Služby pro hosty

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (uprava moznosti pripojeni na koleji)
 
(Není zobrazeno 15 mezilehlých verzí od 3 uživatelů.)
Řádka 2: Řádka 2:
  
 
==Host a jeho garant==
 
==Host a jeho garant==
'''Hostem''' univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý vztah k univerzitě (není [[:Kategorie:Pro zaměstnance|zaměstnanec]] ani [[:Kategorie:Pro studenty|student]]), ale potřebuje používat služby univerzity.
+
'''Hostem''' univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý smluvní vztah k univerzitě (není [[:Kategorie:Pro zaměstnance|zaměstnanec]] ani [[:Kategorie:Pro studenty|student]]), ale potřebuje používat služby univerzity.
  
 
'''Garantem''' je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.  
 
'''Garantem''' je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.  
Řádka 8: Řádka 8:
 
=== Povinnosti garanta ===
 
=== Povinnosti garanta ===
 
Garant především:
 
Garant především:
*posuzuje oprávněnost potřeby přidělení služby hostu (s ohledem na charakter pobytu hosta a zájmy univerzity)
+
*posuzuje oprávněnost potřeby přidělení služby hostu (s ohledem na charakter pobytu hosta a zájmy univerzity),
*poskytuje hostovi pomoc při zřízení a využívání služby
+
*ručí za činy hosta a je povinen dohlížet na dodržování bezpečnostních a provozních pravidel,
 +
*poskytuje hostovi pomoc při zřízení a využívání služeb.
  
 
=== Příklady host-garant ===
 
=== Příklady host-garant ===
Řádka 15: Řádka 16:
 
! Host|| Garant || Doporučené služby pro hosty
 
! Host|| Garant || Doporučené služby pro hosty
 
|-
 
|-
|Dlouhodobá návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště||  zřízení plného Orion konta, zapůjčení HOST karty
+
|Dlouhodobá návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště||  zřízení hostovského Orion konta, zapůjčení HOST karty
 
|-
 
|-
 
|Krátkodobá návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště||  zřízení hostovského Wifi konta  
 
|Krátkodobá návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště||  zřízení hostovského Wifi konta  
 
|-
 
|-
|Servis informačního systému || Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému||  zřízení plného Orion konta pro administraci systému, zapůjčení HOST karty
+
|Servis informačního systému || Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému||  zřízení hostovského Orion konta pro administraci systému, zapůjčení HOST karty
 
|-
 
|-
 
|Servisní nebo zásobovací firma || Pověřený pracovník SRA||  zapůjčení HOST karty
 
|Servisní nebo zásobovací firma || Pověřený pracovník SRA||  zapůjčení HOST karty
Řádka 29: Řádka 30:
 
|}
 
|}
  
== Služby poskytované hostům ==
+
== Služby poskytované hostům při dlouhodobém pobytu (3 měsíce a déle)==
 
+
=== Krátkodobé wifi konto ===
+
V případě potřeby vydá přihlašovací údaje pro krátkodobý přístup k wifi [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
+
 
+
Druhou možností je zřízení regulérního Orion konta a využít nastavení wifi přístupu na tomto kontě.
+
<!-- J.B. az bude SMP fungovat
+
Pro krátkodobé pobyty může host využívat jednorázové wifi konto. Konto mu zřizuje garant dle návodu na stránce
+
[[Správa mobilního připojení]].
+
-->
+
 
+
 
=== Orion konto ===
 
=== Orion konto ===
V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může být garantovi vydáno host konto. Garant konto vytvoří pomocí [https://danaus.zcu.cz/idm/user speciální aplikace].
+
V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může mu být propůjčeno garantované host konto. Garant konto vytvoří pomocí [https://danaus.zcu.cz/idm/user speciální aplikace]. <!-- Žádost o zřízení konta zašlete na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]]. -->
  
=== JIS karta ===  
+
=== JIS karta - HOST===  
 
[[Soubor:JIS_karta_host.png|right|250px]]
 
[[Soubor:JIS_karta_host.png|right|250px]]
Pokud host potřebuje JIS kartu (pro pohyb v budovách ZČU nebo používání služeb v menzách), může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy, či je možné umožnit nabití požadovaného obnosu pro používání služeb Menzy (takový záměr je nutno předem oznámit při žádosti o kartu).
+
Pokud host potřebuje JIS kartu pro pohyb v budovách ZČU, může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy do místností a budov.
  
 
Hostovskou kartu lze získat na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV v místnosti UI205]].  
 
Hostovskou kartu lze získat na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV v místnosti UI205]].  
Řádka 55: Řádka 46:
 
* jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)
 
* jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)
  
Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude HOST pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.
+
Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude host pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.
  
 
Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]].
 
Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]].
 +
 +
Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se '''jeho garant''' na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
 +
 +
== Služby poskytované hostům při krátkodobém pobytu (max. 2 měsíce) ==
 +
 +
=== Krátkodobé wifi konto ===
 +
Pro krátkodobé pobyty může host využívat jednorázové wifi konto. Konto mu zřizuje garant dle návodu na stránce [[Správa_mobilního_připojení#Garant]].
 +
 +
=== JIS karta - HOST ZČU===
 +
[[Soubor:JIS_karta_host_ZCU.PNG|right|250px]]
 +
Pokud host potřebuje JIS kartu pro pohyb v budovách ZČU, využívání služeb Menzy nebo tisky a kopírování, může garant zažádat o vydání HOST ZČU karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy do místností a budov a lze využívat bezhotovostních služeb (Menza, tisk, kopírování).
 +
 +
Hostovskou kartu lze získat na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV v místnosti UI205]].
 +
 +
'''Podmínky pro získání karty:'''
 +
* žádost hostitelského útvaru o vydání karty
 +
* předložení dokladu totožnosti
 +
* podepsání smlouvy o zápůjčce
 +
 +
Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude host pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.
 +
 +
Při ztrátě/poškození HOST ZČU karty je nutné kontaktovat [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]].
 +
 +
Pokud host potřebuje zvláštní službu, např. výpůjčky v knihovně, nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se '''jeho garant''' na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
 +
 +
<!--
 +
=== Knihovna ===
 +
Host má možnost zaregistrovat se v knihovně a využívat tak služeb Univerzitní knihovny (tisky, kopírování, výpůjčky) <br>
 +
'''Podmínky pro možnost využívání služeb Univerzitní knihovny:'''
 +
* zápůjčka HOST karty
 +
* registrace v knihovně
 +
* oznámení záměru používat HOST kartu v knihovně na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]] při přebírání karty
  
 
=== Možnost využívání služeb WEBnet při pobytu na koleji===
 
=== Možnost využívání služeb WEBnet při pobytu na koleji===
Řádka 64: Řádka 87:
 
'''Podmínky pro možnost využívání služeb WEBnet na koleji:'''  
 
'''Podmínky pro možnost využívání služeb WEBnet na koleji:'''  
 
* existence Orion konta
 
* existence Orion konta
* odeslání povinných informací (Orion login, Orion login garanta, MAC adresa připojovaného zařízení, místnost a číslo zásuvky, kde bude zařízení připojováno) na operator@service.zcu.cz. Do emailu uveďte, že se jedná o hosta ubytovaného na koleji.
+
* odeslání povinných informací (Orion login HOST karty, Orion login garanta, MAC adresa připojovaného zařízení, místnost a číslo zásuvky, kde bude zařízení připojováno) na hostmaster@service.zcu.cz. Do emailu uveďte, že se jedná o hosta ubytovaného na koleji.-->
 
+
 
== Speciální požadavky a řešení problémů ==
 
== Speciální požadavky a řešení problémů ==
 
Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se '''jeho garant''' na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
 
Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se '''jeho garant''' na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
  
 
[[Kategorie:Pro správce IT]]
 
[[Kategorie:Pro správce IT]]
 +
[[Kategorie:JIS]]

Aktuální verze z 11:55, 2 listopad 2015

Na této stránce naleznete informace týkající se služeb, které CIV nabízí osobám hostujícím na Západočeské univerzitě v Plzni.

Obsah

[editovat] Host a jeho garant

Hostem univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý smluvní vztah k univerzitě (není zaměstnanec ani student), ale potřebuje používat služby univerzity.

Garantem je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.

[editovat] Povinnosti garanta

Garant především:

  • posuzuje oprávněnost potřeby přidělení služby hostu (s ohledem na charakter pobytu hosta a zájmy univerzity),
  • ručí za činy hosta a je povinen dohlížet na dodržování bezpečnostních a provozních pravidel,
  • poskytuje hostovi pomoc při zřízení a využívání služeb.

[editovat] Příklady host-garant

Host Garant Doporučené služby pro hosty
Dlouhodobá návštěva z jiné organizace Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště zřízení hostovského Orion konta, zapůjčení HOST karty
Krátkodobá návštěva z jiné organizace Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště zřízení hostovského Wifi konta
Servis informačního systému Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému zřízení hostovského Orion konta pro administraci systému, zapůjčení HOST karty
Servisní nebo zásobovací firma Pověřený pracovník SRA zapůjčení HOST karty
Hostující studentské organizace Rektor nebo děkan zřízení hostovského Wifi konta
Krátkodobý pobyt hotelových hostů na kolejích Pověření pracovníci SKM zapůjčení HOST karty

[editovat] Služby poskytované hostům při dlouhodobém pobytu (3 měsíce a déle)

[editovat] Orion konto

V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může mu být propůjčeno garantované host konto. Garant konto vytvoří pomocí speciální aplikace.

[editovat] JIS karta - HOST

JIS karta host.png

Pokud host potřebuje JIS kartu pro pohyb v budovách ZČU, může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy do místností a budov.

Hostovskou kartu lze získat na HelpDesku CIV v místnosti UI205.

Podmínky pro získání karty:

  • žádost hostitelského útvaru o vydání karty
  • předložení dokladu totožnosti
  • podepsání smlouvy o zápůjčce
  • jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)

Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude host pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.

Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat HelpDesku CIV.

Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se jeho garant na HelpDesk CIV.

[editovat] Služby poskytované hostům při krátkodobém pobytu (max. 2 měsíce)

[editovat] Krátkodobé wifi konto

Pro krátkodobé pobyty může host využívat jednorázové wifi konto. Konto mu zřizuje garant dle návodu na stránce Správa_mobilního_připojení#Garant.

[editovat] JIS karta - HOST ZČU

JIS karta host ZCU.PNG

Pokud host potřebuje JIS kartu pro pohyb v budovách ZČU, využívání služeb Menzy nebo tisky a kopírování, může garant zažádat o vydání HOST ZČU karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy do místností a budov a lze využívat bezhotovostních služeb (Menza, tisk, kopírování).

Hostovskou kartu lze získat na HelpDesku CIV v místnosti UI205.

Podmínky pro získání karty:

  • žádost hostitelského útvaru o vydání karty
  • předložení dokladu totožnosti
  • podepsání smlouvy o zápůjčce

Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude host pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.

Při ztrátě/poškození HOST ZČU karty je nutné kontaktovat HelpDesku CIV.

Pokud host potřebuje zvláštní službu, např. výpůjčky v knihovně, nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se jeho garant na HelpDesk CIV.

[editovat] Speciální požadavky a řešení problémů

Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se jeho garant na HelpDesk CIV.

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje