je doručena z jiné e-mailové adresy, než je uvedeno v el. podpisu. Pokud na ikonu "tuštičky" nejde kliknout, má Thunderbird problém s ověřením podpisu. Například proto, že zpráva není kompletní, protože obsahuje přílohu umístěnou na vzdáleném serveru. Pro ověření podpisu doporučujeme zprávu překopírovat do lokální složky (tím se celá stáhne ze serveru) a pak již bude možné podpis ověřit.

P07.jpg