Nastavení elektronické pošty

Z HelpDesk

Nastavení přeposílání zpráv, automatické odpovědi v nepřítomnosti, podpisu i třídění zpráv se provádí v prostředí webmailu

https://webmail.zcu.cz/

Postupy najdete v Nápovědě.

Zprávy považované za spam jsou automaticky ukládány do osobní složky Spam.


Nastavení pošty ve webmailu

Všechna nastavení pošty se provádí v prostředí webmailu

https://webmail.zcu.cz/

v menu Předvolby.

Predvolby.png


Přeposílání

Přeposílání zpráv si nastavíte na kartě Přeposílání. Chcete-li si ponechávat kopie přeposílaných zpráv na univerzitním serveru, zaškrtněte políčko Ponechat kopii.

Po vyplnění karty zapište změny kliknutím na tlačítko Uložit a zavřít.

Preposilani.png


Nepřítomnost

Odesílání automatických odpovědí v nepřítomnosti si nastavíte na kartě Nepřítomnost.

Po vyplnění karty zapište změny kliknutím na tlačítko Uložit a zavřít.

Nepritomnost.png


Automatické třídění zpráv

Nově doručované zprávy si můžete nechat automaticky zpracovávat (např. ukládat do určených složek) pomocí vámi definovaných filtrů. Filtry si nastavíte na kartě Možnosti pošty a její podkartě Třídění. Nový filtr definujete kliknutím na ikoně +.

Studenti-zcu1.png


V nově otevřeném okně pak jen vyplníte formulář, kde určíte

  • jméno filtru,
  • položku zprávy, podle které se má zatřídit (např. adresu odesílatele nebo příjemce)
    • pro možnost určení jakékoliv položky z obálky zprávy (např. Delivered-To nebo List-Id) vyberte variantu Hlavička. Ve formuláři se objeví nové políčko, kam ji zapíšete (bez dvojtečky).
  • a akci, která se má provést (např. uložení zprávy do již existující složky nebo přeposlání na jinou adresu).

Po vyplnění karty klikněte na tlačítko Uložit a zavřít.

Studenti-zcu2.png


Pozor - po ukončení práce s filtry musíte všechny změny zapsat tlačítkem Uložit a zavřít ve výchozí otevřené kartě Možnosti pošty, viz obrázek:

Studenti-zcu3.png