VPN/FAQ

Z HelpDesk

Při spuštění se zobrazí chybová zpráva Aplikace AnyConnect nemohla navázat spojení se zabezpečenou bránou. Zkuste se připojit znovu.

  • Někdy blokuje provoz Cisco AnyConnect VPN klienta antivirový program. Povolte v antivirovém programu provoz VPN aplikace.
  • Občas způsobuje potíže povolené sdílení Internetu. Pro jeho vypnutí stiskněte klávesy Windows + R a zadejte services.msc. Najděte službu Sdílení připojení k internetu (ICS) a zastavte ji.
  • Zkontrolujte, zda nemáte u síťových adaptérů nastavené sdílení připojení. Tuto volbu odškrtněte.
    Postupujte přes Ovládací panely > Centrum síťových připojení > Změnit nastavení adaptéru, stisknout pravé tlačítko myši na adaptéru a vybrat Vlastnosti -> Zabezpečení.

Při pokusu o připojení se zobrazí chybová hláška Připojení k síti VPN se nezdařilo z důvodu neúspěšného překladu adres domény.

  • Máte poškozený profil VPN klienta. Doporučujeme smazat soubory s profilem
    ZCU-VPN.xml v adresáři c:\ProgramData\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client\Profile\ a
    preferences.xml v adresáři c:\Users\<UserName>\AppData\Local\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client\.
    Po opětovném spuštění VPN klienta zadejte do adresního pole vpn.zcu.cz.

Při pokusu o připojení se nevytvoří spojení a zobrazí se chybová hláška VPN spojení bylo ukončeno.

  • Některé antivirové programy blokují vytvoření nového síťového rozhraní. Zkuste povolit programu Cisco Anyconnect veškerou komunikaci protokolem TCP na portu 443.

Nefunguje mi automatická instalace ani nejde stáhnou instalátor z vpn.zcu.cz

Nic nepomohlo, chci pomoci od administrátorů

  • Pokud chcete od administrátorů zjistit, proč se spojení nevytvoří, stáhněte a nainstalujte si aplikaci Cisco AnyConnect Diagnostics and Reporting Tool pro Windows, Windows ARM64, MacOS nebo Linux.
  • Po spuštění aplikace ponechte všechny volby ve výchozím nastavení, vygenerujte balík .zip na plochu a zašlete jej jako přílohu v odpovědi na váš požadavek.