Elektronický podpis

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Interní elektronický podpis)
((kvalifikovaný) elektronický podpis)
 
Řádka 8: Řádka 8:
 
'''[[Elektronické podpisy v Acrobat Readeru - TCS-P|Návod na použití interního elektronického podpisu pro podpis PDF dokumentu.]]'''
 
'''[[Elektronické podpisy v Acrobat Readeru - TCS-P|Návod na použití interního elektronického podpisu pro podpis PDF dokumentu.]]'''
  
== (kvalifikovaný) elektronický podpis ==
+
== Kvalifikovaný elektronický podpis ==
 
* Slouží k podepisování dokumentů v souladu s platnou legislativou ČR a pro komunikaci se státní správou.  
 
* Slouží k podepisování dokumentů v souladu s platnou legislativou ČR a pro komunikaci se státní správou.  
 
* Používáme komerční produkt (kvalifikovaný certifikát) od společnosti PostSignum, který je zpoplatněn.
 
* Používáme komerční produkt (kvalifikovaný certifikát) od společnosti PostSignum, který je zpoplatněn.

Aktuální verze z 12:03, 9 červen 2021

Obsah

[editovat] Interní elektronický podpis

  • Slouží k jednoduchému a levnému provedení podpisu v elektronickém dokumentu, který je uznáván uvnitř ZČU.
  • Certifikát získá každý uživatel samoobslužně na základě znalosti svého Orion hesla.
  • Certifikát a klíč je uložen na disku počítače. Proti kopírování a zneužití ho musí primárně chránit uživatel svým chováním (bezpečné uložení, ochrana heslem).

Postup získání interního elektronického podpisu.

Návod na použití interního elektronického podpisu pro podpis PDF dokumentu.

[editovat] Kvalifikovaný elektronický podpis

  • Slouží k podepisování dokumentů v souladu s platnou legislativou ČR a pro komunikaci se státní správou.
  • Používáme komerční produkt (kvalifikovaný certifikát) od společnosti PostSignum, který je zpoplatněn.
  • Certifikát získá zaměstnanec ZČU pouze v oprávněných případech pokud ho potřebuje pro komunikaci jménem ZČU. Žádost o certifikát musí být schválena vedoucím pracovníkem na úrovni ředitele útvaru a musí obsahovat nacionále držitele, útvar, pracovní pozici (bude uvedeno v certifikátu) a také účel použití certifikátu. Prvotní vydání probíhá prostřednictvím České pošty (osobní návštěva).
  • Certifikát a klíč je uložen na USB tokenu (je nutné zakoupit), který je chráněn PINem. Nelze ho zkopírovat a ani zneužít bez znalosti PINu.

Pro získání kvalifikovaného certifikátu podejte žádost standardním postupem přes HelpDesk.

[editovat] FAQ časté otázky a odpovědi

[editovat] Používají se ještě PKI JIS karty?

Výdej JIS karet s elektronickým certifikátem byl ukončen. Systém finanční kontroly (oběh ojednávek a faktur) již certifikáty nepoužívá v žádné formě.

[editovat] Jak podepíšu dokument?

Pokud nemáte dokument ve formátu PDF, tak ho do něj převeďte (tisk, vybrat tisk do PDF). Pro následný podpis použijte Acrobat reader dle návodu Elektronické podpisy v Acrobat Readeru - TCS-P.

[editovat] Výsledný podpis není validní (svítí červeně)

Podpis provedený interním elektronickým podpisem není obecně uznávaným podpisem. Proto o něm Adobe PDF reader říká, že není validní. Pro interní účely lze nastavit PDF reader tak, že interní elektronický podpis uznává (viz návod Elektronické podpisy v Acrobat Readeru - TCS-P).

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje