Kategorie:HelpDesk

Z HelpDesk
Verze z 10. 3. 2010, 10:44, kterou vytvořil Pld (diskuse | příspěvky) (pridano do kategorie Student)
Milujeme Vás a pomáháme Vám

HelpDesk CIV je tady jen proto, aby pomáhal vám, studentům a zaměstnancům ZČU. Kromě přístupu k dokumentaci potřebuje uživatel mít možnost elektronicky či osobně požádat o radu či pomoc. V řadě případů kromě rady potřebuje vyřešit konkrétní svízelnou situaci (zapomenutí hesla, ztráta důležitých dat). Přesně k tomu slouží HelpDesk CIV.

Základní informace

HelpDesk CIV tvoří pracoviště HelpDesku v lokalitách UI, HJ a KL, studentská služba HELPS, systém RT a informační server support.zcu.cz. Služby HelpDesku mohou využívat všichni studenti a zaměstnanci ZČU. HelpDesk však slouží pouze k řešení problémů, nepleťte si jej, prosím, se školícím zařízením. Hlavní služby poskytované HelpDeskem jsou:

Jak HelpDesk kontaktovat?

Své dotazy, požadavky a hlášení závad můžete směrovat na HelpDesk kdykoli e-mailem a navíc i telefonicky nebo osobně během provozní doby pracovišť HelpDesku. Vzhledem k tomu, že všechny požadavky (tedy i ty, které nahlásíte telefonicky) jsou zaznamenány do systému RT (viz níže), doporučujeme zejména zkušenějším uživatelům používat e-mailové rozhraní. Zejména studenty prosíme, aby své dotazy a připomínky posílali pouze ze své školní poštovní adresy (tedy z adresy končící students.zcu.cz), aby byl zřejmý jejich studijní poměr k ZČU.

  • e-mailem:
Pokud je to možné, preferovaným způsobem komunikace se službou pomoci uživatelům je elektronická pošta. Adresa je:
operator@service.zcu.cz
Nebo můžete využít formuláře pro hlášení závad:
  • osobně:
Primární sídlo je v objektu IC (Informační centrum) v areálu Bory, místnost UI205. V budově HJ naleznete pracoviště HelpDesku v místnosti HJ306, v budově KL v místnosti KL204b. (Provozní doba jednotlivých pracovišť viz stránka pracoviště HelpDesku. Není-li operátor přitomen, potom vyčkejte - zřejmě kontroluje učebny nebo řeší nějaký drobný problém.)
  • telefonicky:
Budete-li raději telefonovat, připravte si označení učebny, (místnosti ZČU) odkud voláte, své uživatelské jméno a označení počítače (operačního systému nebo programu) na kterém pracujete.

Telefonní číslo na HelpDesk CIV je 377 638 888, v rámci ZČU stačí volat klapku 8888. Nemůžete-li se dovolat, zkuste to za chvíli znovu. K normálním povinnostem operátora patří i kontrola učeben CIV.

Další zdroje informací

Nejprve se vždy podívejte do uživatelské dokumentace. Ta se může nalézat na více místech, obvykle je k dispozici v rámci používaného systému/programu, na webu výrobce software, na http://support.zcu.cz/ nebo https://sluzby.civ.zcu.cz/.

Pomoc a radu v elektronické formě lze také hledat v archivu RT. Za účelem získávání důležitých aktuálních informací o zdrojích a službách počítačové sítě je vhodné