Alfresco

Z HelpDesk

Užívání v ZČU

Zde bude uživatelská dokumentace pro užívání Alfresco DMS.

První přihlášení

Přihlášení probíhá pomocí Orion přihlašovacích údajů. Při prvním přihlášení je account vytvořen bez všech práv. Nelze tedy předpokládat přednostní uložení dokumentů pro danou osobu.

Procházení dokumentů

V alfrescu se vyskytují dva přístupy k souborům. A to přes My files (moje soubory) a Shared files (sdílené soubory). V my files jsou zobrazeny pouze vlastní soubory nahrané pod vlastním uživatelem. V shared files jsou pak následně vidět i soubory jiných uživatelů, ke kterým má uživatel nebo skupina práva.

Nahrávání dokumentů

Lze zde využít buď tlačítek v prostředním menu Create nebo Upload pro vytvoření jednoduchého dokumentu nebo jeho nahrání, nebo lze využít funkci drag and drop.(obrázky budou doplněny)

Nastavení práv dokumentům

Nastavení práv k jednotlivým dokumentům probíhá tak, po kliknutí v pravé části výpisu dokumentu klikneme na tlačítko more (více) a poté klikneme na manage permissions. Zobrazí se nám okno s nastavováním práv. Zde lze zakázat či povolit dědění práv a také přidat lokální nastavení práv pro uživatele a nebo skupiny.