Služby pro hosty

Z HelpDesk
Verze k tisku již není podporovaná a může obsahovat chyby s vykreslováním. Aktualizujte si prosím záložky ve svém prohlížeči a použijte prosím zabudovanou funkci prohlížeče pro tisknutí.

Na této stránce naleznete informace týkající se služeb, které CIV nabízí osobám hostujícím na Západočeské univerzitě v Plzni.

Host a jeho garant

Hostem univerzity se rozumí osoba, která nemá přímý vztah k univerzitě (není zaměstnanec ani student), ale potřebuje používat služby univerzity.

Garantem je zaměstnanec univerzity (vedoucí nebo jím pověřený pracovník), který zaštiťuje pobyt hosta na univerzitě.

Povinnosti garanta

Garant především:

  • posuzuje oprávněnost potřeby přidělení služby hostu (s ohledem na charakter pobytu hosta a zájmy univerzity)
  • poskytuje hostovi pomoc při zřízení a využívání služby
  • ručí za činy hosta a je povinen dohlížet na dodržování

Příklady host-garant

Host Garant Doporučené služby pro hosty
Dlouhodobá návštěva z jiné organizace Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště zřízení plného Orion konta, zapůjčení HOST karty
Krátkodobá návštěva z jiné organizace Vedoucí nebo určený pracovník hostitelského pracoviště zřízení hostovského Wifi konta
Servis informačního systému Pověřený pracovník CIV nebo správce informačního systému zřízení plného Orion konta pro administraci systému, zapůjčení HOST karty
Servisní nebo zásobovací firma Pověřený pracovník SRA zapůjčení HOST karty
Hostující studentské organizace Rektor nebo děkan zřízení hostovského Wifi konta
Krátkodobý pobyt hotelových hostů na kolejích Pověření pracovníci SKM zapůjčení HOST karty

Služby poskytované hostům

Krátkodobé wifi konto

V případě potřeby vydá přihlašovací údaje pro krátkodobý přístup k wifi HelpDesk CIV.

Druhou možností je zřízení regulérního Orion konta a využít nastavení wifi přístupu na tomto kontě.

Orion konto

V případě, že host potřebuje používat některý z informačních systémů ZČU nebo veřejné učebny a podobně, může být garantovi vydáno host konto. Žádost o zřízení konta zašlete na HelpDesk CIV.

JIS karta

JIS karta host.png

Pokud host potřebuje JIS kartu (pro pohyb v budovách ZČU nebo používání služeb v menzách), může garant zažádat o vydání HOST karty. Na takto zapůjčenou JIS kartu lze nastavit příslušné přístupy, či je možné umožnit nabití požadovaného obnosu pro používání služeb Menzy (takový záměr je nutno předem oznámit při žádosti o kartu).

Hostovskou kartu lze získat na HelpDesku CIV v místnosti UI205.

Podmínky pro získání karty:

  • žádost hostitelského útvaru o vydání karty
  • předložení dokladu totožnosti
  • podepsání smlouvy o zápůjčce
  • jestliže se nejedná o HOST kartu pro katedrální účely - doklad o zaplacení kauce 100kč (nutno zaplatit na pokladně ZČU)

Po vyzvednutí karty je potřeba kontaktovat lokálního správce snímačů JIS oblasti, kde se bude HOST pohybovat. Při správném nastavení příslušných přístupových práv bude karta funkční během dne. Aktualizace snímačů se provádí denně v 10.00, 13.00 a 23.00.

Při ztrátě/poškození HOST karty je nutné kontaktovat HelpDesku CIV.

Knihovna

Host má možnost zaregistrovat se v knihovně a využívat tak služeb Univerzitní knihovny (tisky, kopírování, výpůjčky)
Podmínky pro možnost využívání služeb Univerzitní knihovny:

  • zápůjčka HOST karty
  • registrace v knihovně
  • oznámení záměru používat HOST kartu v knihovně na HelpDesku při přebírání karty

Možnost využívání služeb WEBnet při pobytu na koleji

Pokud je host ubytován na koleji má možnost využívat služeb Webnet.

Podmínky pro možnost využívání služeb WEBnet na koleji:

  • existence Orion konta
  • odeslání povinných informací (Orion login, Orion login garanta, MAC adresa připojovaného zařízení, místnost a číslo zásuvky, kde bude zařízení připojováno) na operator@service.zcu.cz. Do emailu uveďte, že se jedná o hosta ubytovaného na koleji.

Speciální požadavky a řešení problémů

Pokud host potřebuje zvláštní službu nebo některá ze služeb nefunguje správně, obrací se jeho garant na HelpDesk CIV.