Doporučené technologie pro vzdálenou práci

Z HelpDesk

V případě potřeby práce z domova či omezení osobních kontaktů mají všichni zaměstnanci a studenti ZČU k dispozici služby určené pro vzdálenou práci, spolupráci týmů a předávání dat. Následuje konkrétní popis doporučených technologií.

Telefony

  • Přesměrování telefonní linky na mobilní telefon
    • Zajistí dostupnost na pracovním čísle
    • Postup: https://portal.zcu.cz Já - další aplikace - nastavení linek - přesměrovat
    • Poznámky: Na mobilním telefonu je vidět identifikace původního volajícího. Při přesměrování na služební mobilní telefon je služba zcela zdarma, jinak se platí hovor ze ZČU na mobil.
  • Přenesení telefonního přístroje domů
    • Řešení pro případy, kdy je nezbytné, aby hovory byly vedeny z určité pevné linky ZČU - volaný vidí číslo přenesené linky.
    • Postup: Je třeba upravit konfiguraci telefonu, kontaktujte CIV, dostanete návod.

Videokonference

V technologiích pro spolupráci týmů je obecně široká nabídka (WhatsApp, Skype, Slack), nebojte se použít to, s čím má váš tým předchozí zkušenosti. Je běžné, že každý tým používá jinou technologii. Doporučení ze strany CIV:

  • Operativní videoschůzky
  • Videokonference ve vyšší kvalitě

Předávání dat (například místo předávání flash disků)

Pro rychlé předávání dat doporučujeme službu filesender

Vzdálený přístup ke službám dostupným jen ve vnitřní síti ZČU

Vaše domácí PC, NTB, apod. lze přes službu VPN připojit síťovým tunelem do sítě ZČU. Z hlediska Internetu jste pak ve vnitřní síti ZČU (omezení na firewallu, licence, knihovní databáze, atd.).

  • Služba VPN https://vpn.zcu.cz/
  • Poznámky: Připojení přes VPN doporučujeme z důvodu bezpečnosti obecně při vzdálené práci. Pokud potřebujete byť dočasně přistupovat vzdáleně na nějaké služby, které si sami konfigurujete (terminálový přístup přes SSH, vzdálená plocha RDP, apod.), nastavte u nich přístup z 147.228.0.0/24 a použijte VPN.