Nastavení Thunderbird 24
Mozilla Thunderbird je základním programem pro práci s elektronickou poštou v prostředí OrionXP a je společně s Alpine doporučeným programem pro Windows.
Následující obrázky ukazují konfiguraci klienta Mozilla Thunderbird verze 17.0 cz. Podrobnější obecnou dokumentaci k programu Thunderbird můžete najít na stránkách projektu lokalizace produktů Mozilla http://www.mozilla.cz/.
Konfigurace poštovního účtu
Popsaná konfigurace předpokládá připojení klienta k IMAP serveru.
Při prvním spuštění vás poštovní klient provede procesem vytvoření nového poštovního účtu a svým základním nastavením. Jednotlivá nastavení můžete měnit i kdykoliv později v menu Nástroje -> Nastavení účtu a Nástroje -> Možnosti.
Pokud na Vás při prvním spuštění Thunderbirdu nevyskočí úvodní okno, vyberte možnost "Vytvořit nový účet".
Zadejte své jméno, svoji elektronickou adresu v síti Západočeské univerzity a své orion heslo. Po stisknutí tlačítka "Pokračovat" v případě správně zadaných údajů bude nalezena konfigurace serverů.
Vyberte server IMAP <imap.zcu.cz> a port 993. Serveru SMTP náleží tato adresa <smtp.zcu.cz> a port 465. Oba servery používají SSL/TLS a heslem zabezpečený přenos.
Konfigurace adresářového server LDAP
Pokud si potřebujete nakonfigurovat kalendář i adresářový server, použijte návod zde .
Bude-li Vám stačit čistá konfigurace LDAP serveru, použijte ruční konfiguraci níže.
V menu rozevřete záložku "Nástroje".
Vyberte "Možnosti".
V novém okně překlikněte na záložku "Vytváření".
Na kartě "Adresování" zaškrtněte políčko "Adresářový server" a zvolte "Upravit adresáře".
Zvolte "Přidat" pro přidání LDAP serveru.
Vyplňte pole "Název serveru" libovolně, "Adresa serveru" ldap.zcu.cz, port 636, zaškrtněte "Použít zabezpečené spojení (SSL)", potvrďte "Ok".
Povrďte "Ok".
Ve výběru zvolte LDAP ZČU a potvrďte.
Nastavení kalendáře
Poštovní klient Mozilla Thunderbird je hlavním podporovaným poštovním klientem v prostředí sítě ZČU.
Pro bezproblémovou práci s kalendářovým serverem ZČU doporučujeme použít:
1. klienta Mozilla Thunderbird verze 17.x ESR
- zvolte variantu pro architekturu vašeho operačního systému a požadovanou jazykovou mutaci) běžným způsobem.
2. s doplňkem SOGo-integrator
- který zajistí automatickou konfiguraci i instalaci ostatních potřebných komponent.
- a nainstalujte ho v běžícím Thunderbirda takto:
Nástroje → Správce doplňků → tlačítko s ikonou „Nástroje doplňků“
v horní části Thunderbirdu najdete tlačítko s ikonkou ozubeného kolečka, po jehož rozkliknutí zvolte variantu
→ Instalovat doplněk ze souboru
Z místa, kam jste ukládali, zvolte soubor SOGO integrator
Odsouhlaste v následujícím okně "Instalovat nyní"
→ a po jeho přidání dejte nahoře tlačítko „Restartovat“ (myšleno program Thunderbird)
Ještě vložit aktuální heslo - totožné s heslem do portalu a ...
...a to je vše přátelé :-)
Thunderbird naběhne s aktualizovaným doplňkem SOGo-Integrator.
Ten stáhne a nainstaluje aktuální verze ostatních doplňků, provede konfiguraci klienta pro váš účet,
sám se restartuje a vy můžete začít pracovat.
! V případě, že jste dosud používali klienta Thunderbird nižší verze, proveďte totéž (bez potřeby odinstalování čehokoliv).
Instalace nových verzí přepíší verze původní a SOGo-integrator zajistí automatickou instalaci nových verzí ostatních doplňků.
Konfigurace zůstanou zachovány.