Blokované adresy
Z HelpDesk
Seznamy blokovaných adres
(stránka je dostupná pouze z kolejních sítí)
Proč blokujeme některé adresy?
CIV, jako globální správce sítě WEBnet a jejího adresního prostoru, si vyhrazuje právo:
- Odstavit-odpojit od lokální sítě počítač nebo skupinu počítačů, které svým chováním představují bezpečnostní riziko. Typicky se jedná o napadené nebo zavirované počítače.
Není-li řádně zaregistrována hardwarová adresa počítače a jeho IP adresa, čili počítač nebo jeho správce není pro CIV v rozumné době dohledatelný, může být odpojen nejmenší možný úsek sítě (typicky katedra nebo budova). Jeden neukázněný uživatel tedy může omezit v práci i celé oddělení.
Znovu proto apelujeme na všechny uživatele a správce výpočetní techniky, aby zajistili registraci všech počítačů, které používají. V budoucnu budou odpojeny i dlouhodobě nezaregistrované počítače.
- Od lokálních správců požadovat okamžité odstranění virů nebo reinstalaci napadených počítačů.
Opětovné odblokování počítače je možné bez výjimky až po odstanění závady.
Můj počítač je blokovaný, co mám dělat?
- Zamezte nežádoucímu chování vašeho počítače (odvirujte, nainstalujte bezpečnostní záplaty OS, upgradujte problémovou aplikaci, odinstalujte nežádoucí aplikaci...) buď vlastními silami, nebo za pomoci vašeho lokálního správce IT.
- Napište mail na adresu kps-req@service.zcu a stručně popiště, jak jste dosáhli nápravy.
- V případě nejasností nebo jiných problémů pište na kps-req@service.zcu.