Expirace konta
Z HelpDesk
Pokyny pro uživatele, kteří obdrželi zprávu o expiraci jejich konta.
V tuto chvíli nemáte podle našich informací platný vztah se ZČU a proto bude vaše Orion konto po uplynutí doby expirace zablokováno. Zazálohujte si tedy a případně smažte svá data, po zablokování konta už k nim nebudete mít přístup:
- Zazálohujte si data na svém domácím adresáři na AFS a data vymažte. Disk je obvykle mapován ve Windows jako H:, na eryxu a jiných linuxových serverech je dostupný jako /users/<x>/<login>.
- Zrušte si své osobní stránky home.zcu.cz/~<login>, t.j. obsah adresáře public ve svém domácím adresáři, po zablokování konta stejně nebudou dostupné.
- Zazálohujte si a vymažte obsah své poštovní schránky - pomocí svého klienta pošty (Mozilla Thunderbird a podobně) nebo na https://webmail.zcu.cz nebo si uložte celé složky zpráv pomocí https://mail.zcu.cz/moje-slozky.
- Zrušte si případné přesměrování pošty na https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni.
- Po zablokování konta přestane vaše schránka přijímat emaily. Chcete-li, nastavte si automatickou odpověď během nepřítomnosti na stránce https://mail.zcu.cz/moje-nastaveni. Tento text bude pak součástí odpovědi mailserveru, když odmítne poštu do zablokované schránky.
- Pokud jste vlastníkem případně správcem AFS nebo webového projektu, zajistěte jeho zrušení nebo předání správy jinému uživateli. Konkrétní požadavek na zrušení nebo změnu vlastníka projektu zašlete na HelpDesk CIV. V případě, že projekt zůstane bez správce, může být při údržbě diskových prostorů vymazán.
Definitivní smazání zablokovaného konta proběhne cca za půl roku v rámci pravidelné údržby. V případě, že do této doby obnovíte svůj vztah k ZČU, bude Vám konto opět zpřístupněno včetně všech dat.
Prodloužení platnosti konta
Pokud konto potřebujete nadále používat, postupujte podle následujících pokynů:
- jsem student a mám aktuálně platné studium - kontaktujte HelpDesk CIV a uveďte svůj login a své studijní číslo. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci studentů.
- jsem zaměstnanec ZČU s aktuálně platným pracovním poměrem - kontaktujte HelpDesk CIV a uveďte svůj login a své osobní číslo. Pravděpodobně Vaše konto není napojeno na Vaši osobu v evidenci zaměstnanců.
- jsem externista nebo externí firma - kontaktujte svého garanta (t.j. zaměstnance ZČU), aby zajistil prodloužení platnosti Vašeho konta.
- jedná se o speciální servisní konto - kontaktujte pracovníky CIV-LPS pro prodloužení platnosti tohoto konta.
V ostatních případech pravděpodobně nemáte na Orion konto nárok. V případě pochybností kontaktujte HelpDesk CIV.