Konto Orion

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (smarja pano, kdo jeste neumi spravne napsat "WEBnet"? :))
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od 2 uživatelů.)
Řádka 3: Řádka 3:
 
==Podporované služby a zdroje==
 
==Podporované služby a zdroje==
 
Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:
 
Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:
* používání počítačové sítě [[:Kategorie:WEBnet|WebNet]] (připojení do Internetu 10 Gb/s)  
+
* používání počítačové sítě [[:Kategorie:WEBnet|WEBnet]] (připojení do Internetu 10 Gb/s)  
* sdílený distribuovaný [[Co je to AFS?|diskový prostor]] (AFS)  
+
* sdílený distribuovaný [[AFS|diskový prostor]] (AFS)  
 
* [[Služba E-mail|elektronickou poštu]] a [[Kalendář|kalendář]]
 
* [[Služba E-mail|elektronickou poštu]] a [[Kalendář|kalendář]]
 
* [http://portal.zcu.cz portál]
 
* [http://portal.zcu.cz portál]
Řádka 25: Řádka 25:
  
 
Postup registrace je podrobně popsán na webové stránce [[První krůčky|http://prvnikrucky.zcu.cz]].
 
Postup registrace je podrobně popsán na webové stránce [[První krůčky|http://prvnikrucky.zcu.cz]].
|valign="top"|Registraci konta zaměstnance provádí [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti [[:Kategorie:JIS|kartou JIS]], nebo občanským průkazem.
+
|valign="top"|Registraci konta zaměstnance provádí [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Žádost je možné zaslat také prostřednictvím emailu: [mailto:operator@service.zcu.cz operator@service.zcu.cz] ' . Je vhodné do zprávy uvést několik navrhovaných uživatelských jmen. (Orion login může být do osmi znaků, malá písmena). Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti [[:Kategorie:JIS|kartou JIS]], nebo občanským průkazem.
 
|}
 
|}
  

Verze z 18:50, 1 červenec 2014

Konto Orion je elektronickou identitou uživatele ZČU a umožňuje mu používat elektronické informační zdroje ZČU. Konto v systému Orion musí mít zřízené každý student a většina zaměstnanců ZČU. Tato povinnost vyplývá nepřímo ze Statutu ZČU (str. 14), který všem studentům a většině zaměstnanců ukládá povinnost číst zprávy doručené na univerzitní poštovní adresu. K tomu je potřeba právě konto Orion.

Podporované služby a zdroje

Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:

Postup registrace konta

Konto v systému Orion vzniká na základě registrace, která probíhá odlišně pro studenty a zaměstnance:

Studenti Zaměstnanci
Registraci provádí student sám dle pokynů, které obdrží na začátku prvního ročníku společně s JIS kartou. Registrace probíhá elektronicky, student v určené počítačové učebně použije přidělené registrační údaje (vytištěné na smlouvě JIS) k podání žádosti o vytvoření konta.

Postup registrace je podrobně popsán na webové stránce http://prvnikrucky.zcu.cz.

Registraci konta zaměstnance provádí HelpDesk na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Žádost je možné zaslat také prostřednictvím emailu: operator@service.zcu.cz ' . Je vhodné do zprávy uvést několik navrhovaných uživatelských jmen. (Orion login může být do osmi znaků, malá písmena). Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti kartou JIS, nebo občanským průkazem.

Další informace

  • v případě potíží s registrací konta kontaktujte HelpDesk CIV
  • změnu hesla lze provést na stránce https://heslo.zcu.cz/
  • publikaci "První krůčky" nalezne ve formátu PDF v sekci manuály
  • věnujte pozornost stránce http://prvnikrucky.zcu.cz, na které průběžně aktualizujeme informace i v průběhu akademického roku
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje