Provozní řád strojového přístupu k datům dostupným pouze po přihlášení

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m
Řádka 21: Řádka 21:
 
#Servisní konto – konto vytvořené pro účely strojového přístupu k datům.
 
#Servisní konto – konto vytvořené pro účely strojového přístupu k datům.
 
#Strojový přístup – automatizovaný přístup k datům pomocí aplikace, skriptu apod.
 
#Strojový přístup – automatizovaný přístup k datům pomocí aplikace, skriptu apod.
#Garant servisního konta – osoba odpovědná za Servisní konto
+
#Garant servisního konta – osoba odpovědná za Servisní konto.
#Správce systémů – správce z CIV, který nastavuje přístupy do systému, kam bude přistupováno Servisním kontem
+
#Správce systémů – správce z CIV, který nastavuje přístupy do systému, kam bude přistupováno Servisním kontem.
  
  

Verze z 22:11, 5 září 2021

Logo ZCU pro provozni rady.png

Centrum informatizace a výpočetní techniky


Provozní řád strojového přístupu k datům dostupným pouze po přihlášení


I. Obecná ustanovení

  1. Tento provozní řád definuje způsob strojového přístupu k datům, která jsou dostupná pouze po přihlášení.
  2. Cílem je, aby k těmto datům nebylo přistupováno pomocí uživatelských kont, ale výhradně Servisními konty.


II. Vymezení pojmů
  1. Servisní konto – konto vytvořené pro účely strojového přístupu k datům.
  2. Strojový přístup – automatizovaný přístup k datům pomocí aplikace, skriptu apod.
  3. Garant servisního konta – osoba odpovědná za Servisní konto.
  4. Správce systémů – správce z CIV, který nastavuje přístupy do systému, kam bude přistupováno Servisním kontem.


III. Vytváření a přidělování servisních kont
  1. Požádat prostřednictvím Helpdesku CIV o vytvoření Servisního konta.
  2. V žádosti musí být uveden Garant konta, jemuž bude Servisní konto vydáno, tj. bude mu sděleno heslo ke kontu.
  3. Podle požadovaného použití konta budou služby Servisního konta omezeny pouze na nezbytně nutnou míru (např. zákaz VPN, odesílání pošty...)


IV. Povinnosti garanta
  1. Neprodleně po obdržení hesla musí Garant toto heslo změnit. Heslo musí být velmi silné (alespoň 12 znaků, alespoň 4 skupiny znaků).
  2. Platnost hesla je 2 roky, poté bude potřeba heslo změnit.
  3. Budou-li pomocí Servisního konta zpracovávány osobní údaje, je nutné zpracování nahlásit Pověřenci na ochranu osobních údajů.
  4. Po zániku potřeby mít vytvořené servisní konto kontaktovat Helpdesk CIV a požádat o jeho zrušení, a případně informovat Pověřence na ochranu osobních údajů.


V. Závěrečná ustanovení
  1. Dodržování provozního řádu je povinné pro všechny osoby, které jakkoli disponují se Servisním kontem, tedy jak pro Garanta, tak pro Správce systémů, kam Servisním kontem bude přistupováno.
  2. Garant servisního konta je plně zodpovědný za činnosti, které servisní konto v systému vykoná.


Plzeň, 31.8.2021

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje