Civenka - Komix

Z HelpDesk

Na této stránce naleznete všechny dosud připravené komixy v pořadí, ve kterém byly vytvořeny. Většinu z nich jste také mohli zahlédnout v univerzitních novinách STADY nebo v jejich elektronické mutaci.

Nejen skalním fanouškům Civenky doporučujeme také navštívit stránku se životopisnými údaji jednotlivých postaviček.

Aktuální komix

Jarda jde s Civenkou na brigádu, o které si oba myslí, že je pořádaná ve spolupráci se ZČU, ale vyklube se z toho pěkná kulišárna. Druhý den pak Mudrc Civenku uklidňuje, že zneužití jména univerzity už bylo po zásluze potrestáno.

Zobrazit komix ve větším rozlišeníCivenka komix0027.png

Všechny komixy dle data vydání

  1. Civenka se představuje (09/2009)
    • Civenka se představuje veřejnosti a specifikuje témata, kterým se bude věnovat.
  2. Zacházení s heslem (10/2009)
    • Civenka hovoří o správném zacházení s heslem, ale věčný kverulant ji neposlouchá a doplatí na to.
  3. Phishing (11/2009)
    • Paní Jiřina se svěří Civence, že ji přišel podivný e-mail, ze kterého se po konzultaci s Mudrcem vyklube phishing.
  4. Antivir (12/2009)
    • Paní Jiřině se nedaří otevřít přílohu e-mailu, Civenka přijde na pomoc, analyzuje problém a vysvětluje jak funguje antivirový program a proč blokuje otevření přílohy.
  5. Proč mi nejde eduroam? (01/2010)
    • Jarda má problém s připojením k eduroamu, ale Civenka zjišťuje, byl odpojen od sítě, protože má zavirovaný notebook. Mudrc mu vysvětluje, že je odpovědný za zabezpečení svého počítače.
  6. Půjč mi konto ... (02/2010)
    • Civenka se nenechá vyprovokovat k nepředloženosti, zatímco důvěřivý Jarda posléze zjišťuje, že půjčovat konta jiným se nemusí vyplatit.
  7. Profylaxe ... (03/2010)
    • Civenka vysvětluje paní Jiřině a pak i Jardovi co to je profylaxe a proč je vlastně potřeba.
  8. WebAuth - jednotné přihlašování (04/2010)
    • Civenka vysvětluje paní Jiřině co je to WebAuth a jak jí ulehčuje život.
  9. Obsah domovských stránek (05/2010)
    • Jarda přichází za Civenkou s nápadem na nepříliš rozumné využítí prostoru svých domovských stránek. Civence se mu to přes veškeré úsilí nedaří rozmluvit, naštěstí se do diskuse zapojí kolemjdoucí Mudrc a nasměruje Jardu správným směrem.
  10. Hlášení závad (06/2010)
    • Jarda si přišel postěžovat, že rozvrh na portálu je nefunkční. Civenka s Mudrcem zařídí nápravu a jardovi je vysvětleno, že příště je vhodné hlásit problémy HelpDesku hned jak jsou objeveny.
  11. Facebook (09/2010)
    • Jarda se Civence chlubí přáteli na Facebooku a při tom zjišťuje, jak se mohou šířit zadané informace.
  12. E-maily o dovolené (10/2010)
    • Paní Jiřina má obavy o vyřizování pošty během její nepřítomnosti. Civenka jí navrhuje použít službu automatické odpovědi během nepřítomnosti (out of office).
  13. Jednotné univerzitní konto (11/2010)
    • Jarda projí peníze na bydlení a domnívá se, že je CIV zašantročil. Civenka mu vysvětluje jak se věci mají ve skutečnosti a jak vlastně jednotné univerzitní konto funguje.
  14. Elektronické potvrzení o studiu (12/2010)
  15. Nové filmy (01/2011)
  16. Alternativní software (02/2011)
    • Civenka Jardovi přestavuje volně dostupné alternativy ke komerčnímu softwaru.
  17. Přesměrování pošty (03/2011)
  18. Domácí adresář (04/2011)
    • Jarda si ukládá důležité dokumenty na flash disk, o který přijde. Civenka mu ukazuje domácí adresář, který je denně zálohovaný a odevšad dostupný.
  19. eRTéčko (05/2011)
  20. Stránky uživatelské podpory (06/2011)
    • Jarda se dozvídá o existenci stránek uživatelské podpory http://support.zcu.cz a Civenka jej seznamuje s jejich obsahem.
  21. Vzdálený přístup - VPN (09/2011)
    • Jarda se rozčiluje, že nemůže z domova přistupovat k elektronickým informačním zdrojům. Civenku mu vysvětluje, jak použít službu VPN, aby se k požadanovaným informacím dostal i mimo univerzitu.
  22. Tisk, kopírování a skenování (10/2011)
    • Jarda potřebuje naskenovat pár stránek a Civenka mu představuje tiskové služby CIV - skener, kopírování a tisk.
  23. Karta JIS (11/2011)
    • Jarda prohraje v kartách svou JIS kartu a Civenka mu vysvětluje, co všechno mu teď hrozí a nutí ho zajít na HelpDesk a nechat si kartu zablokovat než bude pozdě.
  24. Facebook II. (12/2011)
    • Civenka představuje svůj profil na facebooku a vysvětluje Jardovi, že i když je na sociální síti, snaží si chránit své soukromí.
  25. Zpráva pro CIV (01/2012)
    • Civenka představuje novinku v Orion7, která umožní jednoduché zaslání zprávy CIVu včetně potřebných technických informací. Jarda se po Silvestru zdá ještě mentálně zpomalený.
  26. Hesla II. (02/2012)
    • Mudrc Civence vysvětluje jak jsou uložena hesla a že si je nikdo nemůže přečíst, a to ani když se podívá kde jsou uložena. Zloduch to zaslechne a utvrdí se v myšlence, že hesla musí získat přímo od uživatelů.
  27. Zneužití jména ZČU (03/2012)
    • Jarda jde s Civenkou na brigádu, o které si oba myslí, že je pořádaná ve spolupráci se ZČU, ale vyklube se z toho pěkná kulišárna. Druhý den pak Mudrc Civenku uklidňuje, že zneužití jména univerzity už bylo po zásluze potrestáno.
  28. Anonymita v síti (04/2012)
    • Jarda neudělal zkoušku a Zloduch jej ponouká k psaní anonymních komentářů. Naštěstí se Jarda podřekne před Civenkou a je od této myšlenky odrazen.
  29. Phishing II. (05/2012)
    • arda stále není schopen poznat phishingový email, a z nepochopení situace dokonce nadává i Civence. Nakonec se jí ale podaří Jardovi vysvětlit, o co jde a že své heslo nemá nikomu za žádných okolností sdělovat.
  30. Změna hesla po telefonu (06/2012)
    • Paní Jiřina se chystá na stáž do zahraničí a bojí, že zapomene Orion heslo a bude se muset pro nové vrátit do Plzně. Civenka jí ukazuje jak si nastavit změnu hesla po telefonu a také jak tuto službu použít.