Expirace konta

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich konta)
m (Doporučený postup před zablokováním konta)
 
(Není zobrazeno 25 mezilehlých verzí od 5 uživatelů.)
Řádka 1: Řádka 1:
== Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich konta ==
+
Všechna [[:Kategorie:Orion|Orion konta]] mají platnost navázanou na studijní nebo personální agendu ZČU nebo jsou časově omezena. Před zablokováním konta dostane jeho držitel e-mailem upozornění s odkazem na tuto stránku.
  
V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude vaše [[:Kategorie:Orion|Orion konto]] po uplynutí doby expirace zablokováno. Zazálohujte si tedy a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup:  
+
Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich Orion konta:
  
# Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako '''H:''', na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako '''/users/<x>/<login>'''.
+
V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude Vaše Orion konto
# Zrušte si své osobní stránky '''home.zcu.cz/~<login>''', t.j. obsah adresáře public ve svém domácím adresáři, po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
+
po uplynutí expirační doby zablokováno.  
# Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky (pomocí https://webmail.zcu.cz nebo celé složky zpráv na https://mail.zcu.cz/moje-slozky).
+
# Zrušte si případné přesměrování pošty na https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni.
+
# Pokud jste vlastníkem případně správcem AFS nebo webového projektu, zajistěte jeho zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka projektu zašlete na [mailto://service@service.zcu.cz HelpDesk CIV]. V případě, že projekt zůstane bez správce, může být při údržbě diskových prostorů vymazán.
+
  
Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne cca za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.
+
*Pokud jste nadále student nebo zaměstnanec ZČU nebo pokud pracujete v ZČU jako externista, postupujte dle níže uvedených pokynů k obnovení platnosti konta.
  
== Prodloužení platnosti konta ==
+
*V opačném případě si zazálohujte a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup. Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne nejdříve za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.
  
 +
== Prodloužení platnosti konta ==
 
Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:
 
Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:
 
+
* '''ukončil(a) jsem jedno studium na ZČU a mám podanou přihlášku k dalšímu studiu na ZČU''' - Orion konto bude automaticky obnoveno po zadání nového studia do IS/STAG.  
* '''jsem student a mám aktuálně platné studium''' - kontaktujte [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]] a uveďte svůj '''login''' a své '''studijní číslo'''. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci studentů.
+
* '''jsem zaměstnanec ZČU a čekám na prodloužení smlouvy''' - Orion konto bude automaticky obnoveno po zadání nové smlouvy do personální agendy.  
* '''jsem zaměstnanec ZČU s aktuálně platným pracovním poměrem''' - kontaktujte [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]] a uveďte svůj '''login''' a své '''osobní číslo'''. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci zaměstnanců.
+
* '''jsem externista, externí firma nebo obdobný typ konta s garantem''' - kontaktujte svého [[garant]]a (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
* '''jsem externista nebo externí firma''' - kontaktujte svého garanta (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
+
* jedná se o '''speciální servisní konto''' - kontaktujte pracovníky [mailto:konta@service.zcu.cz CIV-LPS] pro prodloužení platnosti tohoto konta.
* jedná se o '''speciální servisní konto''' - kontaktujte pracovníky [mailto://konta@service.zcu.cz CIV-LPS] pro prodloužení platnosti tohoto konta.
+
  
 
V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
 
V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
  
 +
== Doporučený postup před zablokováním konta ==
 +
 +
# Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako '''H:''', na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako '''/users/<x>/<login>''' nebo pomocí webové aplikace [http://afs.zcu.cz afs.zcu.cz].
 +
# Zrušte si své osobní stránky '''home.zcu.cz/~<login>''', t.j. obsah adresáře public ve svém domácím adresáři, po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
 +
# Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky - pomocí svého klienta pošty (Mozilla Thunderbird a podobně) nebo na https://webmail.zcu.cz/ .
 +
# Zrušte si případné přesměrování pošty na https://webmail.zcu.cz/ .
 +
# Po zablokování konta přestane vaše schránka přijímat emaily a nebude se uplatňovat ani nastavené přesměrování. Odesilatelům posílajícím zprávu na Vaší adresu se bude zpráva vracet jako nedoručitelná s upozorněnín, že adresa není dostupná.
 +
# Pokud jste vlastníkem nebo správcem AFS projektu, webového projektu, společných dat v [[Úložiště dokumentů (DMS)|dokumentovém úložišti]] nebo [[Google Apps]], případně dalších datových entit, požádejte o zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka zašlete na [mailto:operator@service.zcu.cz HelpDesk CIV]. V případě, že projekt nebo datová oblast zůstanou bez správce, mohou být při údržbě diskových prostorů vymazány.
 
[[Kategorie:IdM]]
 
[[Kategorie:IdM]]
 
[[Kategorie:Pracovní postupy]]
 
[[Kategorie:Pracovní postupy]]
 
[[Kategorie:Orion]]
 
[[Kategorie:Orion]]
 +
[[Kategorie:Pro zaměstnance]]
 +
[[Kategorie:Pro správce IT]]

Aktuální verze z 09:19, 29 květen 2018

Všechna Orion konta mají platnost navázanou na studijní nebo personální agendu ZČU nebo jsou časově omezena. Před zablokováním konta dostane jeho držitel e-mailem upozornění s odkazem na tuto stránku.

Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich Orion konta:

V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude Vaše Orion konto
po uplynutí expirační doby zablokováno. 
  • Pokud jste nadále student nebo zaměstnanec ZČU nebo pokud pracujete v ZČU jako externista, postupujte dle níže uvedených pokynů k obnovení platnosti konta.
  • V opačném případě si zazálohujte a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup. Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne nejdříve za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.

[editovat] Prodloužení platnosti konta

Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:

  • ukončil(a) jsem jedno studium na ZČU a mám podanou přihlášku k dalšímu studiu na ZČU - Orion konto bude automaticky obnoveno po zadání nového studia do IS/STAG.
  • jsem zaměstnanec ZČU a čekám na prodloužení smlouvy - Orion konto bude automaticky obnoveno po zadání nové smlouvy do personální agendy.
  • jsem externista, externí firma nebo obdobný typ konta s garantem - kontaktujte svého garanta (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
  • jedná se o speciální servisní konto - kontaktujte pracovníky CIV-LPS pro prodloužení platnosti tohoto konta.

V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte HelpDesk CIV.

[editovat] Doporučený postup před zablokováním konta

  1. Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako H:, na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako /users/<x>/<login> nebo pomocí webové aplikace afs.zcu.cz.
  2. Zrušte si své osobní stránky home.zcu.cz/~<login>, t.j. obsah adresáře public ve svém domácím adresáři, po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
  3. Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky - pomocí svého klienta pošty (Mozilla Thunderbird a podobně) nebo na https://webmail.zcu.cz/ .
  4. Zrušte si případné přesměrování pošty na https://webmail.zcu.cz/ .
  5. Po zablokování konta přestane vaše schránka přijímat emaily a nebude se uplatňovat ani nastavené přesměrování. Odesilatelům posílajícím zprávu na Vaší adresu se bude zpráva vracet jako nedoručitelná s upozorněnín, že adresa není dostupná.
  6. Pokud jste vlastníkem nebo správcem AFS projektu, webového projektu, společných dat v dokumentovém úložišti nebo Google Apps, případně dalších datových entit, požádejte o zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka zašlete na HelpDesk CIV. V případě, že projekt nebo datová oblast zůstanou bez správce, mohou být při údržbě diskových prostorů vymazány.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje