Přehled dostupnosti poskytovaných služeb

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m
Řádka 1: Řádka 1:
 
V současné době je oblast IT velmi komplexní záležitost. Občas, když dojde k nějaké chybě, je složité určit, zda je chyba jen u vás na počítači, nebo zda za to může nedostupnost serverů. Abyste kvůli každému ověření nefunkčnosti nemuseli volat na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]], připravili jsme pro vás online základní přehled stavu služeb.
 
V současné době je oblast IT velmi komplexní záležitost. Občas, když dojde k nějaké chybě, je složité určit, zda je chyba jen u vás na počítači, nebo zda za to může nedostupnost serverů. Abyste kvůli každému ověření nefunkčnosti nemuseli volat na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk]], připravili jsme pro vás online základní přehled stavu služeb.
  
Přehled je postavený na základě sledování služeb systémem [http://www.nagios.org/ Nagios] a vizualizovaný rozšířením [http://www.nagvis.org/ NagVis].
+
====Popis mapy služeb====
 +
* Zelená barva – služba je z uživatelského hlediska funkční
 +
To znamená, že pro typickou činnost uživatele je služba dostupná a dá se s ní běžným způsobem pracovat.
 +
* Červená barva znamená, že služba z uživatelského hlediska nefunguje jak má
 +
Například mailový systém bude červený, jestliže bude červená i služba Webmail. V tomto případě nezáleží na tom, že lze odesílat maily například přes klienta Mozilla Thunderbird, protože část systému je nefunkční a ne všichni uživatelé s ním mohou odkudkoliv pracovat.
 +
*
 
----
 
----
  
 
<anyweb width="1100" height="600">http://nagvis.zcu.cz/nagvis/frontend/nagvis-js/index.php?mod=Map&act=view&show=operator_overview</anyweb>
 
<anyweb width="1100" height="600">http://nagvis.zcu.cz/nagvis/frontend/nagvis-js/index.php?mod=Map&act=view&show=operator_overview</anyweb>
 +
 +
----
 +
Přehled je postavený na základě sledování služeb systémem [http://www.nagios.org/ Nagios] a vizualizovaný rozšířením [http://www.nagvis.org/ NagVis].
  
 
[[Kategorie:HelpDesk]]
 
[[Kategorie:HelpDesk]]
 
[[Kategorie:Pro zaměstnance]]
 
[[Kategorie:Pro zaměstnance]]
 
[[Kategorie:Služby]]
 
[[Kategorie:Služby]]

Verze z 15:25, 13 leden 2012

V současné době je oblast IT velmi komplexní záležitost. Občas, když dojde k nějaké chybě, je složité určit, zda je chyba jen u vás na počítači, nebo zda za to může nedostupnost serverů. Abyste kvůli každému ověření nefunkčnosti nemuseli volat na HelpDesk, připravili jsme pro vás online základní přehled stavu služeb.

Popis mapy služeb

  • Zelená barva – služba je z uživatelského hlediska funkční

To znamená, že pro typickou činnost uživatele je služba dostupná a dá se s ní běžným způsobem pracovat.

  • Červená barva znamená, že služba z uživatelského hlediska nefunguje jak má

Například mailový systém bude červený, jestliže bude červená i služba Webmail. V tomto případě nezáleží na tom, že lze odesílat maily například přes klienta Mozilla Thunderbird, protože část systému je nefunkční a ne všichni uživatelé s ním mohou odkudkoliv pracovat.



Přehled je postavený na základě sledování služeb systémem Nagios a vizualizovaný rozšířením NagVis.

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje