HelpDesk:Pracovní postupy/PKI/Práce s čipovými kartami - souhrný postup

Z HelpDesk
< HelpDesk:Pracovní postupy
Verze z 14. 10. 2015, 15:34, kterou vytvořil Bartonic (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka s textem „==Nahrání certifikátu,změna pinu, práce ve who-isu== Dobrý den, veškerá správa karet v Chebu by měla spadat do působnosti pana Kasíka. Výde…“)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Nahrání certifikátu,změna pinu, práce ve who-isu

Dobrý den,

veškerá správa karet v Chebu by měla spadat do působnosti pana Kasíka. Výdej a správa certifikátů doznala některých změn a pokusím se je zde podrobně vysvětlit. Stručně shrnuto všechny operace s kartou se provádí přes http://whois.zcu.cz do které by měl mít přístup kromě operátorů i loginy tkasik a santo. Staré postupy přes ra.civ.zcu.cz neplatí.

1.Výroba karty Čipovou kartu získá uživatel na základě žádosti s uvedením typu karty Zaměstnanec PKI. Po výrobě operátoři na kartu nahrají osobní certifikát a v obálce s PIN kódem jí odešlou k výdeji do Chebu.

2.Prodloužení certifikátu před vypršením Zhruba 2 měsíce před koncem platnosti certifikátu nastavím uživateli možnost generovat následný certifikát (stav N v aplikaci ChipCards). Cca 1 měsíc před koncem platnosti certifikátu uživatel dostane informační e-mail(emaily budou chodit až od 21.9.) s odkazem na aplikaci v portálu pro prodloužení hesla (https://portal.zcu.cz/portal/ja/orion/cipove-karty.html) a může si certifikát na kartě prodloužit za splnění následujících podmínek: - původní certifikát ještě nevypršel - má funkční čtečku i s ovladači - má funkční a správně nastavenou JAVA v prohlížeči (podle nápovědy v záložce Nápověda)

3.Proudloužení certifikátu na Helpdesku V případě, že certifikát již vypršel, nebo není možné splnit výše uvedené podmínky musí certifikát prodloužit operátor na Helpdesku. To se provádí přes http://whois.zcu.cz. Po vyhledání loginu v tabulce JIS údaje kliknout na tlačítko "správa" a po otevření aplikace "ChipCard" na odkaz "Operace" Po vložení karty je dole tlačítko prodloužit certifikát a systém provede vše potřebné. (Není potřeba starý cert. mazat apod.)

Uživatel musí mít nastaven "stav CA" na hodnotu "N". Pokud tomu tak není je nutné požádat o připravení certifikátu pro konkrétní login na aaa@service.zcu.cz v nutných případech mi můžete zavolat pro urychlení.

4. Zablokovaný nebo zapomenutý PIN. Opět se řeší přes ChipCards ve whois.zcu.cz. Pro změnu PINu je ale nutné mít speciální čtečku s PINpadem a displayem. Po stisku tlačítka změnit PIN dojde k jeho případnému odblokování, změnu PIN na 0000 a vyvolání operace změny PINU. Je nutné zadat 0000 a potvrdit na PINpadu a poté si uživatel nastaví vlastní PIN a pro kontrolu zopakuje.