Řešení problémů s Java Appletem na správu čipových karet

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Nová stránka: pokus)
 
Řádka 1: Řádka 1:
pokus
+
== Problém: Applet vůbec nefunguje ==
 +
Pokud vůbec nefunguje Java Applet (tj. ani se nezobrazí na stránce, ani se nezobrazí žádná chybová hlášení), je třeba ověřit, zda máte nainstalovánu Javu ve Vašem počítači. Nainstalujte z webu [http://java.oracle.com java.oracle.com]. Stejný postup použijte v případě, že problém spočívá v zastaralé verzi Javy.
 +
 
 +
 
 +
== Problém: Applet se spouští, ale hlásí chybu zabezpečení ==
 +
Pokud aplikace hlásí některou z následujících chyb, je třeba naimportovat důvěryhodný certifikát ZČU dle návodu pod obrázky):
 +
 
 +
[[Soubor:cipovka_app_err1.jpg]] [[Soubor:cipovka_app_err2.jpg]]
 +
 
 +
 
 +
Tyto chyby by se neměly objevit na počítačích IS (spravovaných CIVem), kde by od března 2014 mělo být nastavení připraveno správně. Pokud se zobrazí tyto chyby, postupujte následujícím způsobem:
 +
 
 +
 
 +
1. V prohlížeči zadejte adresu [http://ca.zcu.cz http://ca.zcu.cz], klikněte na odkaz "Kořenový certifikát ZCU root CA", formát "CER" a tento soubor si uložte na počítač, kamkoliv (například na plochu):
 +
[[Soubor:ca_download.jpg]]
 +
 
 +
2. Spusťte aplikace "Java Control Panel" (buď má ikonku v pravém dolním rohu obrazovky a nebo spustit program "javacpl.exe" jako administrátor) a proveďte v ní následující kroky:
 +
 
 +
3. Na záložce "General" klikněte na položku "Settings...":
 +
 
 +
[[Soubor:jcpl.jpg]]
 +
 
 +
4. Ověřte, že je zde zapnuta volba "Keep temporary files on my computer". (dále můžete volitelně dle svého uvážení nastavit hodnotu "Disk space", minimálně cca na 50 MB):
 +
 
 +
[[Soubor:jtfs.jpg]]

Verze z 12:05, 5 červen 2014

Problém: Applet vůbec nefunguje

Pokud vůbec nefunguje Java Applet (tj. ani se nezobrazí na stránce, ani se nezobrazí žádná chybová hlášení), je třeba ověřit, zda máte nainstalovánu Javu ve Vašem počítači. Nainstalujte z webu java.oracle.com. Stejný postup použijte v případě, že problém spočívá v zastaralé verzi Javy.


Problém: Applet se spouští, ale hlásí chybu zabezpečení

Pokud aplikace hlásí některou z následujících chyb, je třeba naimportovat důvěryhodný certifikát ZČU dle návodu pod obrázky):

Cipovka app err1.jpg Cipovka app err2.jpg


Tyto chyby by se neměly objevit na počítačích IS (spravovaných CIVem), kde by od března 2014 mělo být nastavení připraveno správně. Pokud se zobrazí tyto chyby, postupujte následujícím způsobem:


1. V prohlížeči zadejte adresu http://ca.zcu.cz, klikněte na odkaz "Kořenový certifikát ZCU root CA", formát "CER" a tento soubor si uložte na počítač, kamkoliv (například na plochu): Ca download.jpg

2. Spusťte aplikace "Java Control Panel" (buď má ikonku v pravém dolním rohu obrazovky a nebo spustit program "javacpl.exe" jako administrátor) a proveďte v ní následující kroky:

3. Na záložce "General" klikněte na položku "Settings...":

Jcpl.jpg

4. Ověřte, že je zde zapnuta volba "Keep temporary files on my computer". (dále můžete volitelně dle svého uvážení nastavit hodnotu "Disk space", minimálně cca na 50 MB):

Jtfs.jpg

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje