Nápověda:Magion
Z HelpDesk
Magion
Je databázový ekonomický informační systém ZČU. Slouží k evidenci zakázek, materiálu, výplat a vůbec všeho, co má aspoň vzdáleně co dělat s financemi. Používá se hlavně na rektorátě a na děkanátech kateder a fakult. Lze se s ním setkat jako se součástí OrionXP nebo Terminálového serveru s přístupem přes tenkého klienta. Problémy s přístupem do Magionu se zpravidla řeší v RT frontě SIS.
Objeví-li se někde problém s Magionem, je třeba zjistit následující:
- Přes co se do Magionu přistupuje. Je rozdíl, jestliže to zkouším přes "tlustého" nebo "tenkého" klienta. Rozdíl mezi nimi je popsán zde, stejně tak jako postup řešení v případě přístupu přes tenkého klienta.
- Funguje jiná síťová komunikace (lze zjistit přes ping)? Je přístupné AFS?
- Důležitá v OrionXP je zejména spouštěcí ikonka na ploše. Když nesprávně funguje AFS, nebo mám poškozený uživatelský profil, zpravidla po kliknutí na ikonku vyskočí okénko s nápisem zástupce nebyl nalezen a Magion se nespustí. Takový problém patří do RT fronty Helps.
- Jestliže nefunguje databáze Oracle, nad kterou je Magion postaven, požadavek patří do RT fronty PIS. Funkčnost databáze lze ověřit z příkazové řádky systému Windows příkazem tnsping80 magion. Dalším způsobem je přes http://nagios.zcu.cz zjistit, zda funguje server Amphyction.