Civenka - Komix

Z HelpDesk

Na této stránce naleznete všechny dosud připravené komixy v pořadí, ve kterém byly vytvořeny. Většinu z nich jste také mohli zahlédnout v univerzitních novinách STADY nebo v jejich elektronické mutaci. Nejen skalním fanouškům Civenky doporučujeme také navštívit stránku se životopisnými údaji jednotlivých postaviček.

Aktuální komix

Civenka diskutuje s Mudrcem o loginech, které jsou si uživatelé schopni zvolit. A to prosím dobrovolně. K dokreslení situace přijde Jarda se svým loginem hnojnik4.

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0031.png

Všechny komixy dle data vydání

  1. Civenka se představuje (09/2009)
    • Civenka se představuje veřejnosti a specifikuje témata, kterým se bude věnovat.
  2. Zacházení s heslem (10/2009)
    • Civenka hovoří o správném zacházení s heslem, ale věčný kverulant ji neposlouchá a doplatí na to.
  3. Phishing (11/2009)
    • Paní Jiřina se svěří Civence, že ji přišel podivný e-mail, ze kterého se po konzultaci s Mudrcem vyklube phishing.
  4. Antivir (12/2009)
    • Paní Jiřině se nedaří otevřít přílohu e-mailu, Civenka přijde na pomoc, analyzuje problém a vysvětluje jak funguje antivirový program a proč blokuje otevření přílohy.
  5. Proč mi nejde eduroam? (01/2010)
    • Jarda má problém s připojením k eduroamu, ale Civenka zjišťuje, byl odpojen od sítě, protože má zavirovaný notebook. Mudrc mu vysvětluje, že je odpovědný za zabezpečení svého počítače.
  6. Půjč mi konto ... (02/2010)
    • Civenka se nenechá vyprovokovat k nepředloženosti, zatímco důvěřivý Jarda posléze zjišťuje, že půjčovat konta jiným se nemusí vyplatit.
  7. Profylaxe ... (03/2010)
    • Civenka vysvětluje paní Jiřině a pak i Jardovi co to je profylaxe a proč je vlastně potřeba.
  8. WebAuth - jednotné přihlašování (04/2010)
    • Civenka vysvětluje paní Jiřině co je to WebAuth a jak jí ulehčuje život.
  9. Obsah domovských stránek (05/2010)
    • Jarda přichází za Civenkou s nápadem na nepříliš rozumné využítí prostoru svých domovských stránek. Civence se mu to přes veškeré úsilí nedaří rozmluvit, naštěstí se do diskuse zapojí kolemjdoucí Mudrc a nasměruje Jardu správným směrem.
  10. Hlášení závad (06/2010)
    • Jarda si přišel postěžovat, že rozvrh na portálu je nefunkční. Civenka s Mudrcem zařídí nápravu a jardovi je vysvětleno, že příště je vhodné hlásit problémy HelpDesku hned jak jsou objeveny.
  11. Facebook (09/2010)
    • Jarda se Civence chlubí přáteli na Facebooku a při tom zjišťuje, jak se mohou šířit zadané informace.
  12. E-maily o dovolené (10/2010)
    • Paní Jiřina má obavy o vyřizování pošty během její nepřítomnosti. Civenka jí navrhuje použít službu automatické odpovědi během nepřítomnosti (out of office).
  13. Jednotné univerzitní konto (11/2010)
    • Jarda projí peníze na bydlení a domnívá se, že je CIV zašantročil. Civenka mu vysvětluje jak se věci mají ve skutečnosti a jak vlastně jednotné univerzitní konto funguje.
  14. Elektronické potvrzení o studiu (12/2010)
  15. Nové filmy (01/2011)
  16. Alternativní software (02/2011)
    • Civenka Jardovi přestavuje volně dostupné alternativy ke komerčnímu softwaru.
  17. Přesměrování pošty (03/2011)
  18. Domácí adresář (04/2011)
    • Jarda si ukládá důležité dokumenty na flash disk, o který přijde. Civenka mu ukazuje domácí adresář, který je denně zálohovaný a odevšad dostupný.
  19. eRTéčko (05/2011)
  20. Stránky uživatelské podpory (06/2011)
    • Jarda se dozvídá o existenci stránek uživatelské podpory http://support.zcu.cz a Civenka jej seznamuje s jejich obsahem.
  21. Vzdálený přístup - VPN (09/2011)
    • Jarda se rozčiluje, že nemůže z domova přistupovat k elektronickým informačním zdrojům. Civenku mu vysvětluje, jak použít službu VPN, aby se k požadanovaným informacím dostal i mimo univerzitu.
  22. Tisk, kopírování a skenování (10/2011)
    • Jarda potřebuje naskenovat pár stránek a Civenka mu představuje tiskové služby CIV - skener, kopírování a tisk.
  23. Karta JIS (11/2011)
    • Jarda prohraje v kartách svou JIS kartu a Civenka mu vysvětluje, co všechno mu teď hrozí a nutí ho zajít na HelpDesk a nechat si kartu zablokovat než bude pozdě.
  24. Facebook II. (12/2011)
    • Civenka představuje svůj profil na facebooku a vysvětluje Jardovi, že i když je na sociální síti, snaží si chránit své soukromí.
  25. Zpráva pro CIV (01/2012)
    • Civenka představuje novinku v Orion7, která umožní jednoduché zaslání zprávy CIVu včetně potřebných technických informací. Jarda se po Silvestru zdá ještě mentálně zpomalený.
  26. Hesla II. (02/2012)
    • Mudrc Civence vysvětluje jak jsou uložena hesla a že si je nikdo nemůže přečíst, a to ani když se podívá kde jsou uložena. Zloduch to zaslechne a utvrdí se v myšlence, že hesla musí získat přímo od uživatelů.
  27. Zneužití jména ZČU (03/2012)
    • Jarda jde s Civenkou na brigádu, o které si oba myslí, že je pořádaná ve spolupráci se ZČU, ale vyklube se z toho pěkná kulišárna. Druhý den pak Mudrc Civenku uklidňuje, že zneužití jména univerzity už bylo po zásluze potrestáno.
  28. Anonymita v síti (04/2012)
    • Jarda neudělal zkoušku a Zloduch jej ponouká k psaní anonymních komentářů. Naštěstí se Jarda podřekne před Civenkou a je od této myšlenky odrazen.
  29. Phishing II. (05/2012)
    • Jarda stále není schopen poznat phishingový email, a z nepochopení situace dokonce nadává i Civence. Nakonec se jí ale podaří Jardovi vysvětlit, o co jde a že své heslo nemá nikomu za žádných okolností sdělovat.
  30. Změna hesla po telefonu (06/2012)
    • Paní Jiřina se chystá na stáž do zahraničí a bojí, že zapomene Orion heslo a bude se muset pro nové vrátit do Plzně. Civenka jí ukazuje jak si nastavit změnu hesla po telefonu a také jak tuto službu použít.
  31. Volba Orion loginu (09/2012)
    • Civenka diskutuje s Mudrcem o loginech, které jsou si uživatelé schopni zvolit. A to prosím dobrovolně. K dokreslení situace přijde Jarda se svým loginem hnojnik4.
  32. (Ne)slušná komunikace (10/2012)
    • Civenka zaslechne jak Jarda jedná s telefonním operátorem a strhne se diskuse o slušnosti komunikace. Civenka s tím má totiž bohaté zkušenosti z praxe.
  33. Nafukovací email (11/2012)
    • Paní Jiřina se přijde zeptat, kolik zpráv se jí vejde do emailové schránky. Civenka hledá odpověď a Mudrc následně vysvetluje jak funguje nekonečná kvóta pro email.