Alfresco
Z HelpDesk
Užívání v ZČU
Zde bude uživatelská dokumentace pro užívání Alfresco DMS.
První přihlášení
- Přihlášení probíhá pomocí Orion přihlašovacích údajů. Při prvním přihlášení je account vytvořen bez všech práv. Nelze tedy předpokládat přednostní uložení dokumentů pro danou osobu.
Procházení dokumentů
- V alfrescu se vyskytují dva přístupy k souborům. A to přes My files (moje soubory) a Shared files (sdílené soubory). V my files jsou zobrazeny pouze vlastní soubory nahrané pod vlastním uživatelem. V shared files jsou pak následně vidět i soubory jiných uživatelů, ke kterým má uživatel nebo skupina práva.
Nahrávání dokumentů
- Lze zde využít buď tlačítek v prostředním menu Create nebo Upload pro vytvoření jednoduchého dokumentu nebo jeho nahrání, nebo lze využít funkci drag and drop.(obrázky budou doplněny)
Nastavení práv dokumentům
- Nastavení práv k jednotlivým dokumentům probíhá tak, po kliknutí v pravé části výpisu dokumentu klikneme na tlačítko more (více) a poté klikneme na manage permissions. Zobrazí se nám okno s nastavováním práv. Zde lze zakázat či povolit dědění práv a také přidat lokální nastavení práv pro uživatele a nebo skupiny.
Stažení dokumentu