Nastavení Thunderbird 24

Z HelpDesk

Mozilla Thunderbird je základním programem pro práci s elektronickou poštou v prostředí OrionXP a je společně s Alpine doporučeným programem pro Windows.

Následující obrázky ukazují konfiguraci klienta Mozilla Thunderbird verze 17.0 cz. Podrobnější obecnou dokumentaci k programu Thunderbird můžete najít na stránkách projektu lokalizace produktů Mozilla http://www.mozilla.cz/.

Konfigurace poštovního účtu

Popsaná konfigurace předpokládá připojení klienta k IMAP serveru.


Při prvním spuštění vás poštovní klient provede procesem vytvoření nového poštovního účtu a svým základním nastavením. Jednotlivá nastavení můžete měnit i kdykoliv později v menu Nástroje -> Nastavení účtu a Nástroje -> Možnosti.

Tb navod0.png

Zde vyberte možnost Přeskočit průvodce a použít existující e-mail. Pokud na Vás při prvním spuštění Thunderbirdu nevyskočí úvodní okno, vyberte možnost "Vytvořit nový účet".

Tb navod1.png

Zadejte své jméno, svoji elektronickou adresu v síti Západočeské univerzity a své orion heslo. Po stisknutí tlačítka "Pokračovat" bude v případě správně zadaných údajů nalezena konfigurace serverů.

Tb navod2.png

Pak už jen stisknout tlačítko Hotovo.

Tb navod3.png

A poštovní účet je nastaven.


Konfigurace adresářového serveru LDAP

Tento návod je určen pouze pro konfiguraci LDAP serveru, pokud si potřebujete nakonfigurovat kalendář, kde už je konfigurace LDAP serveru zahrnuta, použijte návod zde . zde


Tb navod4.png

V menu rozevřete záložku Nástroje a vyberte Možnosti.

Tb navod5.png

Přepněte se na Vytváření, karta Adresování.

Tb navod6.png

Tb navod7.png

Tb navod8.png

Tb navod9.png

Ve výběru zvolte LDAP ZČU a potvrďte.

Nastavení kalendáře

Poštovní klient Mozilla Thunderbird je hlavním podporovaným poštovním klientem v prostředí sítě ZČU.

Pro bezproblémovou práci s kalendářovým serverem ZČU doporučujeme použít:

Navod A.JPG
1. klienta Mozilla Thunderbird verze 17.x ESR
- zvolte variantu pro architekturu vašeho operačního systému a požadovanou jazykovou mutaci) běžným způsobem.


Navod B.JPG
2. s doplňkem SOGo-integrator
- který zajistí automatickou konfiguraci i instalaci ostatních potřebných komponent.
- a nainstalujte ho v běžícím Thunderbirda takto:


Navod C.JPG
Nástroje → Správce doplňků → tlačítko s ikonou „Nástroje doplňků“


Navod D.JPG
v horní části Thunderbirdu najdete tlačítko s ikonkou ozubeného kolečka, po jehož rozkliknutí zvolte variantu
→ Instalovat doplněk ze souboru


Navod E.JPG
Z místa, kam jste ukládali, zvolte soubor SOGO integrator


Navod F.JPG
Odsouhlaste v následujícím okně "Instalovat nyní"


Navod G.JPG
→ a po jeho přidání dejte nahoře tlačítko „Restartovat“ (myšleno program Thunderbird)


Navod H.JPG


Navod I.JPG
Ještě vložit aktuální heslo - totožné s heslem do portalu a ...


...a to je vše přátelé :-)


Thunderbird naběhne s aktualizovaným doplňkem SOGo-Integrator.
Ten stáhne a nainstaluje aktuální verze ostatních doplňků, provede konfiguraci klienta pro váš účet,
sám se restartuje a vy můžete začít pracovat.


! V případě, že jste dosud používali klienta Thunderbird nižší verze, proveďte totéž (bez potřeby odinstalování čehokoliv).
Instalace nových verzí přepíší verze původní a SOGo-integrator zajistí automatickou instalaci nových verzí ostatních doplňků.
Konfigurace zůstanou zachovány.