Provozní řád strojového přístupu k datům dostupným pouze po přihlášení
Z HelpDesk
Centrum informatizace a výpočetní techniky
Provozní řád strojového přístupu k datům dostupným pouze po přihlášení
I. Obecná ustanovení
- Tento provozní řád definuje způsob strojového přístupu k datům, která jsou dostupná pouze po přihlášení.
- Cílem je, aby k těmto datům nebylo přistupováno pomocí uživatelských kont, ale výhradně konty servisními.
- Servisní konto – konto vytvořené pro účely strojového přístupu k datům.
- Strojový přístup – automatizovaný přístup k datům pomocí aplikace, skriptu apod.
- Požádat prostřednictvím Helpdesku CIV o vytvoření servisního konta.
- V žádosti musí být uveden Garant konta, jemuž bude servisní konto vydáno, tj. bude mu sděleno heslo ke kontu.
- Podle požadovaného použití konta budou služby servisního konta omezeny pouze na nezbytně nutnou míru (např. zákaz VPN, odesílání pošty...)
- Neprodleně po obdržení hesla musí Garant toto heslo změnit. Heslo musí být velmi silné (alespoň 12 znaků, alespoň 4 skupiny znaků).
- Platnost hesla je 2 roky, poté bude potřeba heslo změnit.
- Budou-li pomocí servisního konta zpracovávány osobní údaje, je nutné zpracování nahlásit Pověřenci na ochranu osobních údajů.
- Po zániku potřeby mít vytvořené servisní konto kontaktovat Helpdesk CIV a požádat o jeho zrušení, a případně informovat Pověřence na ochranu osobních údajů.
- Dodržování provozního řádu je povinné pro všechny osoby, které jakkoli disponují se servisním kontem, tedy jak pro garanta, tak pro správce systémů, kam servisním kontem bude přistupováno.
- Garant servisního konta je plně zodpovědný za činnosti, které servisní konto v systému vykoná.