JIS karta zaměstnance

Z HelpDesk
Verze z 7. 3. 2012, 11:17, kterou vytvořil Lpabiano (diskuse | příspěvky) (Nová stránka: Na ZČU je průkazem zaměstnance JIS karta (Jednotný Identifikační Systém). Slouží ke vstupu o objektů ZČU např. vstup do laboratoří a dalších prostor s omezeným př...)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Na ZČU je průkazem zaměstnance JIS karta (Jednotný Identifikační Systém). Slouží ke vstupu o objektů ZČU např. vstup do laboratoří a dalších prostor s omezeným přístupem, stravování v menzách ZČU, výpůjčky v univerzitní knihovně ZČU, samoobslužné kopírování, samoobslužný tisk a další. Bližší informace jsou uvedeny ve vyhlášce č. 24R/2010 "Identifikační karty".

Získání JIS karty

  1. Podat "Žádost od JIS kartu" dvě možnosti
  1. Být řádně evidován(a) v personální adendě (v kompetenci sekretářky katedrny nebo přípo personálního oddělení ).
  2. Před vyzvednutím si průběžně kontrolovat, že na jis.zcu.cz je u Vaší karty poznámka "Karta připravena k výdeji".
  3. Kartu si vyzvednout na HelpDesku CIV

Kde si lze kartu vyzvednout

Postup při ztrátě karty

Máme dvě možnosti řešení. 1) Blokování(odblokování) – vratný proces, je možné nechat zablokováno libovolně dlouho, Držitel JIS karty si není jist, zda JIS kartu ztratil. - osobně navštívit jakýkoli HelpDesk – blokování i odblokování po predložení OP, nebo jiného dokladu - písemná žádost – mailem na adresu operator@service.zcu.cz ze školní emailové adresy (identifikace) - blokování i odblokování - telefonická žádost slouží pouze k blokaci na operator@service.zcu.cz

2) Ztráta - nutné vyplnit formulář o ztrátě naHelpDesku CIV, funguje jako nová žádost.


Postup při poškození JIS karty

Dostavte se osobně na HelpDesk CIV.

  • v případě mechanického poškození karty propadá kauce a je třeba zažádat o novou kartu (viz výše).
  • Bude-li karta shledána vadnou a zároveň nebude mechanicky poškozena, bude výměna bezplatná a novou kartu Vám připravíme během následujících tří pracovních dnů.

Postup při vrácení JIS karty

JIS kartu lze vrátit na pracovištích HelpDesku CIV:

  1. v areálu univerzity na Borech v místnosti UI205 v době od 7:00 - 20:00
  2. na Fakultě ekonomické, Husova 11, v místnosti HJ306 v době 7:00 - 15:00
  3. na Fakultě pedagogické, Klatovská 51, v místnosti KL204 v době 8:00 - 15:00

Pro vrácení JIS karty musíte mít vyplněný formulář Potvrzení o vypořádání závazků studenta (hosta) vůči ZČU. Na tomto formuláři nesmí chybět razítka ze studijního oddělení, menzy, univerzitní knihovny a to nejlépe v tomto pořadí.

Potvrzení z knihovny lze získat v kterékoliv půjčovně knihovny ZČU:

  1. Univerzitní 18, Plzeň: Po-Čt 8.00-20.00, Pá 8.00-15.00
  2. Klatovská 51, Plzeň: Po-Čt 8.00-20.00, Pá 8.00-15.00
  3. Sedláčkova 31, Plzeň: Po, St 10.00-14.00, 14.30-18.00; Út, Čt, Pá 9.00-11.00, 11.30-16.00
  4. Sady Pětatřicátníků 16, Plzeň: Po-Čt 8.00-20.00, Pá 8.00-15.00

Potvrzení z menzy lze získat:

  1. na ředitelství SKM 7.30-12.30, 13.30-15.00
  2. v menze v Kollárově ulici 10.30 -14.30
  3. v menze v Univerzitní ulici 10.30 - 15.00, 16.30 - 18.30

Bez těchto razítek vám HelpDesk formulář nepotvrdí! Jestliže jste majitelem karty starého typu (bílá se lvem) a karta bude v pořádku, dostanete, kromě potvrzení o vrácení, doklad do univerzitní pokladny, kde Vám vrátí kauci. Univerzitní pokladnu najdete v přízemí budovy rektorátu.

Nutnost potvrzení platí i pro studenty kombinovaného studia.

(otevírací doby jsou pouze orientační, pro aktuální informace se podívejte na oficiální stránky provozoven)

Vrátit kartu je nutno osobně nebo prostřednictvím zmocněnce vybaveného ověřenou plnou mocí, která musí obsahovat: celá jména, bydliště, data narození, rodná čísla, důvod plné moci, datum a podpisy.

"Příslušenství JIS karty"

Spolu s JIS kartou dostanete:

  • tzv. Orion-ID a heslo, které budete potřebovat při zakládání počítačového konta (viz Postup zřízení konta v systému Orion )
  • validační známku - tato známka se lepí na zadní stranu karty na začátku každého akademického roku. Pokud na kartě tato známka je, znamená to, že daný akademický rok studujete. Validační známku pro první ročníky vydává HelpDesk CIV, pro vyšší ročníky potom studijní oddělení. Studenti, kteří již JIS kartu mají a studují první ročník získají validační známku na svém studijním oddělení.
  • sborník První krůčky

Elektronické potvrzení o studiu pro PMDP

Ve spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky připravil CIV nové řešení, které sníží potřebu papírových potvrzení o studiu. Student si může nastavit automatické zasílání potvrzení o studiu mezi systémy ZČU a PMDP. K tomu je potřebná registrace Plzeňské karty do Informačního systému ZČU.

více informací naleznete zde

HOST karty

Hostovská karta slouží k dočasnému zapůjčení hostující osobě na ZČU. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy, či je možné umožnit nabití požadovaného obnosu pro používání služeb Menzy (takový záměr je nutno předem oznámit při žádosti o kartu). Tuto lze získat na HelpDesku CIV v místnosti UI205.

Podmínky pro získání karty:

  • žádost hostitelského útvaru o vydání karty
  • podepsání smlouvy o zápůjčce
  • doklad totožnosti
  • jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)

Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude HOST pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.

Při ztrátě/poškození HOST karty kontaktujte HelpDesku CIV.

Další informace

Pracoviště administrátora JIS v Chebu

V průběhu běžného akademického roku zajišťuje provozní agendu související s vydáváním, resp. vracením IK tamní detašované pracoviště administrátora JIS. Informace podává studijní oddělení FEK v Chebu. Podrobnosti viz webové stránky FEK.

  • Kontaktní osoba:

Tomáš Kasík
Hradební 22, 35011 Cheb
Kancelář č. 409 - 3. patro
tel.: 377 633 505
e-mail: tkasik@ccv.zcu.cz