Hlavní strana

Z Support
Verze z 11:58, 21 květen 2010; Phanousk (diskuse | příspěvky)

(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Novinky

  • Vyděračské e-maily
    Po více než třech letech pravidelného výskytu se k nám dostala téměř dokonalá verze e-mailu využívající vyděračskou metodu "sextortion". Zpráva je psána bezchybnou češtinou, obsahuje informace o tom, jak byl infikován váš počítač a jak to bylo jednoduché. Samozřejmě také zmiňuje, že jste byli natočeni při sledování stránek s obsahem pro dospělé. Vyhrožuje tím, že video rozešle vašim známým pokud neuhradíte určenou částku ve virtuální měně Bitcoin. Zpráva může mít mnoho variant, ale pro každou platí jednoduchá rada - zprávě nevěřte, ignorujte ji, nic neplaťte. Kdo si chce přečíst více, můžeme doporučit článek: https://www.eset.com/cz/blog/prevence/sextortion-7-veci-ktere-by-mel-znat-kazdy-uzivatel/.
  • Informace o změně licencování kancelářských balíků Office
    Od října 2021 dojde k postupnému nahrazení Office ProPlus 2019 nebo staršího Office ProPlus 2016 novým kancelářským balíkem Office 365 ProPlus.
  • Objednávkový systém v menze Kollárova
    V menze v Kollárově ulici se používá objednávkový systém. Návod na objednávku jídla naleznete na stránkách SKM .

Výpadky provozu

  • Podzimní profylaxe 15. - 18. října
    Ve dnech 15. 10. od 18h až do 6h 18. 10. 2021 bude probíhat profylaxe. Během profylaxe dojde k úpravě kolejní sítě. Vzhledem k tomu může docházet k výpadkům síťové konektivity. Dále se bude pracovat na databázích (STAG, Magion, knihovna, ...), dojde k upgradu Moodle. Zárověň dojde k preventivnímu vypnutí několika služeb, kdy mohou být dotčeny i další systémy. Proto behěm odstávky negarantujeme funkčnost ani ostatních našich systémů. EDIT: Během profylaxe dojde ještě k upgradu serveru, který obsluhuje telefonní služby. Může proto dojít i k výpadkům telefonie.
  • Velká letní odstávka systémů 17. 8. - 22. 8. 2021
    Každoroční odstávka informačních systémů ZČU se uskuteční dle pokynu kvestora č. 1K/2021 ve dnech 17. – 22. srpna 2021. Letošní odstávka bude zaměřena na úpravu počítačové sítě, upgradu linuxových serverů, systému Alfresco (doc.zcu.cz) a několika interních systémů CIV. Během odstávky by měla být zachována funkčnost telefonie, spisové služby a ISKaMu. Mohou nastat drobné výpadky služeb, a proto prosíme o trpělivost.
  • Odstávka systému přihlašování (SSO) 14.7. od 20h
    Ve středu 14. 7. 2021 v čase od 20:00 do 5:00 následujícího dne bude probíhat odstávka systému přihlašování (SSO). Z tohoto důvodu může dojít k problémům při přihlašovaní pomocí SSO. Zejména se to může dotknout přihlašování na portál a externí služby Google Apps a MS O365.

HelpDesk

Komix pro tento měsíc

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0056.png

E-mail, telefon a adresa

Univerzitní 20
306 14, Plzeň

Civenka


Provozní doba


  • Helpdesk - Bory
Univerzitní 20, UI205

Provozní doba HelpDesku Bory od 20. 9. 2021 7.00–⁠20.00

Nadále je možné vyzvednout Vaši Jis kartu na HelpDesku Bory.




  • Helpdesk - Jungmannova
Jungmannova 1/153, JJ108
Provozní doba 8.00-13.00

Pozor!! Ve čtvrtek 14.10. a v pátek 15.10.2021 bude Helpdesk Jungmannova uzavřen. Děkujeme za pochopení.


V čase blízkém otevírací a zavírací době HelpDesku, může být operátor nakrátko nepřítomný kvůli obchůzce učeben.

Může také docházet k omezení provozu pracovišť a jednotlivých služeb. Podrobné informace získáte na tel.
377 63 8888.

Stav služeb a hlášení závad














Přečtěte si

  • Připojení mobilních zařízení/Jak se připojit
    Ve většině budov Západočeské univerzity a v jejich blízkém okolí je možné se připojit do dvou bezdrátových sítí eduroam a zcu-mobile. Důrazně doporučujeme se připojovat do bezdrátové sítě eduroam. Následující návody popisují jak si nastavit připojení do bezdrátové sítě v různých klientech i operačních systémech.
  • Úložiště dokumentů (DMS)
    === Pozor! Od 1.1.2017 je v provozu nové úložiště Alfresco.===
  • AFS/OpenAFS klient
    AFS klient je aplikací, která v prostředí Windows umožňuje klientské stanici pracovat se souborovým systémem AFS.
  • Spisová služba/Založení a vložení písemnosti do spisu
    Návod na založení vlastní písemnosti, její vložení do existujícího spisu, její vypravení a vyřízení.
  • Čtení zprávy v MS Outlook
    Pokud obdržíte elektronicky podepsanou zprávu, Outlook Express vás na místo zobrazení zprávy, upozorní na elektronický podpis podobně jako na následujícím obrázku.
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje