E-mail podpis, patička

Z HelpDesk
Verze z 13. 3. 2024, 23:42, kterou vytvořil Firt (diskuse | příspěvky) (v02 - doplněny popisy loga a dalších)

Co je podpis (patička) v e-mailu?

Podpis v e-mailu je automaticky vkládaný text, nebo formátovaný text s grafickými prvky (HTML formát).

Vkládat ho umožňují e-mailoví klienti na všech platformách (PC, mobilní telefony...).

Proč mít nastaven podpis?

  • Odesílatel se tak lépe identifikuje (organizace).
  • Předávají se tak další důležité informace (pracovní pozice).
  • Usnadňuje komunikaci mimo e-mail (telefon, odkaz na sociální sítě apod.).

Co má podpis obsahovat?

Interní komunikace

Pro výměnu informací v rámci ZČU je vhodné uvést:

  • jméno a příjmení, případně i tituly,
  • pracoviště,
  • pracovní pozici,
  • interní telefonní kontakt nebo pracovní mobilní číslo.

E-mailová adresa je uvedena v záhlaví. Je tedy nadbytečné ji uvádět. Stejně tak není třeba připojovat logo dle JVS.

Externí komunikace

Rozsah údajů:

  • jméno a příjmení, případně i tituly [1],
  • pracoviště [1],
  • pracovní pozice [1],
  • mezinárodní formát telefonního kontaktu [2],
  • zjednodušené logo pracoviště dle JVS (ZČU, fakulta) [3+]
  • loga sociálních sítí pracoviště [3+]

[1] základní údaj

[2] vhodný doplňkový údaj

[3] dle uvážení pracoviště

[+] (v případě formátovaného textu - HTML)

Komunikace do zahraničí

Rozsah údajů (předpokládá se pouze EN verze údajů):

  • jméno a příjmení, případně i tituly [1],
  • EN název pracoviště dle číselníku [1],
  • pracovní pozice [1],
  • mezinárodní formát telefonního kontaktu [2],
  • zjednodušené logo pracoviště dle JVS (ZČU, fakulta) [3+]
  • loga EN verze sociálních sítí pracoviště [3+]

[1] základní údaj

[2] vhodný doplňkový údaj

[3] dle uvážení pracoviště

[+] (v případě formátovaného textu - HTML)

Formát podpisu e-mailu (patičky)

Textová podoba

Textovou podobu lze použít ve všech klientech e-mailu, včetně mobilních.

Příklad interního podpisu:

Ing. Jan Novák
vedoucí Katedry magických dovedností
tel. 1234

Formátovaná podoba

Příklad externího podpisu:

Grafické prvky (logo) a formátování

Přidáním loga se zvýrazňuje odesílatel (ZČU). Logo lze vložit dvěma způsoby:

  1. unístit logo jako přílohu a odeslat logo spolu s e-mailem
  2. vložit pouze odkaz na logo na veřejně dostupném webu

Obě verze splní účel. Druhá je ale výrazně více ekologická a pro příjemce příjemnější.

Nepřenáší se zbytečně data (obrázek) a nezabírá místo na úložištích.

I při relativně malé velikosti loga (řádově kB) to v počtu tisíců denně odeslaných e-mailů znamená jednotky až desítky MB dat denně.

Doporučení: