Expirace konta

Z HelpDesk
Verze k tisku již není podporovaná a může obsahovat chyby s vykreslováním. Aktualizujte si prosím záložky ve svém prohlížeči a použijte prosím zabudovanou funkci prohlížeče pro tisknutí.

Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich konta

V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude vaše Orion konto po uplynutí doby expirace zablokováno. Zazálohujte si tedy a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup:

  1. Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako H:, na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako /users/<x>/<login>.
  2. Zrušte si své osobní stránky (obsah adresáře public ve svém domácím adresáři), po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
  3. Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky (pomocí https://webmail.zcu.cz nebo celé složky zpráv na https://mail.zcu.cz/moje-slozky).
  4. Zrušte si případné přesměrování pošty na https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni.
  5. Pokud jste vlastníkem případně správcem AFS nebo webového projektu, zajistěte jeho zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka projektu zašlete na HelpDesk CIV. V případě, že projekt zůstane bez správce, bude při údržbě diskových prostorů vymazán.

Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne cca za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.

Prodloužení platnosti konta

Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:

  • jsem student a mám aktuálně platné studium - kontaktujte HelpDesk CIV a uveďte svůj login a své studijní číslo. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci studentů.
  • jsem zaměstnanec ZČU s aktuálně platným pracovním poměrem - kontaktujte HelpDesk CIV a uveďte svůj login a své osobní číslo. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci zaměstnanců.
  • jsem externista nebo externí firma - kontaktujte svého garanta (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
  • jedná se o speciální servisní konto - kontaktujte pracovníky CIV-LPS pro prodloužení platnosti tohoto konta.

V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte HelpDesk CIV.