Instalace klienta STAGu a Magionu

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Zpočívá změněno na Spočívá - to fakt bilo do očí)
Řádka 14: Řádka 14:
 
=instalace=
 
=instalace=
 
==1.fáze==  
 
==1.fáze==  
Zpočívá v nakopírování potřebnych souborů a skriptů, které využívá instalační mechanismus (perl, support tools, ...) to provede [http://download.zcu.cz/public/software/windows/agendy-install.cmd tento] soubor. Stáhněte jej a spusťte. Ve Windows 7 je nutné spustit soubor přes pravé tlačítko myši > Spustit jako správce.
+
Spočívá v nakopírování potřebnych souborů a skriptů, které využívá instalační mechanismus (perl, support tools, ...) to provede [http://download.zcu.cz/public/software/windows/agendy-install.cmd tento] soubor. Stáhněte jej a spusťte. Ve Windows 7 je nutné spustit soubor přes pravé tlačítko myši > Spustit jako správce.
 
Poté je nutné '''restartovat počítač!'''
 
Poté je nutné '''restartovat počítač!'''
  

Verze z 10:42, 9 únor 2010

Tento dokument popisuje instalace lokálního klienta STAGu a Magionu na počítači ve vlastní správě.

Obsah

podmínky instalace a užívání

  • operační systém Windows XP nebo Windows 7 v 32bitové edici
  • administrátorská práva pro instalaci i spouštění aplikace (uživatel musí mít při spouštění práva zápisu do adresářů C:\orant a C:\Program Files\magion a registrů Windows)
  • na počítači musí být nainstalován OpenAFS_klient
    • na Windows 7 doporučuji AFS klienta 1.5.66 a vyšší (klient striktně využívá UTF kódování pro názvy souborů)
  • počítač musí mít cca 1,5GB volného místa na systémovém disku C:
  • počítač musí být připojen k univerzitní sítí (IP adresa 147.228.x.x)
    • pevné připojení kabelem v budovách ZČU
    • WiFi připojení k síti eduroam
    • připojení přes VPN

instalace

1.fáze

Spočívá v nakopírování potřebnych souborů a skriptů, které využívá instalační mechanismus (perl, support tools, ...) to provede tento soubor. Stáhněte jej a spusťte. Ve Windows 7 je nutné spustit soubor přes pravé tlačítko myši > Spustit jako správce. Poté je nutné restartovat počítač!

2.fáze

Zde probíhá vlastní instalace oracle klienta a stahují se programové soubory.

Oracle klient + STAG

Pro instalaci studijní agendy (STAG) spusťte soubor orant_ntb-install.cmd, stačí zkopírovat níže uvedený příkaz do přikazové řádky windows. Ve windows 7 je nutné mít příkazový řádek spuštěn jako správce.

  • Windows XP:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.xp\modules\modulefiles\orant_ntb\orant_ntb-install.cmd
  • Windows 7:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.7\orant_ntb\modulefiles\orant_ntb-install.cmd

Magion

Pro Magion je podmiňující Oracle klient! Nyní spusťte soubor magion_ntb-install.cmd, stačí zkopírovat níže uvedený příkaz do přikazové řádky windows. Ve windows 7 je nutné mít příkazový řádek spuštěn jako správce.

  • Windows XP:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.xp\modules\modulefiles\magion_ntb\magion_ntb-install.cmd
  • Windows 7:
\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.7\magion_ntb\modulefiles\magion_ntb-install.cmd

Pro správnou funkci nainstalovaného programu je nutné restartovat počítač!


spuštění klientů

V nabídce start a na ploše se Vám vytvořily dva zástupci Magion a STAG, oba spouští odpovídající aplikaci. Při každém spuštění dojde k otestování výše uvedených podmínek. V případě jejich splnění, dojde k aktualizaci souborů klienta (může trvat i několik desítek sekund). Poté se Vám zobrazí známý dialog pro příhlášení k agendám.


možné problémy a jejich odstranění

Program se nespustí a místo toho vypíše chybu:

  • Neni k dispozici sitova konektivita! Zapojte kabel nebo se pripojte k wifi a spusteni opakujte.

Řešení: Váš počítač zřejmě nemá přístup k internetu. Zkontrolujte připojení kabelu nebo WiFi sítě. Vyzkoušejte nějakou webovou stránku pro ověření konektivity a poté opakujte spuštění aplikace.


  • Neni k dispozici AFS!

Řešení: Zkontrolujte zda běží AFS klient a dostupnost síťové jednotky (obvykle bývá mapována na disk J:) Po zapojení síťového kabelu nebo po přechodu mezi WiFi je AFS několik sekund nedostupné. Vyčkejte cca 30s a opakujte spuštění aplikace. Pokud problém přetrvává zkuste restartovat počítač.


  • Nemate IP adresu z univerzitniho rozsahu! Pripojte se k siti Eduroam, pripojte kabel nebo zapnete VPN a spusteni opakujte.

Řešení: Tato chyba se objeví pokud se pokusíte spustit aplikace doma nebo jinde mimo ZČU. V tomto případě zkontrolujte stav Vaší VPN a neběží-li zapněte ji. Pokud VPN klienta vůbec nemáte doinstalujte jej dle návodu k VPN na našem supportu.

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje