Blokované adresy

Z HelpDesk
Verze z 2. 6. 2006, 08:05, kterou vytvořil Phanousk (diskuse | příspěvky) (Kategorizace)

Seznamy blokovaných adres

(stránka je dostupná pouze z kolejních sítí)


Proč blokujeme některé adresy?

CIV, jako globální správce sítě WEBnet a jejího adresního prostoru, si vyhrazuje právo:

  • Odstavit-odpojit od lokální sítě počítač nebo skupinu počítačů, které svým chováním představují bezpečnostní riziko. Typicky se jedná o napadené nebo zavirované počítače.

Není-li řádně zaregistrována hardwarová adresa počítače a jeho IP adresa, čili počítač nebo jeho správce není pro CIV v rozumné době dohledatelný, může být odpojen nejmenší možný úsek sítě (typicky katedra nebo budova). Jeden neukázněný uživatel tedy může omezit v práci i celé oddělení.

Znovu proto apelujeme na všechny uživatele a správce výpočetní techniky, aby zajistili registraci všech počítačů, které používají. V budoucnu budou odpojeny i dlouhodobě nezaregistrované počítače.

  • Od lokálních správců požadovat okamžité odstranění virů nebo reinstalaci napadených počítačů.

Opětovné odblokování počítače je možné bez výjimky až po odstanění závady.


Můj počítač je blokovaný, co mám dělat?

  1. Zamezte nežádoucímu chování vašeho počítače (odvirujte, nainstalujte bezpečnostní záplaty OS, upgradujte problémovou aplikaci, odinstalujte nežádoucí aplikaci...) buď vlastními silami, nebo za pomoci vašeho lokálního správce IT.
  2. Napište mail na adresu kps-req@service.zcu a stručně popiště, jak jste dosáhli nápravy.
  3. V případě nejasností nebo jiných problémů pište na kps-req@service.zcu.