Nový zaměstnanec, Konec prac. poměru

Z HelpDesk

Postup-nový zaměstnanec


Co je pro Vás při nástupu na ZČU potřebné? Zde uvádíme všechny informace pro nové zaměstnance bod po bodu.


1. Vaše identita na ZČU- prostředí Orion:


Jako zaměstnanec ZČU automaticky získáváte e-mailovou schránku se svým uživatelským účtem v prostředí Orion. Registraci konta Orion provádí HelpDesk (http://support.zcu.cz/index.php/Pracovi%C5%A1t%C4%9B_HelpDesku) na základě žádosti sekretariátu domovského pracoviště při Vašem nástupu. Žádost je možné zaslat písemně na: operator@service.zcu.cz . Je vhodné do zprávy uvést několik navrhovaných uživatelských jmen (Orion login může být do osmi znaků, malá písmena). Registraci si může zaměstnanec provést i sám na základě získání potřebných údajů od HelpDesku CIV. Tyto údaje získá po prokázání totožnosti kartou JIS (http://support.zcu.cz/index.php/Z%C3%ADsk%C3%A1n%C3%AD_JIS_karty) nebo občanským průkazem.


2. Průkaz zaměstnance: JIS karta (Jednotný Identifikační systém)

JIS karta slouží k prokazování totožnosti na půdě univerzity. Bližší informace jsou uvedeny ve směrnici rektora číslo 2R/2006. (http://www.zcu.cz/pracoviste/olp/legislativa.html) JIS karta vám dovoluje využívat následující služby:

• vstup do objektů ZČU, • vstup do laboratoří a dalších prostor s omezeným pohybem osob, • využívání služeb menzy ZČU, • výpůjčky v univerzitní knihovně ZČU, • a další.

Jak získám kartu JIS?

Pro získání JIS karty musíte učinit následující:

a) podat žádost písemně (http://support.zcu.cz/index.php/Z%C3%ADsk%C3%A1n%C3%AD_JIS_karty) nebo elektronicky na: http:jis.zcu.cz (http://support.zcu.cz/index.php/Elektronick%C3%A1_%C5%BE%C3%A1dost_o_kartu_JIS) žádost o vydání JIS karty, b) mít podepsanou pracovní smlouvu na personálním oddělení ZČU, c) dostavit se na HelpDesk CIV (http://support.zcu.cz/index.php/Pracovi%C5%A1t%C4%9B_HelpDesku), kde vám JIS kartu vydáme. (http://support.zcu.cz/index.php/Kategorie:JIS#Kde_si_lze_kartu_vyzvednout)

Pozor: Pokud budete podepisovat el. objednávky a faktury v systému INIS (http://support.zcu.cz/index.php/INIS), požádejte o čipovou kartu JIS stejným postupem jako v bodu a. (tištený formulář nebo web: http://jis.zcu.cz). Zde je nutné zvolit druh karty: Zaměstnanec PKI. Více info na: http://support.zcu.cz/index.php/PKI_Infrastruktura


PORTÁL- vše pod jednou střechou


Jak se do portálu dostanu?

Do portálu se přihlašujete svým Orion loginem a heslem na adrese: http://portal.zcu.cz Pro přihlášení do portálu je nutné mít ve svém webovém prohlížeči zapnuté cookies. Po úspěšném přihlášení se Vám jako učiteli objeví záložka Moje výuka.

Obsahuje aplikace IS/STAG určeném také učitelům (zadávání známek, vypisování termínu zkoušek. . . ). Jste-li zároveň studentem i vyučujícím, máte přístupné záložky obě. Pokud student studuje současně více fakult ZČU nebo je učitel zaměstnán na více katedrách, má neustále nahoře na všech podstránkách záložek Moje studium či Moje výuka k dispozici přepínač identity, kterým muže kdykoliv nastavit, pod kterou identitou chce v portálu dále pracovat – bez nutnosti se odhlašovat či přihlašovat.


Courseware- elektronické informace a studijní materiály pro Vaši výuku

Adresa: http://courseware.zcu.cz nebo http://cw.zcu.cz

Vyučujícím Courseware nabízí několik portletů, které mohou při prezentaci svého předmětu použít: portlet pro uveřejnění libovolného textu, portlet pro umístění libovolného počtu doplňujících dokumentů, portlet pro komunikaci se studenty formou diskusního fóra, portlet pro uveřejnění aktualit týkajících se výuky předmětu, portlet zobrazující doplňující obrázky nebo celou obrázkovou galerii a další portlety. Základní struktura stránek pro nově zaváděný předmět je na žádost vyučujícího připravena a naplněna sadou prázdných portletu a dále portlety, které zobrazující automaticky různé informace o předmětu uložené v databázi IS/STAG. Obsah prázdných portletů pak vyučující vyplní podle svých potřeb, přebytečné portlety odmaže, případně další portlety na stránky přidá. Celý proces úvodního zadání informací a kompletace stránek nového předmětu vyučující provádí v „offline“ verzi stránek, kterou ostatní uživatelé z rad studentu nevidí. V okamžiku, kdy má vše zadáno a připraveno, zažádá o zveřejnění stránek.


Portál-vizitka Aplikace v portálu v záložce Já/Osobní vizitka. Do vizitky se může přihlásit každý zaměstnanec ZČU s platným Orion kontem. Vizitka zároveň umožňuje nastavit zveřejnění některých údajů na webu (fotografie, mobilní telefon...). V této kategorii můžete využít např. i nastavení změny hesla v systému Orion (http://support.zcu.cz/index.php/Hesla_v_syst%C3%A9mu_Orion)


Postup- ukončení pracovního poměru zaměstnance ZČU


Při ukončení pracovního poměru obdržíte na svém pracovišti formulář o vypořádání závazků zaměstnance vůči ZČU. Ke stažení je také na: http://support.zcu.cz/index.php/Kategorie:JIS

... ale musí se nejdříve předělat, chybně uvedené info pro zaměstnance, info je spíše pro studenty a formulář též.

Ten předložíte společně s Vaší JIS kartou na pracovišti HelpDesk CIV, kde Vám formulář potvrdí podpisem a razítkem. Řádně vyplněný formulář předáte na personální odbor či na své pracoviště.