Přehled dostupnosti poskytovaných služeb

Z HelpDesk

V současné době je oblast IT velmi komplexní záležitost. Občas, když dojde k nějaké chybě, je složité určit, zda je chyba jen u vás na počítači, nebo zda za to může nedostupnost serverů. Abyste kvůli každému ověření nefunkčnosti nemuseli volat na HelpDesk, připravili jsme pro vás online základní přehled stavu služeb.

Popis mapy služeb

  • Zelená barva – služba je z uživatelského hlediska funkční

To znamená, že pro typickou činnost uživatele je služba dostupná a dá se s ní běžným způsobem pracovat.

  • Modrá barva – služba z uživatelského hlediska nefunguje jak má všem uživatelům, ale o problému víme a řešíme jej.
  • Červená barva – služba z uživatelského hlediska nefunguje jak má všem uživatelům.
  • Žlutá barva – služba je na hranici svých možností, například na serveru dochází paměť nebo diskový prostor. Služba nyní funguje, ale její funkčnost je ohrožena.
  • Fialová barva – u služby nelze určit funkční stav, například z důvodu nefunkčního testu.
  • Světlé odstíny – správci o daném problému vědí a řeší jej

Malé čtverečky vpravo dole uvádějí počet problémů služeb na nichž je daná služba sama závislá.


<anyweb width="1800" height="750">https://icinga.zcu.cz:8443/icingaweb2/dashboard?pane=HelpDesk&showCompat&showFullscreen</anyweb>



Přehled je postavený na základě sledování služeb systémem Icinga.