VPN/FAQ
Z Support
< VPN(Rozdíly mezi verzemi)
m |
m |
||
Řádka 9: | Řádka 9: | ||
== Cisco AnyConnect klient == | == Cisco AnyConnect klient == | ||
--> | --> | ||
− | ; Při spuštění se zobrazí chybová zpráva ''Aplikace AnyConnect nemohla navázat spojení se zabezpečenou bránou. Zkuste se připojit znovu.'' | + | ; Při spuštění se zobrazí chybová zpráva <span style="color:blue">''Aplikace AnyConnect nemohla navázat spojení se zabezpečenou bránou. Zkuste se připojit znovu.''</span> |
− | : Zkontrolujte, zda nemáte u síťových adaptérů nastavené sdílení připojení ''Ovládací panely > Centrum síťových připojení > Změnit nastavení adaptéru'', stisknout pravé tlačítko myši na adaptéru a vybrat ''Vlastnosti -> Zabezpečení''. Následně | + | : Zkontrolujte, zda nemáte u síťových adaptérů nastavené sdílení připojení ''Ovládací panely > Centrum síťových připojení > Změnit nastavení adaptéru'', stisknout pravé tlačítko myši na adaptéru a vybrat ''Vlastnosti -> Zabezpečení''. Následně odškrtněte tuto volbu. |
+ | : V nastavení AnyConnect klienta odškrtněte volbu '''Automatická aktualizace'''. | ||
− | ; Při pokusu o připojení se zobrazí chybová hláška ''Připojení k síti VPN se nezdařilo z důvodu neúspěšného překladu adres domény.'' | + | ; Při pokusu o připojení se zobrazí chybová hláška <span style="color:blue">''Připojení k síti VPN se nezdařilo z důvodu neúspěšného překladu adres domény.''</span> |
: Máte poškozený profil VPN klienta. Doporučujeme smazat soubory s profilem | : Máte poškozený profil VPN klienta. Doporučujeme smazat soubory s profilem | ||
− | : | + | : <tt>VPN_Profile_Default.xml</tt> v adresáři <tt>c:\ProgramData\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client\Profile\</tt> a |
− | : | + | : <tt>preferences.xml</tt> v adresáři <tt>c:\Users\<UserName>\AppData\Local\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client\</tt>. |
: Po opětovném spuštění VPN klienta zadejte do adresního pole '''vpn.zcu.cz'''. | : Po opětovném spuštění VPN klienta zadejte do adresního pole '''vpn.zcu.cz'''. | ||
− | ; Při pokusu o připojení se nevytvoří spojení a zobrazí se chybová hláška ''VPN spojení bylo ukončeno''. | + | ; Při pokusu o připojení se nevytvoří spojení a zobrazí se chybová hláška <span style="color:blue">''VPN spojení bylo ukončeno''.</span> |
: Některé antivirové programy blokují vytvoření nového síťového rozhraní. Zkuste povolit programy Cisco Anyconnect veškerou komunikaci protokolem TCP na portu 443. | : Některé antivirové programy blokují vytvoření nového síťového rozhraní. Zkuste povolit programy Cisco Anyconnect veškerou komunikaci protokolem TCP na portu 443. | ||
: Pokud chcete od administrátorů zjistit, proč se spojení nevytvoří, stáhněte a nainstalujte si aplikaci '''Cisco AnyConnect Diagnostics and Reporting Tool''' pro [https://download.zcu.cz/secure/software/ruzne/vpn/anyconnect-dart-win.msi Windows] nebo pro [https://download.zcu.cz/secure/software/ruzne/vpn/anyconnect-linux-64.tar.gz Linux]. Po spuštění aplikace ponechte všechny volby ve výchozím nastavení, vygenerujte balík .zip na plochu a zašlete jej jako přílohu v odpovědi na váš požadavek. | : Pokud chcete od administrátorů zjistit, proč se spojení nevytvoří, stáhněte a nainstalujte si aplikaci '''Cisco AnyConnect Diagnostics and Reporting Tool''' pro [https://download.zcu.cz/secure/software/ruzne/vpn/anyconnect-dart-win.msi Windows] nebo pro [https://download.zcu.cz/secure/software/ruzne/vpn/anyconnect-linux-64.tar.gz Linux]. Po spuštění aplikace ponechte všechny volby ve výchozím nastavení, vygenerujte balík .zip na plochu a zašlete jej jako přílohu v odpovědi na váš požadavek. |
Verze z 15:20, 22 duben 2020
- Při spuštění se zobrazí chybová zpráva Aplikace AnyConnect nemohla navázat spojení se zabezpečenou bránou. Zkuste se připojit znovu.
- Zkontrolujte, zda nemáte u síťových adaptérů nastavené sdílení připojení Ovládací panely > Centrum síťových připojení > Změnit nastavení adaptéru, stisknout pravé tlačítko myši na adaptéru a vybrat Vlastnosti -> Zabezpečení. Následně odškrtněte tuto volbu.
- V nastavení AnyConnect klienta odškrtněte volbu Automatická aktualizace.
- Při pokusu o připojení se zobrazí chybová hláška Připojení k síti VPN se nezdařilo z důvodu neúspěšného překladu adres domény.
- Máte poškozený profil VPN klienta. Doporučujeme smazat soubory s profilem
- VPN_Profile_Default.xml v adresáři c:\ProgramData\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client\Profile\ a
- preferences.xml v adresáři c:\Users\<UserName>\AppData\Local\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client\.
- Po opětovném spuštění VPN klienta zadejte do adresního pole vpn.zcu.cz.
- Při pokusu o připojení se nevytvoří spojení a zobrazí se chybová hláška VPN spojení bylo ukončeno.
- Některé antivirové programy blokují vytvoření nového síťového rozhraní. Zkuste povolit programy Cisco Anyconnect veškerou komunikaci protokolem TCP na portu 443.
- Pokud chcete od administrátorů zjistit, proč se spojení nevytvoří, stáhněte a nainstalujte si aplikaci Cisco AnyConnect Diagnostics and Reporting Tool pro Windows nebo pro Linux. Po spuštění aplikace ponechte všechny volby ve výchozím nastavení, vygenerujte balík .zip na plochu a zašlete jej jako přílohu v odpovědi na váš požadavek.
- Nefunguje mi automatická instalace ani nejde stáhnou instalátor z vpn.zcu.cz.
- Stáhněte ručně instalátor z odkazu pro Windows, Windows ARM64, macOS a Linux.
- Na linuxových distribucích vycházejících z Ubuntu a používajících systemd není aplikace funkční po opětovném spuštění.
- Cisco AnyConnect bude sice funkční ihned po instalaci, ale po restartu systému již nepoběží, protože systemd nespustí službu agenta vpn.
- Systemd je kořenový proces, který má na starosti zavádění všech komponent operačního systému Linux, protože je ale systemd poměrně nová záležitost a některé linuxové distribuce váhají s jeho použitím, můžete se s ním setkat, ale také nemusíte. Problém je, že některé aplikace, které potřebují spustit služby při spustění operačního systému se systemd počítají a některé ne.
- Je potřeba vytvořit, či upravit stávajícího zástupce aplikace. Do pole „příkaz“ ve formuláři pro uprávu zástupce aplikace je třeba zadat:
gksudo "/opt/cisco/anyconnect/bin/vpnagentd" && /opt/cisco/anyconnect/bin/vpnui
- Přičemž klíčové slovo gksudo použijeme pro Gnome či Unity, pro uživatelské prostředí KDE namísto něj použijeme kdesudo.
- Spuštění takto vytvořeného zástupce bude vyžadovat zadání hesla root (heslo správce), heslo je nutné zadat při každém spuštění.