Konto Orion

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (úprava vzhledu, přidáno TODO)
m (smarja pano, kdo jeste neumi spravne napsat "WEBnet"? :))
(Není zobrazeno 17 mezilehlých verzí od 6 uživatelů.)
Řádka 1: Řádka 1:
+
Konto Orion je elektronickou identitou uživatele ZČU a umožňuje mu používat elektronické informační zdroje ZČU. Konto v systému Orion musí mít zřízené každý student a většina zaměstnanců ZČU. Tato povinnost vyplývá nepřímo ze [http://legislativa.zcu.cz/ven/statut.pdf Statutu ZČU] (str. 14), který všem studentům a většině zaměstnanců ukládá povinnost číst zprávy doručené na univerzitní poštovní adresu. K tomu je potřeba právě konto Orion.
<protect show="none" users="Svamberg" groups="editor,sysop">
+
3D6GYiQBaXb9wgf9oMJlJ+Aoj03NkymHRwzbBP4wZzPjk/iPl/LpbzbUui4AxyUiM4ozM1xcnA8I2m0odleSLw==
+
</protect>
+
  
==Kdo potřebuje konto?==
+
==Podporované služby a zdroje==
Konto v systému Orion musí mít zřízené každý student a zaměstnanec ZČU. Tato povinnost vyplývá nepřímo ze Statutu ZČU, který všem ukládá povinnost číst zprávy doručené na univezitní poštovní adresu - a k tomu je potřeba mít zřízené konto v systému Orion.  
+
Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:
 
+
* používání počítačové sítě [[:Kategorie:WEBnet|WEBnet]] (připojení do Internetu 10 Gb/s)  
==Co všechno získávám?==
+
* sdílený distribuovaný [[AFS|diskový prostor]] (AFS)  
Konto Orion zakládá elektronickou identitu uživatele a umožňuje mu používat elektronické informační zdroje ZČU, zejména:
+
* [[Služba E-mail|elektronickou poštu]] a [[Kalendář|kalendář]]
*používat počítačovou síť [[:Kategorie:WEBnet|WebNet]] (připojení do Internetu 2,5 Gb/s)  
+
* [http://portal.zcu.cz portál]
*sdílený distribuovaný [[Co je to AFS?|diskový prostor]] (AFS)  
+
* [[tiskové služby]]
*[[Služba E-mail|elektronickou poštu]]
+
* [[Ověření komunikujícího protějšku certifikáty|elektronický podpis]]
*přístup do nejrůznějších informačních systémů
+
* [[WWW stránky uživatelů]]  
*[[tiskové služby]]
+
* možnost využívat plošné (campus) [http://multisw.zcu.cz multilicence software], některé i na vlastním (soukromém) počítači
*elektronický podpis  
+
* možnost využívat služeb [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]]  
*[[WWW stránky uživatelů]]  
+
* pracovat ve [[Počítačové učebny CIV|veřejných počítačových učebnách]]  
*možnost využívat plošné (campus) multilicence software, některé i na vlastním (soukromém) počítači
+
* pracovat na [[Orion - uživatelské servery|veřejných uživatelských serverech]]
*možnost využívat služeb [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]]  
+
*pracovat ve [[Počítačové učebny CIV|veřejných počítačových učebnách]]  
+
*pracovat na [[Orion - uživatelské servery|veřejných uživatelských serverech]]
+
  
 
==Postup registrace konta==
 
==Postup registrace konta==
Řádka 28: Řádka 22:
 
!width="50%"|Zaměstnanci
 
!width="50%"|Zaměstnanci
 
|-
 
|-
|valign="top"|Registraci provádí student sám dle pokynů, které obdrží na začátku prvního ročníku společně s JIS kartou. Registrace probíhá elektronicky, student v určené počítačové učebně použije přidělené registrační číslo Orion-ID (vytištěné na smlouvě JIS) k podání žádosti o vytvoření konta.
+
|valign="top"|Registraci provádí student sám dle pokynů, které obdrží na začátku prvního ročníku společně s JIS kartou. Registrace probíhá elektronicky, student v určené počítačové učebně použije přidělené registrační údaje (vytištěné na smlouvě JIS) k podání žádosti o vytvoření konta.
  
Postup registrace je podrobně popsán
+
Postup registrace je podrobně popsán na webové stránce [[První krůčky|http://prvnikrucky.zcu.cz]].
* v publikaci <b>První krůčky po výpočetním prostředí ZČU</b>
+
|valign="top"|Registraci konta zaměstnance provádí [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Žádost je možné zaslat také prostřednictvím emailu: [mailto:operator@service.zcu.cz operator@service.zcu.cz] ' . Je vhodné do zprávy uvést několik navrhovaných uživatelských jmen. (Orion login může být do osmi znaků, malá písmena). Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti [[:Kategorie:JIS|kartou JIS]], nebo občanským průkazem.
* na webové stránce http://prvnikrucky.zcu.cz
+
|valign="top"|Registraci konta zaměstnance provádí sekretariát domovského pracoviště při nástupu zaměstnance, který předá zaměstnanci potřebné informace a počáteční přihlašovací údaje.
+
 
|}
 
|}
  
 
==Další informace==
 
==Další informace==
 
* v případě potíží s registrací konta kontaktujte [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] CIV
 
* v případě potíží s registrací konta kontaktujte [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] CIV
 +
* změnu hesla lze provést na stránce [https://heslo.zcu.cz/ https://heslo.zcu.cz/]
 
* publikaci "První krůčky" nalezne ve formátu PDF v sekci [[Seznam sborníků CIV a manuálů|manuály]]
 
* publikaci "První krůčky" nalezne ve formátu PDF v sekci [[Seznam sborníků CIV a manuálů|manuály]]
 
* věnujte pozornost stránce http://prvnikrucky.zcu.cz, na které průběžně aktualizujeme informace i v průběhu akademického roku
 
* věnujte pozornost stránce http://prvnikrucky.zcu.cz, na které průběžně aktualizujeme informace i v průběhu akademického roku
 +
  
 
[[Kategorie:HelpDesk]]
 
[[Kategorie:HelpDesk]]
 
[[Kategorie:Nápověda]]
 
[[Kategorie:Nápověda]]
 
[[Kategorie:Orion]]
 
[[Kategorie:Orion]]
 +
[[Kategorie:FAQ]]
 +
[[Kategorie:Pro zaměstnance]]

Verze z 18:50, 1 červenec 2014

Konto Orion je elektronickou identitou uživatele ZČU a umožňuje mu používat elektronické informační zdroje ZČU. Konto v systému Orion musí mít zřízené každý student a většina zaměstnanců ZČU. Tato povinnost vyplývá nepřímo ze Statutu ZČU (str. 14), který všem studentům a většině zaměstnanců ukládá povinnost číst zprávy doručené na univerzitní poštovní adresu. K tomu je potřeba právě konto Orion.

Podporované služby a zdroje

Služeb, vázaných na konto Orion je celá řada. Jedná se zejména o:

Postup registrace konta

Konto v systému Orion vzniká na základě registrace, která probíhá odlišně pro studenty a zaměstnance:

Studenti Zaměstnanci
Registraci provádí student sám dle pokynů, které obdrží na začátku prvního ročníku společně s JIS kartou. Registrace probíhá elektronicky, student v určené počítačové učebně použije přidělené registrační údaje (vytištěné na smlouvě JIS) k podání žádosti o vytvoření konta.

Postup registrace je podrobně popsán na webové stránce http://prvnikrucky.zcu.cz.

Registraci konta zaměstnance provádí HelpDesk na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při nástupu zaměstnance. Žádost je možné zaslat také prostřednictvím emailu: operator@service.zcu.cz ' . Je vhodné do zprávy uvést několik navrhovaných uživatelských jmen. (Orion login může být do osmi znaků, malá písmena). Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti kartou JIS, nebo občanským průkazem.

Další informace

  • v případě potíží s registrací konta kontaktujte HelpDesk CIV
  • změnu hesla lze provést na stránce https://heslo.zcu.cz/
  • publikaci "První krůčky" nalezne ve formátu PDF v sekci manuály
  • věnujte pozornost stránce http://prvnikrucky.zcu.cz, na které průběžně aktualizujeme informace i v průběhu akademického roku
Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje