Instalace klienta STAGu a Magionu

Z HelpDesk

Tento dokument popisuje instalace lokálního klienta STAGu a Magionu na počítači ve vlastní správě.

podmínky instalace a užívání

  • operační systém Windows XP v 32bitové edici
  • administrátorská práva pro instalaci i spouštění aplikace
  • na počítači musí být nainstalován OpenAFS_klient
  • počítač musí mít cca 1,5GB volného místa na systémovém disku C:
  • počítač musí být připojen k univerzitní sítí (IP adresa 147.228.x.x)
    • pevné připojení kabelem v budovách ZČU
    • WiFi připojení k síti eduroam
    • připojení přes VPN


instalace

1.fáze

Zpočívá v nakopírování potřebnych souborů a skriptů, které využívá instalační mechanismus (perl, support tools, ...) to provede tento soubor. Stáhněte jej a spusťte. Poté je nutné restartovat počítač!

2.fáze

Zde probíhá vlastní instalace oracle klienta a stahují se programové soubory.

Oracle klient + STAG

Pro instalaci studijní agendy (STAG) spusťte soubor orant_ntb-install.cmd, stačí zkopírovat níže uvedený příkaz do přikazové řádky windows.

\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.xp\modules\modulefiles\orant_ntb\orant_ntb-install.cmd

Magion

Pro Magion je podmiňující Oracle klient! Nyní spusťte soubor magion_ntb-install.cmd, stačí zkopírovat níže uvedený příkaz do přikazové řádky windows.

\\AFS\zcu.cz\i386_nt35\software.xp\modules\modulefiles\magion_ntb\magion_ntb-install.cmd

Pro správnou funkci nainstalovaného programu je nutné restartovat počítač!


spuštění klientů

V nabídce start a na ploše se Vám vytvořily dva zástupci Magion a STAG, oba spouští odpovídající aplikaci. Při každém spuštění dojde k otestování výše uvedených podmínek. V případě jejich splnění, dojde k aktualizaci souborů klienta (může trvat i několik desítek sekund). Poté se Vám zobrazí známý dialog pro příhlášení k agendám.


možné problémy a jejich odstranění

Program se nespustí a místo toho vypíše chybu:

  • Neni k dispozici sitova konektivita! Zapojte kabel nebo se pripojte k wifi a spusteni opakujte.

Řešení: Váš počítač zřejmě nemá přístup k internetu. Zkontrolujte připojení kabelu nebo WiFi sítě. Vyzkoušejte nějakou webovou stránku pro ověření konektivity a poté opakujte spuštění aplikace.

  • Neni k dispozici AFS!

Řešení: Zkontrolujte zda běží AFS klient a dostupnost síťové jednotky (obvykle bývá mapována na disk J:) Po zapojení síťového kabelu nebo po přechodu mezi WiFi je AFS několik sekund nedostupné. Vyčkejte cca 30s a opakujte spuštění aplikace. Pokud problém přetrvává zkuste restartovat počítač.

  • Nemate IP adresu z univerzitniho rozsahu! Pripojte se k siti Eduroam, pripojte kabel nebo zapnete VPN a spusteni opakujte.

Řešení: Tato chyba se objeví pokud se pokusíte spustit aplikace doma nebo jinde mimo ZČU. V tomto případě zkontrolujte stav Vaší VPN a neběží-li zapněte ji. Pokud VPN klienta vůbec nemáte doinstalujte jej dle návodu k VPN na našem supportu.