FAQ - Portál

Z HelpDesk

Tato stránka popisuje nejčastější dotazy uživatelů k informačnímu systému Portál.

Nahlášení problémů s Portálem

Kam nahlásit problém a jak?

Řešení:

Chyby a problémy související s portálem prosím hlašte na helpdesk@zcu.cz.

Při vyplňování hlášení chyby, prosíme, uvádějte:

1) o co jste se snažili a jak,

2) jakým výsledkem skončila vaše akce,

3) v kolik hodin jste akci prováděli,

4) jméno, příjmení, orion login, studentské číslo

Přihlášení do Portálu

Jak se přihlásím?

Řešení:

Po otevření stránky Portál ZČU, klikněte na tlačítko "Přihlášení do portálu". Toto Vás přepne do přihlašovací stránky WebAuth. Zde se přihlásí svým Orionovským kontem (Orion login, Orion heslo).

Nemůžu se přihlásit?

Řešení:

1) Zkontrolujte zda v hesle používáte pouze povolené znaky:

  • velká a malá písmena,
  • číslice,
  • interpunkce ._-!@#$%^&*:|\/,()[ ]{};

Heslo nesmí obsahovat znaky české abecedy, pokud takové máte změnte si jej pomocí služby Změna hesla nebo navštivte některé pracoviště HelpDesku.

2) Zkontrolujte platnost hesla pomocí jiné aplikace výpočetního prostředí Orion (např. Webmail). Pokud Vám přihlášení nejde ani v ostatních aplikacích ZČU, kontaktujte pracoviště HelpDesku.

3) V ostatních případech kontaktujte pracoviště HelpDesku.

Aktivní práce na Portálu - pro zaměstnance(např. zadávání termínů zkoušek, zadávání známek a zápočtů, hromadné zasílání e-mailů)

Informace pro zaměstnance.

Pokud chcete vědět více o aktivní práci na portálu, podívejte se na tuto prezentaci IS/STAG pro učitele. Stránka je dostupná jen na PC univerzity, tedy jen v rámci domény zcu.cz.

Co je třeba splnit, abych mohl aktivně pracovat?

Řešení:

Mimo Orionovského konta je třeba mít zavedeno konto v IS/STAG. Toto konto vytvoří sekretářka Vaší katedry a tato konta musí být propojena přes IDM.

Jak změnit tituly?

Řešení:

Je třeba kontaktovat personální oddělení.

Jak změnit telefon či e-mail?

Řešení:

Tyto informace upraví sekretářka Vaší katedry.

Chci vypisovat termíny zkoušek, zadávat známky/zápočty?

Řešení:

O nastavení tohoto oprávnění musí požádat vedoucí katedry na helpdesk@zcu.cz.

Jak odeslat hromadný mail studentům zapsaným na určitý předmět?

Řešení:

Hromadné e-maily lze rozesílat prostřednictvím portálu na stránce Moje výuka > Hromadný e-mail. Dokumentaci najdete na adrese Hromadný email.

Chybí údaje na vizitce v Portálu?

Řešení:

Požádejte sekretářku Vaší katedry o doplnění všech chybějících údajů ve STAGu.

Duplicita uživatelského účtu?

Řešení:

Požádejte sekretářku Vaší katedry o opravu, neboť ona má odpovědnost za Seznam osob.

Předzápis

Informace o přezápisu najdete na stránce Předzápis.

Chybějící nebo špatně se zobrazující předměty při předzápisu, zapisování na zkoušky?

Řešení:

Tento problém směřujte na Vaše studijní odělení.

Nezobrazuje se mi položka "Moje Studium"?

Řešení:

  • U nově založeného konta je prodleva 36 hodin než se úplně vytvoří.