Hlavní strana

Z Support
Verze z 11:58, 21 květen 2010; Phanousk (diskuse | příspěvky)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Novinky

  • Dočasné omezení přístupu přes vzdálenou plochu z Internetu
    Dočasně je blokován veškerý přístup z Internetu na vzdálenou plochu (RDP). Důvodem je ochrana zařízení v síti WEBnet před probíhajím masivním útokem z mnoha tisíc adres, kterému ZČU právě čelí. V důsledku útoku bylo již napadeno ransomwarem několik počítačů. Pokud potřebujete přistupovat vzdáleně na svá zařízení, použijte VPN, pak se na vás omezení nebude vztahovat.
  • E-maily s nebezpečnou přílohou
    Uživatelé ZČU se opět stali adresáty e-mailu s nebezpečnou přílohou. Příloha se otevírá ve Wordu a obsahuje nebezpečné makro. V textu e-mailu je informace, že po seznámení se s dokumenty za rok 2019 byla nalezena neprovedená platba za žádost vč. čísla a částky. E-mail je psaný česky s minimem chyb. Doporučujeme neotevírat přílohu a na e-mail nereagovat. Bezpečnostní skupina WIRT.
  • Ukončení podpory MS Windows 7
    Microsoft ukončil ke 14.1.2020 podporu operačního systému Windows 7. Z tohoto důvodu budeme nuceni postupně ukončit podporu Windows 7 ze strany CIV. Strategie do dalšího období je následující:

Výpadky provozu

  • Výpadek elektronické pošty
    Dnes 30.10.2019 došlo ve 12:15 k havárii diskového pole, což způsobilo výpadek systému univerzitní elektronické pošty. Abychom minimalizovali následky nedostupnosti služby, v čase 15:00 jsme systém elektronické pošty spustili z poslední noční zálohy. Pošta nyní funguje, ale ve vašich složkách chybí e-maily doručované od dnešní půlnoci do okamžiku výpadku - tedy od 30.10. 00:00 do 30.10. 12:15. Data z havarovaného diskového pole se snažíme zachránit a pokud se to podaří, budou vám automaticky doplněna. O vývoji situace vás budeme dále informovat. Omlouváme se za vzniklé komplikace.
  • Podzimní odstávka informačních systémů 2019
    Od pátku 11.10. 18:00 do pondělí 14.10. 6:00 probíhá podzimní odstávka sítě a ICT služeb. Hlavním cílem je upgrade síťové infrastruktury. Ve zbývajícím čase proběhne upgrade služebních serverů. V průběhu prací je třeba počítat s nedostupností některých služeb.
  • Velká letní odstávka informačních systémů 2019
    Každoroční odstávka informačních systémů ZČU se uskuteční dle pokynu kvestora ve dnech 13. – 15. srpna 2019. Letos bude jádrem letní profylaxe zásadní změna počítačové sítě (přechod na novou technologii segmentace síťového provozu), proto je potřeba počítat se zásadním omezením služeb počítačové sítě.

HelpDesk

Komix pro tento měsíc

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0056.png

E-mail, telefon a adresa

Univerzitní 20
306 14, Plzeň

Civenka

Provozní doba

Provoz: pondělí-pátek


  • Hlavní pracoviště HelpDesk Bory (UI205) 7:00 - 20:00.


  • Pracoviště HelpDesk Jungmannova ulice 1/153 (JJ 108) 7:00 - 15:00.




V době blízké otevírací a zavírací době HelpDesku může být operátor nakrátko nepřítomný kvůli obchůzce učeben.

Může také docházet k omezení provozu pracovišť a jednotlivých služeb. Podrobné informace získáte na tel. 377 63 8888.

Stav služeb a hlášení závad

Přečtěte si

  • Kalendář
    CIV uvedl do provozu kalendářovou službu dostupnou všem zaměstnancům i studentům univerzity. Tato služba je integrována s prostředím nového webmailu, který nahrazuje původní aplikaci.
  • Úložiště dokumentů (DMS)
    === Pozor! Od 1.1.2017 je v provozu nové úložiště Alfresco.===
  • Google Drive/Nastavení synchronizace na disk v systému Windows
    ==Nastavení synchronizace na disk v systému Windows==
  • Google Drive/Nastavení synchronizace na disk v systému Windows10
    ==Nastavení synchronizace na disk v systému Windows10==
  • Mutt
    Mutt je emailový konzolový klient. Jde o podobnou záležitost jako je Alpine (pine), ale s jinou filosofií ovládání a vysokou mírou možností konfigurace. Tento klient není přímo podporován CIVem, ale vzhledem ke znalostem zde uvádíme jeho základní konfiguraci. Jeho velkou výhodou je používání regulárních výrazů při vyhledávání a dalších hromadných operací s emaily. V současnosti nevyřešeným problémem je šifrování a podepisování emailů certifikátem uloženým na zaměstnaneckých JIS kartách, to je ale způsobeno chybou v cizí knihovně, která emaily nedokáže podepsat.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje