LPS:O co se stará lokální správce

Z HelpDesk
Verze z 31. 7. 2008, 08:14, kterou vytvořil Apadrta (diskuse | příspěvky) (Nová stránka: Správné pečování o výpočetní techniku je důležité pro její bezproblémový a bezpečný provoz. O základní služby (např. síťová konektivita) se stará CIV, ale ně...)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Správné pečování o výpočetní techniku je důležité pro její bezproblémový a bezpečný provoz. O základní služby (např. síťová konektivita) se stará CIV, ale některé záležitosti vyžadují místní zásah. Pochopitelně ne všichni uživatelé jsou schopni či ochotní starat se o používanou výpočetní techniku. Proto se s postupem času na většině pracovišť ustanovila osoba, obvykle označovaná jako lokální správce, která má na starosti vše související s výpočetní technikou. V rámci této funkce komunikuje se "svými" uživately a také s CIV, který jej považuje za odborný kontakt daného pracoviště. V tomto dokumentu je popsáno co takový lokální správce může očekávat.

Kdo je to lokální správce?

Lokální správce je osoba, která se na daném pracovišti stará o výpočetní techniku. Osoba, která poradí svým uživatelům se základními problémy (instalace, odvirování, registrace ...) nebo je za ně přímo vyřeší. Případně usoudí, že jde o větší problém a předá jej CIV. Obvykle se také stará o katedrální servery a další zařízení.

Dále je pro CIV kontaktní osobou pro řešení různých lokálních problémů (zavirovaná PC, neukázněný uživatel apod.). Lokální správci se také nemalou měrou podílejí na zlepšování služeb CIV, protože detailně znají přání koncových uživatelů, kteří se s nimi podělí o své názory spíše než s neznámými pracovíky CIV.

Jak se stanu lokálním správcem?

V první řadě je potřeba domluvit se s vedoucím Vašeho pracoviště nebo již existujícím lokálním správcem tohoto pracoviště, kteří CIVu potvrdí, že právě Vy se máte stát lokální správce. Následně CIVu sdělíte jaké služby poskytované lokálním správcům byste chtěl využívat (toto je možné průběžně během Vašeho působení na pozici lokálního správce).

V současné době CIV registruje cca 30 lokálních správců.

Co se po mě bude chtít?

Primárně se na Vás budou obracet uživatelé Vašeho pracoviště se svými požadavky, problémy a starostmi ohledně výpočetní techniky.

Dále se na Vás budou obracet pracovníci CIV, pokud budou potřebovat nějaký lokální zásah. Typicky se jedná o řešení bezpečnostních incidentů (najít uživatele určitého stroje, znovu zajistit bezpečnost stroje, apod.) nebo lokální diagnostiku (např. zda stroj nesíťuje kvůli vytaženému kabelu nebo je chyba v síťovém prvku apod.)

Jaké služby jsou pro lokální správce dostupné?