Služby pro hosty

Z Support
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Příklady host-garant)
(-> HOST karta + standardni scenar :-))
Řádka 1: Řádka 1:
Tento dokument popisuje pouze služby poskytované hostům Západočeské univerzity. Pokud jste student nebo zaměstnanec, informace o službách pro vás najdete v sekci pro [[:Kategorie:Pro studenty|studenty]] a [[:Kategorie:Pro zaměstnance|zaměstnance]] .
+
Na této stránce naleznete informace týkající se služeb, které CIV nabízí osobám hostujícím na Západočeské univerzitě.  
  
 
==Host a jeho garant==
 
==Host a jeho garant==
'''Hostem''' univerzity je osoba, která nemá přímý vztah k univerzitě (není zaměstnanec nebo student), ale z nějakého důvodu potřebuje používat služby univerzity.
+
'''Hostem''' univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý vztah k univerzitě (není [[:Kategorie:Pro zaměstnance|zaměstnanec]] ani [[:Kategorie:Pro studenty|student]]), ale potřebuje používat služby univerzity.
  
 
'''Garantem''' je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.  
 
'''Garantem''' je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.  
Řádka 12: Řádka 12:
  
 
=== Příklady host-garant ===
 
=== Příklady host-garant ===
{| class="tabulka"  
+
{| class="tabulka" cellpadding="7"  
! Host|| Garant
+
! Host|| Garant || Doporučené služby pro hosty
 
|-
 
|-
|Návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště
+
|Dlouhodobá návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště||  zřízení plného Orion konta, zapůjčení HOST karty
 
|-
 
|-
|Servis informačního systému || Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému
+
|Krátkodobá návštěva z jiné organizace||Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště||  zřízení hostovského Wifi konta
 
|-
 
|-
|Servisní nebo zásobovací firma || Pověřený pracovník SRA
+
|Servis informačního systému || Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému||  zapůjčení HOST karty
 
|-
 
|-
|Hostující studentské organizace || Rektor nebo děkan
+
|Servisní nebo zásobovací firma || Pověřený pracovník SRA||  zapůjčení HOST karty
 
|-
 
|-
|Krátkodobý pobyt hotelových hostů na kolejích  || Pověření pracovníci SKM
+
|Hostující studentské organizace || Rektor nebo děkan||  zřízení hostovského Wifi konta
 +
|-
 +
|Krátkodobý pobyt hotelových hostů na kolejích  || Pověření pracovníci SKM||  zapůjčení HOST karty
 
|-
 
|-
 
|}
 
|}
Řádka 36: Řádka 38:
 
V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může být garantovi vydáno host konto. Garant konto vytvoří pomocí [https://danaus.zcu.cz/idm/user speciální aplikace].
 
V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může být garantovi vydáno host konto. Garant konto vytvoří pomocí [https://danaus.zcu.cz/idm/user speciální aplikace].
  
=== JIS karta ===
+
=== JIS karta ===  
Pokud host potřebuje JIS kartu (pro pohyb v budovách ZČU nebo čerpání dalších služeb), garant požádá hostovi o vydání Host karty JIS [[:Kategorie:JIS|dle návodu]].
+
[[Soubor:JIS_karta_host.png|right|250px]]
 +
Pokud host potřebuje JIS kartu (pro pohyb v budovách ZČU nebo používání služeb v menzách), může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy, či je možné umožnit nabití požadovaného obnosu pro používání služeb Menzy (takový záměr je nutno předem oznámit při žádosti o kartu).
 +
 
 +
Hostovskou kartu lze získat na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV v místnosti UI205]].
 +
 
 +
'''Podmínky pro získání karty:'''
 +
* žádost hostitelského útvaru o vydání karty
 +
* předložení dokladu totožnosti
 +
* podepsání smlouvy o zápůjčce
 +
* jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)
 +
 
 +
Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude HOST pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 11.00, 13.00 a 23.00.
 +
 
 +
Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesku CIV]].
  
 
== Speciální požadavky a řešení problémů ==
 
== Speciální požadavky a řešení problémů ==
 
Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se garant na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
 
Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se garant na [[:Kategorie:HelpDesk|HelpDesk CIV]].
  
Kategorie:Pro správce IT
+
[[Kategorie:Pro správce IT]]

Verze z 23:08, 28 prosinec 2011

Na této stránce naleznete informace týkající se služeb, které CIV nabízí osobám hostujícím na Západočeské univerzitě.

Obsah

Host a jeho garant

Hostem univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý vztah k univerzitě (není zaměstnanec ani student), ale potřebuje používat služby univerzity.

Garantem je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.

Povinnosti garanta

Garant především:

  • posuzuje oprávněnost potřeby přidělení služby hostu (s ohledem na charakter pobytu hosta a zájmy univerzity)
  • poskytuje hostovi pomoc při zřízení a využívání služby

Příklady host-garant

Host Garant Doporučené služby pro hosty
Dlouhodobá návštěva z jiné organizace Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště zřízení plného Orion konta, zapůjčení HOST karty
Krátkodobá návštěva z jiné organizace Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště zřízení hostovského Wifi konta
Servis informačního systému Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému zapůjčení HOST karty
Servisní nebo zásobovací firma Pověřený pracovník SRA zapůjčení HOST karty
Hostující studentské organizace Rektor nebo děkan zřízení hostovského Wifi konta
Krátkodobý pobyt hotelových hostů na kolejích Pověření pracovníci SKM zapůjčení HOST karty

Služby poskytované hostům

Krátkodobé wifi konto

Pro krátkodobé pobyty může host využívat jednorázové wifi konto. Konto mu zřizuje garant dle návodu na stránce Správa mobilního připojení.

Orion konto

V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může být garantovi vydáno host konto. Garant konto vytvoří pomocí speciální aplikace.

JIS karta

JIS karta host.png

Pokud host potřebuje JIS kartu (pro pohyb v budovách ZČU nebo používání služeb v menzách), může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy, či je možné umožnit nabití požadovaného obnosu pro používání služeb Menzy (takový záměr je nutno předem oznámit při žádosti o kartu).

Hostovskou kartu lze získat na HelpDesku CIV v místnosti UI205.

Podmínky pro získání karty:

  • žádost hostitelského útvaru o vydání karty
  • předložení dokladu totožnosti
  • podepsání smlouvy o zápůjčce
  • jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)

Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude HOST pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 11.00, 13.00 a 23.00.

Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat HelpDesku CIV.

Speciální požadavky a řešení problémů

Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se garant na HelpDesk CIV.

Osobní nástroje
Jmenné prostory

Varianty
Zobrazení
Akce
Kdo jsem
Navigace
Často hledaná témata
Nástroje