CIV:Kalendáře
(→Shrnutí) |
(→Rezervační kalendáře) |
||
Řádka 11: | Řádka 11: | ||
u ní navíc kategorii "Cesta". Tím dojde k automatickému zápisu této události i do skupinového kalendáře mého oddělení a ostatní kolegové ji tam uvidí. | u ní navíc kategorii "Cesta". Tím dojde k automatickému zápisu této události i do skupinového kalendáře mého oddělení a ostatní kolegové ji tam uvidí. | ||
− | == Rezervační kalendáře == | + | == Rezervační a informační kalendáře == |
Kalendáře slouží k rezervaci vybraných místností nebo prostředků, zapisovat do kalendáře smějí pouze správci místností nebo prostředků podle následujících pravidel: | Kalendáře slouží k rezervaci vybraných místností nebo prostředků, zapisovat do kalendáře smějí pouze správci místností nebo prostředků podle následujících pravidel: | ||
+ | {| | ||
+ | ! kalendář !! popis !! právo zapisovat | ||
+ | |- | ||
+ | | sogo_vypadky || informace o výpadcích služeb || vedoucí oddělení, celá LPS | ||
+ | |- | ||
+ | | sogo_iotlab || akce IoT lab a související rezervace prostor UI505* || IoT lab | ||
+ | |} | ||
== Shrnutí == | == Shrnutí == |
Verze z 12:48, 16 září 2019
Obsah |
Skupinové kalendáře
Na kalendářovém serveru ZČU jsou k dispozici skupinové kalendáře všech oddělení CIVu. Obsahují informace o dovolených, služebních cestách a nepřítomnosti členů jednotlivých oddělení: CIVS, LPS, PIS, UIA, SUP, TPS. Kalendáře obsahují přehled o aktuální a budoucí nepřítomnosti členů oddělení. Slouží především k tomu, aby členové oddělení měli přehled o nepřítomnosti svých kolegů bez toho, aby si museli do svého kalendářového klienta přidávat jejich osobní kalendáře. Přístup k obsahu skupinového kalendáře mají všichni členové oddělení a navíc i vedení CIVu.
Do skupinových kalendářů se "ručně" nezapisuje nic. Automaticky se do nich synchronizují jen ty události z osobních kalendářů členů příslušného oddělení, které mají nastavenou kategorii "Dovolená" nebo "Cesta". Typicky mám-li např. naplánovanou návštěvu lékaře, zapíšu si jí do svého osobního kalendáře a nastavím u ní navíc kategorii "Cesta". Tím dojde k automatickému zápisu této události i do skupinového kalendáře mého oddělení a ostatní kolegové ji tam uvidí.
Rezervační a informační kalendáře
Kalendáře slouží k rezervaci vybraných místností nebo prostředků, zapisovat do kalendáře smějí pouze správci místností nebo prostředků podle následujících pravidel:
kalendář | popis | právo zapisovat |
---|---|---|
sogo_vypadky | informace o výpadcích služeb | vedoucí oddělení, celá LPS |
sogo_iotlab | akce IoT lab a související rezervace prostor UI505* | IoT lab |
Shrnutí
- do skupinového kalendáře svého oddělení nezapisujete nic, kalendář je pro vás dostupný jen pro čtení
- automaticky do něj proudí vaše události, kterým nastavíte kategorii "Cesta" nebo "Dovolená" (v případě anglického prostředí klienta "Travel" nebo "Vacation").
- obsah těchto událostí je čitelný všem členům oddělení
- ostatní vaše osobní události se do něj nepřenášejí
- kalendář se synchronizuje každou hodinu
- kalendář obsahuje události v plovoucím okně 31 dnů zpět a všechno v budoucnosti
Přidání skupinového kalendáře do svého klienta
- buď "klikacím postupem"
- v Thunderbirdu nebo ve webmailu jdu na Kalendář
- zvolím ikonu panáčka se zeleným "plus" pro Odebírání kalendáře
- v otevřeném okně napíšu do políčka s lupou "sogo"
- na nabídnuté položce "Administrator SOGo" rozkliknu "+"
- a přidám požadovaný kalendář - např. "LPS (dovolené a cesty)"
- anebo si v prostředí svého kalendařového klienta přímo přidám požadovaný CalDAV kalendář zadáním jeho adresy
Poznámka: při výběru kalendářů jsou sice nabízeny kalendáře všech oddělení, ale po připojení kalendáře uvidím detaily událostí (kdo a kde) jen u svého oddělení.