Projekty:Průběh projektu

Z HelpDesk
Verze z 12. 6. 2006, 17:37, kterou vytvořil Phanousk (diskuse | příspěvky) (kategorizace)

Postup projektu

Dokončené části projektu

  • Výběr a nákup infrastruktury
  • Instalace a konfigurace certifikační autority
  • Příprava klientů
  • Interní testování (LPS)


Probíhající fáze projektu

  • Vystavování osobních certifikátů vybraným uživatelům
  • Testovací provoz elektronického podpisu
  • Průběžné vyhodnocování výsledků


Plánované kroky

  • Uzavření a vyhodnocení projektu
  • Legislativní zajištění infrastruktury PKI (certifikační politiky, legislativní opora)


Dosavadní zkušenosti z provozu

  • Thunderbird neověřuje podepsane zpravy obsahujici prilohu na serveru IMAP.
    • Popis závady
Pokud elektronicky podepsaná zpráva obsahuje přílohu a zprávy jsou přijímány prostřednictvím otokolu IMAP Thunderbird není schopen ověřit elektronický podpis. Jedná se o programovou chybu současné verze klienta, kdy není schopen si chybějící přílohu pro ověření podpisu ze serveru načíst. Otevření a použití přílohy však není narušeno, pouze nelze ověřit el. podpis.
    • Odstranění závady

V současné době vývojáři produktu Mozilla Thunderbird na této chybě pracují a v nové verzi bude již vše fungovat zprávně.

Do vydání nové stabilní verze Thunderbirda je možné tento problém jednoduše eliminovat tak, že zprávu překopírujeme do lokální složky, tam lze již el. podpis ověřit.

  • Nelze posílat podepsané e-maily do moderovaných konferencí (např. tajemnici-zcu@list.zcu.cz, vedkat-zcu@list.zcu.cz).

Současná verze listserveru pro el. konference neumožnuje posílání el. podepsaných zpráv do moderovaných konferencí.