Civenka - Komix

Z HelpDesk

Na této stránce naleznete všechny dosud připravené komixy v pořadí, ve kterém byly vytvořeny. Většinu z nich jste také mohli zahlédnout v univerzitních novinách STADY nebo v jejich elektronické mutaci. A v poslední době se komixy dostaly také na spořiče informačních kiosků. Nejen skalním fanouškům Civenky doporučujeme také navštívit stránku se životopisnými údaji jednotlivých postaviček. Civenka se také nechala zlákat a vytvořila si profil na facebooku.

Aktuální komix

Jarda přes prázdniny všechno zapomněl a neustále se chodí ptát Civenky, která mu neúnavně vysvětluje, že stránky uživatelské podpory http://suport.zcu.cz obsahují mnoho odpovědí.

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0046.png

Všechny komixy dle data vydání

  1. Civenka se představuje (09/2009)
    • Civenka se představuje veřejnosti a specifikuje témata, kterým se bude věnovat.
  2. Zacházení s heslem (10/2009)
    • Civenka hovoří o správném zacházení s heslem, ale věčný kverulant ji neposlouchá a doplatí na to.
  3. Phishing (11/2009)
    • Paní Jiřina se svěří Civence, že ji přišel podivný e-mail, ze kterého se po konzultaci s Mudrcem vyklube phishing.
  4. Antivir (12/2009)
    • Paní Jiřině se nedaří otevřít přílohu e-mailu, Civenka přijde na pomoc, analyzuje problém a vysvětluje jak funguje antivirový program a proč blokuje otevření přílohy.
  5. Proč mi nejde eduroam? (01/2010)
    • Jarda má problém s připojením k eduroamu, ale Civenka zjišťuje, byl odpojen od sítě, protože má zavirovaný notebook. Mudrc mu vysvětluje, že je odpovědný za zabezpečení svého počítače.
  6. Půjč mi konto ... (02/2010)
    • Civenka se nenechá vyprovokovat k nepředloženosti, zatímco důvěřivý Jarda posléze zjišťuje, že půjčovat konta jiným se nemusí vyplatit.
  7. Profylaxe ... (03/2010)
    • Civenka vysvětluje paní Jiřině a pak i Jardovi co to je profylaxe a proč je vlastně potřeba.
  8. WebAuth - jednotné přihlašování (04/2010)
    • Civenka vysvětluje paní Jiřině co je to WebAuth a jak jí ulehčuje život.
  9. Obsah domovských stránek (05/2010)
    • Jarda přichází za Civenkou s nápadem na nepříliš rozumné využítí prostoru svých domovských stránek. Civence se mu to přes veškeré úsilí nedaří rozmluvit, naštěstí se do diskuse zapojí kolemjdoucí Mudrc a nasměruje Jardu správným směrem.
  10. Hlášení závad (06/2010)
    • Jarda si přišel postěžovat, že rozvrh na portálu je nefunkční. Civenka s Mudrcem zařídí nápravu a jardovi je vysvětleno, že příště je vhodné hlásit problémy HelpDesku hned jak jsou objeveny.
  11. Facebook (09/2010)
    • Jarda se Civence chlubí přáteli na Facebooku a při tom zjišťuje, jak se mohou šířit zadané informace.
  12. E-maily o dovolené (10/2010)
    • Paní Jiřina má obavy o vyřizování pošty během její nepřítomnosti. Civenka jí navrhuje použít službu automatické odpovědi během nepřítomnosti (out of office).
  13. Jednotné univerzitní konto (11/2010)
    • Jarda projí peníze na bydlení a domnívá se, že je CIV zašantročil. Civenka mu vysvětluje jak se věci mají ve skutečnosti a jak vlastně jednotné univerzitní konto funguje.
  14. Elektronické potvrzení o studiu (12/2010)
  15. Nové filmy (01/2011)
  16. Alternativní software (02/2011)
    • Civenka Jardovi přestavuje volně dostupné alternativy ke komerčnímu softwaru.
  17. Přesměrování pošty (03/2011)
  18. Domácí adresář (04/2011)
    • Jarda si ukládá důležité dokumenty na flash disk, o který přijde. Civenka mu ukazuje domácí adresář, který je denně zálohovaný a odevšad dostupný.
  19. eRTéčko (05/2011)
  20. Stránky uživatelské podpory (06/2011)
    • Jarda se dozvídá o existenci stránek uživatelské podpory http://support.zcu.cz a Civenka jej seznamuje s jejich obsahem.
  21. Vzdálený přístup - VPN (09/2011)
    • Jarda se rozčiluje, že nemůže z domova přistupovat k elektronickým informačním zdrojům. Civenku mu vysvětluje, jak použít službu VPN, aby se k požadanovaným informacím dostal i mimo univerzitu.
  22. Tisk, kopírování a skenování (10/2011)
    • Jarda potřebuje naskenovat pár stránek a Civenka mu představuje tiskové služby CIV - skener, kopírování a tisk.
  23. Karta JIS (11/2011)
    • Jarda prohraje v kartách svou JIS kartu a Civenka mu vysvětluje, co všechno mu teď hrozí a nutí ho zajít na HelpDesk a nechat si kartu zablokovat než bude pozdě.
  24. Facebook II. (12/2011)
    • Civenka představuje svůj profil na facebooku a vysvětluje Jardovi, že i když je na sociální síti, snaží si chránit své soukromí.
  25. Zpráva pro CIV (01/2012)
    • Civenka představuje novinku v Orion7, která umožní jednoduché zaslání zprávy CIVu včetně potřebných technických informací. Jarda se po Silvestru zdá ještě mentálně zpomalený.
  26. Hesla II. (02/2012)
    • Mudrc Civence vysvětluje jak jsou uložena hesla a že si je nikdo nemůže přečíst, a to ani když se podívá kde jsou uložena. Zloduch to zaslechne a utvrdí se v myšlence, že hesla musí získat přímo od uživatelů.
  27. Zneužití jména ZČU (03/2012)
    • Jarda jde s Civenkou na brigádu, o které si oba myslí, že je pořádaná ve spolupráci se ZČU, ale vyklube se z toho pěkná kulišárna. Druhý den pak Mudrc Civenku uklidňuje, že zneužití jména univerzity už bylo po zásluze potrestáno.
  28. Anonymita v síti (04/2012)
    • Jarda neudělal zkoušku a Zloduch jej ponouká k psaní anonymních komentářů. Naštěstí se Jarda podřekne před Civenkou a je od této myšlenky odrazen.
  29. Phishing II. (05/2012)
    • Jarda stále není schopen poznat phishingový email, a z nepochopení situace dokonce nadává i Civence. Nakonec se jí ale podaří Jardovi vysvětlit, o co jde a že své heslo nemá nikomu za žádných okolností sdělovat.
  30. Změna hesla po telefonu (06/2012)
    • Paní Jiřina se chystá na stáž do zahraničí a bojí, že zapomene Orion heslo a bude se muset pro nové vrátit do Plzně. Civenka jí ukazuje jak si nastavit změnu hesla po telefonu a také jak tuto službu použít.
  31. Volba Orion loginu (09/2012)
    • Civenka diskutuje s Mudrcem o loginech, které jsou si uživatelé schopni zvolit. A to prosím dobrovolně. K dokreslení situace přijde Jarda se svým loginem hnojnik4.
  32. (Ne)slušná komunikace (10/2012)
    • Civenka zaslechne jak Jarda jedná s telefonním operátorem a strhne se diskuse o slušnosti komunikace. Civenka s tím má totiž bohaté zkušenosti z praxe.
  33. Nafukovací e-mail (11/2012)
    • Paní Jiřina se přijde zeptat, kolik zpráv se jí vejde do emailové schránky. Civenka hledá odpověď a Mudrc následně vysvetluje jak funguje nekonečná kvóta pro email.
  34. Nová serverovna (12/2012)
    • Civenka se ukazuje zájemcům nově zrekonstruovanou serverovnu, počítá délku kabeláže a potrubí a dokonce jsou vidět i nádrže s Inergenem!
  35. JIS a Vědecká knihovna (01/2013)
    • Paní Jiřina dostala k Vánocům novou peněženku a musí zahodit jednu kartu, která se jí tam už nevejde. Civenka ji zbavuje dilema, kterou zahodit, protože jako průkazku do vědecké knihovny lze používat také JIS kartu.
  36. Semináře CIV (02/2013)
    • Civenka má podivné sny, které ji připomenou pravidelné semináře CIVu.
  37. Kopírka na FEL (03/2013)
    • Jarda si zapomněl vytisknout semestrální práci, naštěstí ho Civenka dovede k multifunkčnímu zařízení ve vestibulu CIV.
  38. Počítačové kiosky (04/2013)
    • S vybitým tabletem se špatně hledají jízdní řády, takže Jarda bere za vděk počítačovým kioskem.
  39. Orion7 na IS (05/2013)
    • Civenka je vyčerpaná z přeinstalovávání stanic IS a Jarda si z ní nejřív utahuje, ale nakonec ji psychicky podpoří.
  40. Správa mobilního připojení (SMP) (09/2013)
    • Paní Jiřina potřebuje rychle připojení k bezdrátové síti pro váženou zahraniční delegaci, což Civenka využije k představení nové webové aplikace pro správu kont pro mobilní připojení.
  41. JIS sdružená s Plzeňskou kartou (10/2013)
    • Jardovi se zlomila JIS karta (samosebou "sama") a tak si jde na HelpDesk pro novou. Civenka mu rovnou nabízí sdruženou JIS s Plzeňskou kartou. Na přetřes přijde i délka Jardova studia.
  42. Alternativní využití karty JIS (11/2013)
    • Jarda si přijde na HelpDesk požádat o novou kartu JIS a Civenka s údivem zjišťuje, k čemu všemu se dá karta JIS kreativně použít.
  43. Sociální inženýrství (02/2014)
    • Za Civenkou přijde na HelpDesk podivný pán, vede podivné řeči a jak se nakonec ukáže, zkouší na ni sociální inženýrství, pacholek jeden.
  44. Konec Windows XP (04/2014)
    • Jarda se od Civenky dozvídá, že v dubnu skončila podpora pro Windows XP a řeší, co to vlastně znamená.
  45. Botnet (05/2014)
    • Na školení personálu se ukazuje, že se Portálník umí vymlouvat a Civenka pilně studuje. Takže může vysvětlit, co to je botnet a k čemu se asi tak dá použít.
  46. Stránky uživatelské podpory II. (09/2014)
    • Jarda přes prázdniny všechno zapomněl a neustále se chodí ptát Civenky, která mu neúnavně vysvětluje, že stránky uživatelské podpory http://suport.zcu.cz obsahují mnoho odpovědí.

Propagační materiály aneb nekomerční reklamy s Civenkou

  1. Úvod do IT prostředí ZČU
    • Publikováno 04.10.2011, propagace kurzu UCV
  2. Bezpečné používání internetu
    • Publikováno 24.10.2011, propagace kurzu UCV
  3. Kaspersky anti-virus
    • Publikováno 22.03.2012, propagace zakoupeného antivirového řešení pro studenty
  4. Konfigurátor eduroamu
    • Publikováno 22.03.2012, propagace automatu na konfiguraci eduroamu
  5. Změna hesla na dálku
    • Publikováno 02.05.2012, upozornění na možnost změny hesla po telefonu
  6. Správa mobilního připojení
    • Publikováno 16.09.2012, upozornění na novou aplikaci pro správu mobilních zařízení
  7. Změna hesla na dálku II.
    • Publikováno 16.09.2012, připomenutí možnosti změny hesla po telefonu