Elektronické podpisy v Acrobat Readeru - TCS-P

Z HelpDesk

Úvod

Certifikáty TCS-P jsou osobní certifikáty vydávané všeobecně uznávanou certifikační autoritou pro účely identifikace akademických uživatelů. Tento návod popisuje použí certifikátů TCS-P pro podpis dokumentů používaných pro vnitřní oběh dokumentů (např. návrhy smluv, formuláře, apod.) Ačkoliv jsou TCS-P certifikáty vydávány všeobecně uznávanou certifikační autoritou, nejedná se certifikáty kvalifikované a nejsou určeny ke komunikaci se státní správou.

Pro vytvoření podpisu je nutné mít v počítači osobní certifikát vytvořený podle návodu Certifikáty TCS-P pro vnitřní oběh dokumentů. Držitelé kvalifikovaných certifikátů mohou stejný postup využít i kvalifikovaným certifikátem a nemusí nutně získávat certifikát TCS-P.

Adobe Acrobat Reader DC

Vetšina uživatelů bude mít na svém počítači program Acrobat Reader již nainstalovaný, pokud by tomu tak nebylo stáhněte a nainstalujte jej ze stránek https://acrobat.adobe.com/cz/cs/acrobat/pdf-reader.html.

Acrobat Reader nejlépe sputíte tak, že poklepete na na soubor PDF který chcete podepsat. Pro vytvoření podpisu je nutné nejprve v Acrobatu spustit nástroj pro elektronické podpisy. To provedete kliknutím na záložku "Nástroje" kliknete na ikonu "Certifikáty". Poté je možné se vrátit zpět k dokumentu. V horní části okna uvidíte lištu s tlačítky pro elektronický podpis.

Nástroje

Nástroje

Nástroje

Nástroje

Vydání certifikátu na váš počítač

Ověření emailové adresy