Nový bezpečnostní rozcestník

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
Řádka 7: Řádka 7:
  
 
==Jak se chovat?==
 
==Jak se chovat?==
*Dodržujte [[Pravidla a politiky|pravidla a politiky]].
+
*[[Pravidla a politiky|Dodržujte pravidla a politiky]].
*Správně zacházejte s [[Hesla v systému Orion|uživatelským heslem]].
+
*[[Hesla v systému Orion|Správně zacházejte s uživatelským heslem]].
*Dávejte si pozor, ať se nestanete obětí [[Phishing|phishingu]].
+
*[[Phishing|Dávejte si pozor, ať se nestanete obětí phishingu]].
*Chovejte se dle [[Principy bezpečnosti|principů bezpečnosti]].
+
*[[Principy bezpečnosti|Chovejte se dle principů bezpečnosti]].
*Mimo budovy ZČU dodržujte [[Základy vzdáleného přístupu|základní doporučení pro vzdálený přístup]].
+
*[[Základy vzdáleného přístupu|Mimo budovy ZČU se držte doporučení pro vzdálený přístup]].
  
 
==Jak si nastavit a zabezpečit počítač?==
 
==Jak si nastavit a zabezpečit počítač?==
 
*Používejte [[Antivirová ochrana|antivirový štít]] a [[Firewall|personální firewall]].
 
*Používejte [[Antivirová ochrana|antivirový štít]] a [[Firewall|personální firewall]].
*Udržujte svůj [[Aktualizace OS|operační systém aktuální]].
+
*[[Aktualizace OS|Udržujte svůj operační systém aktuální]].
 
*Používejte pouze [[Bezpečnost SW|vhodný software]].
 
*Používejte pouze [[Bezpečnost SW|vhodný software]].
*Mějte [[Nastavení internetového prohlížeče|správně nastavený internetový prohlížeč]].
+
*[[Nastavení internetového prohlížeče|Mějte správně nastavený internetový prohlížeč]].
*Pod Windows si [[Skrývání přípon v systémech Windows|vypněte skrývání přípon souborů]].
+
*[[Skrývání přípon v systémech Windows|Pod Windows si vypněte skrývání přípon souborů]].
*Využívejte možností [[Šifrování|šifrování]].
+
*[[Šifrování|yužívejte možností yužívejte možností šifrování]].
  
 
==Co dělat v případě problému?==
 
==Co dělat v případě problému?==
 
*Obraťte se na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] nebo [[Seznam lokálních správců|lokálního správce]].
 
*Obraťte se na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]] nebo [[Seznam lokálních správců|lokálního správce]].
*Kontaktujte [[WIRT - WEBnet Incident Response Team|WIRT]].
+
*[[WIRT - WEBnet Incident Response Team|Kontaktujte WEBnet Incident Response Team]].
*Seznamte se s [[Řešení_bezpečnostních_incidentů|postupem řešení bezpečnostních incidentů]].
+
*[[Řešení_bezpečnostních_incidentů|Seznamte se s postupem řešení bezpečnostních incidentů]].
*Odvirujte si počítač dle [[Jak_postupovat_v_případě_zavirování_počítače|příslušného návodu]].
+
*[[Jak_postupovat_v_případě_zavirování_počítače|Odvirujte si počítač dle příslušného návodu]].

Verze z 15:06, 1 červenec 2015

Virus

Při používání výpočetní techniky se, stejně jako všude jinde, můžete setkat také s různými kriminálními živly, které zajímá pouze jejich vlastní zisk. Se stejnou obezřetností, s jakou zabezpečujete své auto, dům či byt, je potřeba přistupovat také ke svému počítači. V opačném případě Vám nebude moci řádně sloužit a co horšího, můžete najednou zjistit, že slouží někomu jinému. Bezpečné chování je tedy v zájmu každého uživatele. Hrozící rizika se navíc s plynoucím časem mění, je tedy nutné být stále ve střehu a dynamicky přijímat vhodná opatření.

Obsah

Co znát?

Jak se chovat?

Jak si nastavit a zabezpečit počítač?

Co dělat v případě problému?

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje