LPS:Požadavky na hosting serverů

Z HelpDesk

CIV zajišťuje provoz aplikací na virtuálních serverech. Součástí hostingu mohou být níže uvedené služby. Samotnou aplikaci pracovníci CIV ale nespravují, aplikace musí mít svého technického správce.

Hostingové prostředí

  • Webové aplikace dáváme primárně do kubernetes. Deployment probíhá přes Gitlab CI/CD.
    • není zde žádné omezení na linuxovou distribuci
    • dodavatel má plnou kontrolu nad deployment procesem
  • Pro specifické případy poskytujeme vm se systémem Debian GNU/Linux.
    • dodavatel ma přístup na ssh
    • vm je spravováno centralním konfiguračním managementem
  • Pro náročné aplikace (>16GB RAM nebo velké nároky na CPU) poskytujeme hosting na HW
    • správa je shodná jako v případě VM
    • nutné včas zajistit nákup HW
    • preferovaný způsob je aplikaci rozdělit na více VM

Operační systémy

Dostupné verze systémů jsou:

  • Debian stable x86_64 GNU/Linux, aktualizace OS dle domluvy, správa konfiguračním managementem

Údržba systému

  • Debian GNU/Linux
    • security repozitář: 2x denně automaticky konfiguračním managementem
    • upgrade na novy release: 1x za 2 roky po vydání nové stable verze, vždy po konzultacích s dodavatelem skrze RT systém

Autentizace a autorizace

  • Primární autentizační systém pro uživatele ZČU je Shibboleth

Shibboleth poskytuje SSO (Single Sign On) autentizaci pomocí metody SAML2 nebo openid-connect. Standardně je přihlášený uživatel identifikován loginem v proměnné "REMOTE_USER". Pomocí přihlášení SSO je možné volitelně získat i další dodatečné atributy osoby (jméno, příjmení, email a skupiny).

  • další uživatelská data může aplikace získat z LDAPu po autentizaci

Pro získání dodatečných informací z LDAPu je nutné získat pro každou aplikaci individuální přístup s vymezeným rozsahem zobrazovaných atributů.

Přístup na server pro správce aplikace

  • Debian: VPN + SSH (klíč, heslo, kerberos)

Zálohování

Zálohuje se jen image filesystému, aplikace musí zajistit pravidelný konzistetní dump pracovních dat.