Expirace konta

Z HelpDesk
Verze z 4. 7. 2013, 16:54, kterou vytvořil Lindavoj (diskuse | příspěvky) (Zrušena verze 38317 od uživatele Lindavoj (diskuse))
Verze k tisku již není podporovaná a může obsahovat chyby s vykreslováním. Aktualizujte si prosím záložky ve svém prohlížeči a použijte prosím zabudovanou funkci prohlížeče pro tisknutí.

Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich Orion konta: V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude vaše Orion konto po uplynutí doby expirace zablokováno.

Pokud jste aktuálně student nebo zaměstnanec ZČU nebo pokud pracujete v ZČU jako externista, postupujte dle níže uvedených pokynů k obnovení platnosti konta.

V opačném případě si zazálohujte a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup. Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne nejdříve za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.

Prodloužení platnosti konta

Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:

  • ukončil(a) jsem jedno studium na ZČU a mám podanou přihlášku k dalšímu studiu na ZČU - Orion konto bude automaticky obnoveno po zadání nového studia do IS/STAG.
  • jsem zaměstnanec ZČU a čekám na prodloužení smlouvy - Orion konto bude automaticky obnoveno po zadání nové smlouvy do personální agendy.
  • jsem externista, externí firma nebo obdobný typ konta s garantem - kontaktujte svého garanta (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
  • jedná se o speciální servisní konto - kontaktujte pracovníky CIV-LPS pro prodloužení platnosti tohoto konta.

V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte HelpDesk CIV.

Doporučený postup před zablokováním konta

  1. Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako H:, na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako /users/<x>/<login> nebo pomocí webové aplikace afs.zcu.cz.
  2. Zrušte si své osobní stránky home.zcu.cz/~<login>, t.j. obsah adresáře public ve svém domácím adresáři, po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
  3. Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky - pomocí svého klienta pošty (Mozilla Thunderbird a podobně) nebo na https://webmail.zcu.cz nebo si uložte celé složky zpráv pomocí https://mail.zcu.cz/moje-slozky.
  4. Zrušte si případné přesměrování pošty na https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni.
  5. Po zablokování konta přestane vaše schránka přijímat emaily. Chcete-li, nastavte si automatickou odpověď během nepřítomnosti na stránce https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni. Tento text bude pak součástí odpovědi mailserveru, když odmítne poštu do zablokované schránky.
  6. Pokud jste vlastníkem případně správcem AFS nebo webového projektu, zajistěte jeho zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka projektu zašlete na HelpDesk CIV. V případě, že projekt zůstane bez správce, může být při údržbě diskových prostorů vymazán.